مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

CRM
eCRM
ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی
سیستم همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش فایل
فروش فایل
fileina
فروشگاه ساز فایل
فروشگاه فایل
خرید مقاله و تحقیق مدیریت

رفتن به سایت اصلی

مدیریت ارتباط با مشتری

Customer Relationship Management

 

 

 

 

چکیده: 

مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در یک دوره ی متوالی زمانی از آغاز پیدایش تا کنون گسترش پیدا کرده است،که ما را به سوی اصلاح عملکرد تجاری هدایت می کند.در دنیای تجاری به شدت رقابتی امروز، مدیریت ارتباط با مشتری می تواند  بعنوان راه حل نهایی هم برای مشتری و هم برای سازمان  مطرح شود. در مدیریت ارتباط با مشتری ،مشتریان را بعنوان اجزاء خارجی در نظر نمی گیرند بلکه آن ها را بعنوان عضو داخلی  تجارت در نظر گرفته و هدف ایجاد یک رابطه ی بلند مدت با آنها می باشد. بنابراین تماس زیاد با مشتری ، ،تعهد و ارائه خدمت از خصیصه های ضروری مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. مدیریت ارتباط با مشتری یک پروسه ی مداوم شناسایی و خلق ارزش جدید با هر مشتری و سپس به اشتراک گذاشتن منفعت حاصل از آن در سراسر عمر شرکت است.

 

 

 

 

در دو دهه گذشته، فن آوری های جدید نقش حیاتی ای در زندگی انسان بازی کرده اند و تا حد زیادی شیوه زندگی او را تغییر داده اند. با انقلاب کسب و کارالکترونیک، چشم اندازهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیز تغییر کردند.به کار گیری موثر فن آوری اطلاعات باعث شده است که در دهه اخیر ecrm ( مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی ) به طور قابل توجهی در سطح جهانی به کار آید . استفاده از شبکه های اینترنتی ، مرکز ارتباط چند رسانه ای ، کامپیوتر و … باعث تاثیر زیادی در مدیریت ارتباط  مشتری و در نتیجه سرمایه گذاری فراوان شرکتها دراین زمینه شده است . یکی از ابعاد اساسی در این بحث بهبود کیفیت ارتباط با استفاده از فناوری اطلاعات مبتنی بر رویکردهای مشتری مداری است . 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

CRM

eCRM

ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی

 

 

 

 

 

مقدمه

با توجه به اهمیت روز افزون مشتریان برای سازمان ها، مدیریت ارتباطات اثربخش و کارا با مشتریان به مسئله اساسی و مهم برای سازمانها تبدیل گردیده است. مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد کسب و کاری است که از یک طرف با هدف افزایش سودآوری و در آمد برای سازمان و از طرف دیگر افزایش رضایت و وفاداری مشتریان ارائه شده است.مدیریت ارتباط با مشتری مجموعه ای گسترده از ابزارها، فناوری ها و فرایند ها است که با هدف ارتقا، سطح رابطه با مشتریان و به منظور افزایش فروش مورد استفاده قرار میگیرند.هر سازمانی که با مشتری سر و کار دارد حتما سطحی از مدیریت ارتباط با مشتری را نیز داراست اما برخی از سازمان ها در این زمینه جلودار هستند. این سازمانها با بهره گیری و استقرار انواع مفاهیم، روش ها و ابزار ها مانند سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات ارزش بسیار بیشتری از روابط خود با مشتریان خلق می نمایند . 

 

 

 

 

كه باید در شركت اجرا شود CRM عدم توجه به اصول و مفاهیم بنیادی موجب می شود كه در بازار رقابتی مشتریان تجربه خوشایندی از رابطه با شركت بدست نیاورند و به سوی شركتهای دیگر و خدمات بهتر متمایل شوند. تحقیقات نشان داده است كه هزینه جذب مشتریان جدید به دلیل هزینه های بازاریابی و تبلیغات، بیشتر از هزینه های حفظ مشتریان است. به طور كلی تحقیقات نشان می دهد كه هزینه های جذب مشتریان جدید پنج برابر بیشتر از حفظ یا مدیریت مشتریان موجود است. این امر بدین معناست كه به جای متمایز ساختن محصولات، سازما نها باید مشتریان را بشناسند و از تاكید بر سهم بازار به سهم مشتری تغییر جهت دهند. با توجه به قانون20/80، 20% از مشتریان در 80% از فروش سازمان سهیم هستند. که این امر نشانگر لزوم حفظ روابط بلند مدت با مشتریان سود آور به منظور حداکثر سازی سود است. همچنین با توجه به اینکه در سال های اخیر، انتظار مشتریان بالا رفته است در شرایط کسب و کار مشتری گرای امروز مدیریت روابط با مشتری یک ضرورت است.

 

 

 

 

 

 

 

اجرای اثر بخش استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری مستلزم وجود فرهنگ سازمانی مشتری گرا می باشد.امروزه بسیاری از شرکت ها، سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی را به منظور ارتباط یهتر با مشتریان به کار میگیرند این در حالتی است که مدیریت ارتباط با مشتری  موفق چیزی بیش از ارتباط ساده با مشتریان به معنای پیگری رفتار مشتریان و به کارگیری داده ها برای حداکثر سازی سودآوری و وفاداری در سراسر چرخه زندگی از جذب تا حفظ مشتری است. ریچارد تیل نشان داد که افزایش 5درصدی حفظ مشتری میتواند تاثیر30 تا 95 درصدی بر ارزش فعلی خالص و تاثیر مشابه بر سود شرکت داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مدیریت ارتباط با مشتری 1

چکیده: 2

مقدمه 3

تعریف: 6

تاریخچه CRM 6

انواع مشتریان 11

اهداف CRM 12

مزایای ارتباط با مشتری: 12

انواع فناوری CRM 13

الف)CRMعملیاتی 14

ب)CRM  تحلیلی 14

ج)CRM عملیاتی 14

مراحل اجرای CRM 15

نرم فزار CRM 15

نتایج استفاده از سیستم مدیریت ارتباط با مشتری 17

مدیریت ارتباط با مشتری در محیط مجازی   E-CRM 18

ریشه اصلی ECRM  تعریف و تمایز 18

تعریف ECRM 19

تفاوت بین CRM  و ECRM 20

اهداف مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی : 21

انواع مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی 21

مزایای استفاده از ECRM  به صورت کاربردی نسبت به بازاریابی رسانه ای سنتی: 22

نقش اینترنت در ECRM 23

تاثیر بهبود کسب و کارهای اینترنتی در پیاده سازی ECRM 25

مراحل پیاده سازی ECRM 26

منافع اقتصادی حاصل از کاربرد ECRM 26

چالشهای موجود در مسیر ECRM 28

نتیجه گیری 31

منابع و ماخذ 32

 

 

ضایعات و زباله های شهری و مدیریت و بازیافت آنها (آپدیت شده)

ضایعات و زباله های شهری و مدیریت و بازیافت آنها (آپدیت شده) سوزاندن زباله جمع آوری زباله مفهوم دفع زباله مدیریت منابع ضایعات شهری محاسن و معایب سوزاندن زباله ضایعات و زباله های شهری و مدیریت و بازیافت آنها دانلود…

پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی برق گرایش مخابرات موضوع: بررسی و ویراست فایل‌های AVI

پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی برق گرایش مخابرات موضوع: بررسی و ویراست فایل‌های AVI فایل های AVI ساختارهای اطلاعاتی فایل AVI تغییر فایل های AVI کاراکترهای اسکی فرمت چند رسانه‌ ای دانلود پایان نامه فایل های AVI بررسی و ویراست…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساماندهی اسکان غیررسمی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساماندهی اسکان غیررسمی کلمات کلیدی : پیشینه تحقیق اسکان غیررسمی مبانی نظری اسکان غیررسمی مبانی نظری ساماندهی اسکان غیررسمی فصل دوم پایان نامه ساماندهی اسکان غیررسمی دانلود مبانی نظری ساماندهی اسکان غیررسمی پیشینه تحقیق ساماندهی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی توزیع شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی توزیع شده مبانی نظری داده کاوی توزیع شده دانلود مبانی نظری داده کاوی توزیع شده پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی توزیع شده مبانی نظری در مورد داده کاوی توزیع شده دانلود پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری زنجیره تامین دانلود مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه تحقیق زنجیره تامین ادبیات نظری زنجیره تامین فصل دوم پایان نامه زنجیره تامین مبانی نظری و پیشینه تحقیق زنجیره تامین ادبیات و…

پاورپوینت رایانش ابری

پاورپوینت رایانش ابری کلمات کلیدی : پاورپوینت رایانش ابری تحقیق رایانش ابری مقاله رایانش ابری رایانش ابری بررسی رایانش ابری پاورپوینت بررسی رایانش ابری پاورپوینت آشنایی رایانش ابری آشنایی رایانش ابری رایانش ابری +ppt رایانش ابری powerpoin پایان نامه رایانش…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ریسک اعتباری در بانک

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ریسک اعتباری در بانک مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری پیشینه مدیریت ریسک اعتباری دانلود مبانی نظری مدیریت ریسک اعتباری پیشینه تحقیق مدیریت ریسک اعتباری ادبیات نظری مدیریت ریسک اعتباری فصل دوم پایان نامه مدیریت…

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر استقرار موفق مدیریت دانش در سازمان پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش عوامل كلیدی اجرای موفق مدیریت دانش پایان نامه عوامل موثر استقرار موفقیت آمیز مدیریت دانش استقرار…

اثر صمغ گوار و آنزیم آلفا آمیلاز بر بهبود کیفیت نان بربری نیم پز منجمد

اثر صمغ گوار و آنزیم آلفا آمیلاز بر بهبود کیفیت نان بربری نیم پز منجمد صمغ گوار آنزیم آلفا آمیلاز نان تهیه شده از خمیر منجمد بهبود کیفیت نان بربری نیم پز منجمد دانلود مقاله اثر صمغ گوار و آنزیم…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری سرمایه اجتماعی پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی ادبیات نظری سرمایه اجتماعی دانلود مبانی نظری سرمایه اجتماعی دانلود پیشینه تحقیق سرمایه اجتماعی دانلود مبانی نظری و…

  • پاورپوینت تئوری های اثباتی حسابداری (فصل سوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد)
  • پاورپوینت تئوری های اثباتی حسابداری (فصل سوم کتاب تئوری حسابداری تألیف دکتر نیکومرام و دکتر بنی مهد) پاورپوینت فصل سوم کتاب تئوری حسابداری نیکومرام و بنی مهد با عنوان تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت تئوری های اثباتی حسابداری پاورپوینت فصل…

  • عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان
  • عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی کارکنان دانشگاه رضایت شغلی در سازمان عوامل موثر بر رضایت شغلی در سازمان دانلود مقاله رضایت شغلی کارکنان دانشگاه عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان رفتن به…

  • اجرای آرای داوری خارجی در حقوق ایران
  • اجرای آرای داوری خارجی در حقوق ایران حل و فصل اختلافات بین‌المللی ارجاع دعاوی به داوری بین‌المللی اجرای احکام داوری خارجی بررسی کنوانسیون نیویورک شیوه‌های اجرای آرای داوری در رژیم‌های حقوقی شیوه اجرای آرای داوری در ایران موانع اجرای یک…

  • پرسشنامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش
  • پرسشنامه بررسی ابعاد 5 گانه سازمان یادگیرنده در سازمان آموزش پرورش پرسشنامه سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده سنگه ابعاد سازمان یادگیرنده در پرسشنامه پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه دانلود پرسشنامه سازمان یادگیرنده پیتر سنگه پرسشنامه استاندارد سازمان…

  • مدارهای كنترل سیستم های کششی جریان مستقیم
  • مدارهای كنترل سیستم های کششی جریان مستقیم درایوهای تراکشن سیستم های کششی سیستم های کششی جریان مستقیم مدارهای كنترل سیستم های کششی جریان مستقیم دانلود مقالات مهندسی الکترونیک دانلود مقالات الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک مدارهای كنترل…

  • اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی
  • اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی تحقق دادرسی منصفانه داوری تجاری بین المللی دادرسی در داوری تجاری بین المللی اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی دانلود مقاله داوری تجاری بین المللی عناصر تحقق…

  • پروپوزال علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن
  • پروپوزال علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن دلایل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام روشهای…

  • پایان نامه رایانش ابری doc
  • پایان نامه رایانش ابری doc کلمات کلیدی : پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد پایان نامه رایانش ابری موبایل پایان نامه محاسبات ابری پایان نامه محاسبات ابری doc دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه…

  • بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون
  • بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون بارگذاری جانبی رفتار هیسترزیس ستونهای مشبک بست دار طراحی پایدار ستون مشبک شکل پذیر بررسی اثر بستها و اتصالاتشان بر مقاطع دوبل ناودانی به عنوان تیرستون رفتار هیسترزیس…

  • استقرار و پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی با مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM
  • استقرار و پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی با مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی 46 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودکارآمدی تحصیلی 46 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری خودكارآمدی تحصيلى ادبیات نظری خودكارآمدی تحصيلى چارچوب نظری خودكارآمدی تحصيلى فصل دوم پایان نامه خودكارآمدی تحصيلى دانلود مبانی نظری خودكارآمدی تحصيلى پیشینه خودكارآمدی تحصيلى پیشینه تحقیق…

  • پروپوزال امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ
  • پروپوزال امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ پروپوزال محاسبات ابری پروپوزال رایانش ابری پروپوزال امنیت در رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc چالش های رایانش ابری امنیت در محاسبات ابری پروپوزال…

  • پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شرکت تكنوع خاورمیانه
  • پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شرکت تكنوع خاورمیانه دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی شرکت تكنوع خاورمیانه دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان شرکت تكنوع خاورمیانه پروژه مالی شرکت تكنوع خاورمیانه رفتن به…

  • تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی
  • تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی پایان نامه سنجش نگرش اینترنتی مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی دانشجویان پایان نامه نگرش دانشجویان نسبت به اینترنت سنجش نگرش افراد نسبت به اینترنت اضطراب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دیدگاه شادکامی مبانی نظری دیدگاه شادکامی پیشینه تحقیق دیدگاه شادکامی پیشینه داخلی دیدگاه شادکامی پیشینه خارجی دیدگاه شادکامی پیشینه پژوهش دیدگاه شادکامی پیشینه نظری دیدگاه شادکامی…

  • تأثیر کاربید تانتالیوم و کاربید وانادیم بر خواص ساختاری و مکانیکی نانوهاردمتالهای کاربید تنگستن - کبالت
  • تأثیر کاربید تانتالیوم و کاربید وانادیم بر خواص ساختاری و مکانیکی نانوهاردمتالهای کاربید تنگستن - کبالت کاربید تانتالیوم کاربید وانادیم نانوهاردمتالهای کاربید تنگستن کبالت خواص ساختاری نانوهاردمتالهای کاربید تنگستن کبالت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانلود پایان نامه…

  • تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری
  • تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری شش سیگما روش DMAIC چرخه DMADV بهبود اثربخشی سازمانی افزایش بهره وری با شش سیگما دانلود پاورپوینت رشته مدیریت تاثیر شش سیگما در افزایش بهره وری دانلود پاورپوینت مدیریت خرید پاورپوینت مدیریت سیستم…

  • حل و فصل اختلافات حقوق مالکیت فکری
  • حل و فصل اختلافات حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری اختلافات حقوق مالکیت فکری حل و فصل اختلافات حقوق مالکیت فکری پایان نامه حقوق مالکیت فکری حل و فصل اختلافات حقوق مالکیت فکری از طریق داوری روش های حل و…

  • مقاله ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران
  • مقاله ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت کوه پیمایان شمال شهر تهران ارزیابی عملکرد مقاله ارزیابی عملکرد پلیس ارزیابی عملکرد پلیس در ایجاد احساس امنیت شاخص های احساس امنیت اجتماعی شاخص های امنیت اجتماعی مولفه های امنیت اجتماعی عوامل…

  • مبانی نظری تدوین مدلی جهت مدیریت اسلامی بر اساس نامه 53 نهج البلاغه
  • مبانی نظری تدوین مدلی جهت مدیریت اسلامی بر اساس نامه 53 نهج البلاغه عهدنامه مالک اشتر الگوی رهبری مشارکتی مدل رهبری مشارکتی اراپه مدل مدیریت اسلامی نظریه های مدیریت اسلامی پایان نامه مرتبط با عهد نامه مالک اشتر مدیریت اسلامی…

  • پروپوزال بررسی وضعیت موجود مدیریت پروژه در سازمانها و مقایسه آن با شیوه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK
  • پروپوزال بررسی وضعیت موجود مدیریت پروژه در سازمانها و مقایسه آن با شیوه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK طراحی سیستم مدیریت پروژه با PMBOK مدیریت پروژه در سازمانها با استاندارد PMBOK پیاده سازی استاندارد PMBOK در سازمانها وضعیت موجود…

  • استفاده از تراکم دینامیكی برای بهسازی پی سدها
  • استفاده از تراکم دینامیكی برای بهسازی پی سدها تراکم دینامیكی گروه‌بندی خاک‌ها بهسازی پی سدها دانلود مقاله استفاده از تراکم دینامیكی برای بهسازی پی سدها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید…

  • مبانی نظری بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان
  • مبانی نظری بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران…

  • پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی
  • پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی پایان نامه…

  • بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری
  • بررسی مقایسه و شبیه سازی راهکارهای امنیتی در رایانش ابری کلمات کلیدی : پایان نامه امنیت رایانش ابری پایان نامه امنیت در محاسبات ابری دانلود پایان نامه امنیت رایانش ابری دانلود پایان نامه امنیت در رایانش ابری راهکارهای امنیتی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری مبانی نظری اثربخشی سرمایه فکری دانلود مبانی نظری اثربخشی سرمایه فکری پیشینه تحقیق اثربخشی سرمایه فکری ادبیات نظری اثربخشی سرمایه فکری فصل دوم پایان نامه اثربخشی سرمایه فکری مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي بر ميزان لپتين
  • پاورپوینت تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي بر ميزان لپتين کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي بر ميزان لپتين پاورپوینت تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي بر ميزان لپتين تأثيرات متقابل تمرين و رژيم غذايي…

  • بررسی علل شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران
  • بررسی علل شکل گیری سکونتگاه های غیررسمی در منطقه 19 شهر تهران کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی ویژگی های سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی سکونتگاه های غیررسمی…

  • استرس والدینی در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری و نحوه سازگاری با آن
  • استرس والدینی در والدین کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری و نحوه سازگاری با آن کلمات کلیدی : اختلالات رفتاری در کودکان و نوجوانان تشخیص اختلالات رفتاری در کودکان علل اختلالات رفتاری در کودکان تعریف اختلالات رفتاری در کودکان تحقیق در…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *