مبانی نظری بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

مبانی نظری بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیاده سازی مدیریت دانش در بانک
تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان
تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
مبانی نظری رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
اثربخشی عملکرد کارکنان با مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل

 

 

 

 

 

چکیده:

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند.

 نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه  انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه  و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.

 

پس از انجام آزمون ، به شرح ذیل فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند: بین متغییر مدیریت دانش و عملکرد ، بین متغییر کسب دانش و عملکرد ، بین متغییر تسهیم دانش و عملکرد ، بین متغییر بکارگیری دانش و عملکرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

دانش

عملکرد

مدیریت دانش

فرایند ارزیابی

ارزیابی عملکرد

 

 

 

 

 

بیان مساله:

تغییرات سریع در دنیای امروز ما، سازمانها را با چالشهای مختلفی روبه رو کرده است اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری نوین از فرصتهای ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند(نوروزیان ،1385،ص 24) حتی باقی ماندن در بازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و باتوجه به گسترش و پیچیدگی اهداف ، فرایندها و ساختار سازمانی در صحنه رقابت ، سازمانهایی می توانند به حیات خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها و انتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند(ادیب ،1386،ص 16)

 

مدیریت دانش یکی از این ابزارهاست .بخش خصوصی اولین قدم ها را در این زمینه برداشته است اما دولت با یک قدم فاصله به دنبال بخش خصوصی در حال حرکت است(منصوریان ،1388،ص24).برای اینکه سازمانها بتوانند در دنیای تجارت و رقابت حضور مستمر و پایدار داشته باشند باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند.شرط موفقیت سازمانها دستیابی به یک دانش و فهم عمیق در تمامی سطوح است اما بسیاری از سازمانها هنوز به مدیریت دانش بطور جدی توجه نکرده اند.همان گونه که پیتر دراکر گفته است :راز موفقیت سازمانها در قرن 21 همان مدیریت دانش است .دانش مفهومی فراتر از داده و اطلاعات دارد.(به آذین،کریمی،مرادزاده،1385،ص33).

 

 

مدیریت دانش رشته ای است علمی که با تکیه برحمایت دوجانبه (رقابت وحمایت همزمان ارائه دهنده و دریافت کننده اطلاعات و دانش)ایجاد ، تصرف ، سازماندهی واستفاده از اطلاعات را تشویق وتقویت می کند.توانایی سازمان برای خلق ،سهیم کردن و بکارگیری دانش موجود در مورد محصولات ،فرایندها ونیروی انسانی به منظور افزایش بهروری محیط کار وکاهش فعالیت هایی که سبب دوباره کاری می شوند،مدیریت دانش نام دارد.(ملکی ،1385،ص53)

 

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ،دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند،عملکرد را بهبود می بخشد.نوآوری را افزایش می دهد،اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را به کار می گیرد،توزیع دانش و اطلاعات را درحوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات و دانش را در فرایندهای روزانه کسب وکار ادغام می کند(قلی زاده،1387،ص28).مفهوم دانش صرفا به معنای انتقال آگاهی و اطلاعات نیست بلکه منظور از دانش،خلاقیت،آفرینندگی وپوییندگی است.براین اساس یک سازمان دانشی،ایده ساز بوده و بکارگیرنده ایده های نواست و از این طریق به مزیت رقابتی دست پیدا می کند(اکبری،طهماسبی،آشتیانی،1386،ص33).

 

اندازه گیری عملکرد فرایندی است که میزان پیشرفت در راه رسیدن به اهداف را بیان می نماید.قبل از هرچیز لازم است که به عواملی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد کارکنان (مدیران ،کارمندان)اعمال می کند،اشاره شود. عقیده کلی بر این است که عملکرد کارکنان سازمان حاصل تعامل سه جز بسیار مهم است که تنها یکی از این سه جز ،خواست و انگیزش ،آنان برای انجام وظایف محوله است.دو جزدیگری که عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می دهد؛توانایی مهارتی و فکری افراد و نیز منابع در دسترس است.سازمان در ایجاد(یا از بین بردن) انگیزه کاری نیروی انسانی خود نقش بسیار تعیین کننده را بازی می کند.همین طور که در مورد توانایی های کارکنان می توان گفت که این سازمان است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی توسعه و آموزش مدیران و کارکنان خود بر توانایی آنان می افزاید.منابع در دسترس نیز شاخصی از کفایت و توان بالقوه سازمان است. (خلیلی عراقی،1382،ص27).

با آگاه نمودن کارکنان سازمان از عملکرد آنان زمینه پرورش آنهافراهم شده و آنها آگاهانه تلاش در جهت جایگزین ساختن رفتارهای مناسب و حذف رفتارهای منفی و غیر اثربخش خواهد داشت واین امر نه تنها کارایی کارکنان را موجب می شود،بلکه موجب اثربخشی نیز می گردد0(قلی زاده،1387،ص27).

 

لذا با توجه به مطالب فوق و نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ،محقق برآن است تا به سنجش رابطه میان مدیریت دانش با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل بپردازد.

 

 

 

اهمیت و ضرورت تحقیق: 

موضوع مورد پژوهش به لحاظ اهمیت انجام تحقیق دارای جایگاه ویژه می باشد. و موسسات به منظور بکارگیری مطلوب مدیریت دانش بایستی ضرورت ایجاد فرهنگ تسهیم دانش میان کارکنان را از طریق فرآیندی تحت عنوان” نمادینه سازی مدیریت دانش” درک نمایند. اهمیت نهادینه سازی مدیریت دانش در موسسه به این دلیل است که اولاً درک نادرست کارکنان را از مدیریت دانش تصحیح نموده وثانیاً آنها را در درک مزایای تسهیم دانش در سازمان یاری رساند. مدیریت دانش در ارتباط با قابل دسترس نمودن دانش جهت افرادی که به آن نیاز دارند بحث می نماید.( چنگ مینگ یو،1384،صص7-6) بهبود مستمر عملكرد سازمانها، نیروی عظیم هم‌افزایی (Synergy) ایجاد می‌كند كه این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات تلاش جلو برنده‌ای را در این مورد اعمال می‌كنند. بدون بررسی و كسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و كسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی كه به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملكرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذكور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امكان‌پذیر نیست.

 

لرد كلوین فیزیكدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌كنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا كنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید»

علم مدیریت نیز مبین مطالب مذكور است. هرچه را كه نتوانیم اندازه‌گیری كنیم نمی‌توانیم كنترل كنیم و هرچه را كه نتوانیم كنترل كنیم مدیریت آن امكان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملكرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملكرد قابل تصور نمی‌باشد.(رحیمی،1385 ،ص41 )

 

کسب و کار در هزاره سوم دارای شرایط ویژه ای است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی هر روز فشرده تر شده و نرخ نوآوری رو به افزایش است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی باعث شده است که تا آنها به منظور کاهش هزینه ها، تعداد نیروی انسانی خود که منابع ارزشمند دانش محسوب می شوند را کاهش دهند. کاهش تعداد نیروی انسانی، سازمانها را بر آن داشته است تا نسبت به صریح کردن دانش ضمنی موجود نزد کارکنان اقدام کنند. در دنیای امروزی کسب و کار، بخش اعظمی از کارها و فعالیتهای ما مبتنی بر اطلاعات هستند و زمان کمتری برای کسب تجربه و به دست آوردن دانش در دسترس است. در این شرایط سازمانها بر اساس میزان دانش خود با یکدیگر به رقابت می پردازند. محصولات و خدمات سازمانها هر روز پیچیده تر شده و سهم اطلاعات در آنها بیشتر می شود. در این میان مدیریت دانش با در اختیار داشتن ابزارهای لازم، فرصت خوبی برای ایجاد بهبود در عملکرد منابع انسانی و همچنین مزایای رقابتی ایجاد می کند. امروزه تمامی سازمانهای کوچک و بزرگ نیازمند پیاده سازی مدیریت دانش در خود هستند تا از گردونه رقابت عقب نمانند. انعطاف پذیری و عکس العمل سریع در برابر شرایط متغیر محیطی، استفاده بهتر از منابع انسانی و دانش موجود نزد آنها و همچنین اتخاذ تصمیمات بهتر، دستاوردهای مدیریت دانش برای سازمانهای امروزی است.(نوروزیان، 1385، ص26)

 

 

در این تحقیق موضوعات ذیل می تواند قابل اهمیت باشد:

1- درک صحیح از میزان عملکرد کارکنان بانک های صادرات استان اردبیل

2- شناخت ابعاد مدیریت دانش ومیزان اثرگذاری هریک بر عملکرد سازمان ودرجه بندی این ابعاد که منجر به درک بهتری از عوامل خواهد گردید. 

 

 

باتوجه به ضرورت وجود بانک ها و افزایش انتظارات مشتریان در عملکرد بالای کارکنان به جهت صرفه جویی در زمان و هزینه ، هدف از این تحقیق پی بردن به عوامل موثری است که باعث افزایش کارایی و اثربخشی عملکرد کارکنان از طریق مدیریت دانش در بانک صادرات استان اردبیل می باشد.

 

 

 

 

 

فهرست

چکیده 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

بخش اول مدیریت دانش

2-1-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-2)تعریف دانش………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-3)مفهوم ارزش دانش……………………………………………………………………………………………………….13

2-1-4)انواع دانش………………………………………………………………………………………………………………..13

2-1-5)انواع ایجاد دانش………………………………………………………………………………………………………….15

2-1-6)چرخه دانش……………………………………………………………………………………………………………….16

2-1-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………..16

2-1-8)تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..18

2-1-9)چهارعامل عمده در پیدایش مدیریت دانش………………………………………………………………………………19

2-1-10)ضرورت و اهمیت مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..19

2-1-11)اجزای مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………20

2-1-12)اجزاء سازمانی تشکیل دهنده مدیریت دانش…………………………………………………………………………..22

2-1-13)چرخه حیات مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………….22

2-1-14)اصول مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………24

2-1-15)هدف های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………….24

2-1-16)تئوری های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………..24

2-1-16-1)تئوری مدیریت دانش جامع………………………………………………………………………………………….24

2-1-16-2)تئوری مدیریت دانش تیمی…………………………………………………………………………………………..25

2-1-16-3)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………………………………26

2-1-17)مدل های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………26

2-1-17-1)مدل عمومی دانش در سازمان………………………………………………………………………………………27

2-1-17-2)مدل معماری در مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..28

2-1-17-3)مدل های ساختار اجتماعی…………………………………………………………………………………………..28

2-1-17-4)مدل بویست…………………………………………………………………………………………………………..30

2-1-17-5)مدل نونوکا……………………………………………………………………………………………………………30

2-1-17-6)مدل شش بعدی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….34

2-1-17-7)مدل رن جانسون……………………………………………………………………………………………………..35

2-1-17-8)مدل  ادل وگراسیون………………………………………………………………………………………………….36

2-1-17-9)مدل استیو هالس……………………………………………………………………………………………………..38

2-1-17-10)مدل مفهومی چند مرحله ای……………………………………………………………………………………….39

2-1-18)استراتژی های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………..40

2-1-19)نیاز به چهارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………………..42

2-1-20)عناصر مهم در چهاچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………..43

2-1-21)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..46

2-1-22)موانع مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………….47

2-1-23)موانع زیر ساختی اعمال مدیریت دانش در ایران…………………………………………………………………….50

 

بخش دوم:عملکرد

2-2-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………52

2-2-2)ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………….52

2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی………………………………………………………………………………………….56

2-2-4)مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………………..57

2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………….57

2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………….58

2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………..58

2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………………58

2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………..59

2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………59

2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………….60

2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد……………………………………………………………………………………………62

2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………63

2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………..64

2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………68

2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد………………………………………………………………………………………68

2-2-17)انواع ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………..69

2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی……………………………………………………………………………71

2-2-19)فنون و روش های ارز یابی……………………………………………………………………………………………72

2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………79

2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………….82

2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان……………………………………………………………………………….82

2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابیعملکرد مناسب……………………………………………………………………………83

2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد…………………………………………………………………………….85

2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………..85

2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند…………………………………………86

2-2-27)فرایند بهبود عملکرد……………………………………………………………………………………………………87

2-2-28)ارزیابی کارآمد…………………………………………………………………………………………………………87

2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………….88

2-2-30)معرفی نرم افزارها…………………………………………………………………………………………………….89

 

بخش سوم:پیشینه تحقیق 

3-2-1)تحقیقات صورت گرفته در ایران……………………………………………………………………………………….91

3-2-2)تحقیقات صورت گرفته در خارج……………………………………………………………………………………….93

 

منابع و مواخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

 فهرست جداول

 

 

جدول 2-1-1) مدل تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………32

جدول 2-1-2)مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار……………………………………………………………………….35

جدول 2-1-3)مدل مفهومی مرحله ای توسعه مدیریت دانش سازمانی ………………………………………………………..40

جدول 2-1-4)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش …………………………………………………………………………….46

جدول 2-2-1)ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس مقایسه نگرش نوین با سنتی…………………………………………..61

جدول 2-2-2)عوامل مثبت ومنفی مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………….64

جدول 2-2-3)ارزیابی عملکرد پرستاران براساس روش عامل سنجی ……………………………………………………….74

 

 

 

فهرست نمودارها 

نمودار 2-1-1)مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………….27

نمودار2-1-2)مدل معماری دانش………………………………………………………………………..28

نمودار 2-1-3)مدل بویست روابط  داده ، اطلاعات و دانش………………………………………………..30

نمودار 2-1-4)چارچوب مفمومی فرایندهای ایجاد دانش…………………………………………………….31

نمودار2-1-5)مدل شش بعدی مدیریت دانش………………………………………………………………34

نمودار 2-1-6)مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندهای مدیریت دانش………………………………………..36

نمودار2-1-7)مدل مبتنی بر فرایندهای دانش……………………………………………………………..38

نمودار2-3-1)مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین وزک……………………………………………….96

  نمودار2-3-4) مدل مدیریت دانش گلد…………………………………………………………………..94

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال 

شکل 2-1-1)انواع ایجاد دانش……………………………………………………………………………15

شکل 2-1-2)فرایند مدیریت دانش(چرخه دانش)……………………………………………………………..16

شکل 2-1-3)اجزای مدیریت دانش…………………………………………………………………………21

شکل 2-1-4)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-5)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-6)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………….26

شکل 2-1-7)مدل مدیریت دانش…………………………………………………………………………..29

شکل 2-2-1)مراحل مختلف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………..55

شکل2-2-2) مثلث ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………..56

شکل2-2-3)ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد…………………………………………………………………63

شکل2-2-4)نحوه طراحی نظام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………..67

شکل2-2-5)فرایند تعیین معیارهای عملکرد………………………………………………………………….68

شکل2-2-6)نمونه ای از مقیاس درجه بندی پیوسته………………………………………………………….72

شکل2-2-7)نمونه ای از فرم ارزیابی به روش انتخاب اجباری ………………………………………………..77

شکل2-2-8)فرایند بهبود عملکرد…………………………………………………………………………..87

 

 

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

 

 

 

 

 

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 2

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی 2 مبانی نظری  مدیریت منابع انسانی ادبیات و مبانی نظری  مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق  مدیریت منابع انسانی دانلود پیشینه تحقیق  مدیریت منابع انسانی دانلود مبانی نظری  مدیریت منابع انسانی فصل دوم…

مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی

مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی و اجرای سیستم های ERP در سازمانهای دولتی پیاده سازی erp در سازمان مراحل پیاده سازی erp متدولوژی های پیاده سازی erp اجرای سیستمهای ERP در سازمان پیاده سازی برنامه‌ ریزی منابع سازمانی مبانی…

پاورپوینت ریسک های اموال و دارایی

پاورپوینت ریسک های اموال و دارایی دانلود پاورپوینت ریسک های اموال و دارایی تعریف اموال طبقه بندی ریسک های اموال ودارایی طبقه بندی ریسک از لحاظ منشا ایجاد خسارت طبقه بندی ریسک از لحاظ ماهیت خسارت الگوهای نحوه برخورد با…

بررسی تحلیلی و انتقادی قانون الحاق یک تبصره به ماده 1130 قانون مدنی در مورد عسر و حرج زوجه

بررسی تحلیلی و انتقادی قانون الحاق یک تبصره به ماده 1130 قانون مدنی در مورد عسر و حرج زوجه قاعده عسر و حرج بررسی فقهی قاعده عسر و حرج بررسی حقوقی قاعده عسر و حرج پایان نامه قاعده عسر و…

پاورپوینت عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان

پاورپوینت عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان دانلود رایگان پاورپوینت عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان پاورپوینت عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان عوامل محیط خارجی مؤثر بر سازمان الگوی نیروی پورتر عوامل محیط خارجی تحلیل عوامل محیط مدل PEST…

مبانی نظری پایان نامه ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان

مبانی نظری پایان نامه ارتباط مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی مهارت ارتباطی مدیران رضایت شغلی کارکنان رابطه مهارت ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان مهارت ارتباطی مدیران دانشگاه رضایت شغلی کارکنان دانشگاه دانلود فصل دوم پایان…

ارزیابی مهاجرت اتباع افغانی در اعمال مجرمانه آنها در مشهد

ارزیابی مهاجرت اتباع افغانی در اعمال مجرمانه آنها در مشهد بزهکاری اتباع افغانی تاثیر مهاجرت بر بزهکاری ارزیابی مهاجرت اتباع افغانی در اعمال مجرمانه آنها در مشهد تأثیر مهاجرت اتباع افغانی در بزهکاری آنان در شهر مشهد بررسی مهاجرت اتباع…

ارزیابی تاثیر باقیمانده کاه و کلش کلزا،شخم و استفاده اضافی از کود نیتروژن بر زراعت پنبه

ارزیابی تاثیر باقیمانده کاه و کلش کلزا،شخم و استفاده اضافی از کود نیتروژن بر زراعت پنبه تاثیر بقایای گیاهی کلزا برکشت دوم پنبه تاثیر خاک ورزی برکشت دوم پنبه تاثیر مقدار کود نیتروژن برکشت دوم پنبه بررسی اثر بقایای گیاهی…

پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته

پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته پاورپوینت تئوريهاي مديريت پيشرفته تئوريهاي مديريت پيشرفته پاورپوینت مبانی سازمان و مدیریت سازمان مدیریت، اصول و مکاتب آن وظایف مدیریت برنامه ریزی سازماندهی رهبری نظارت و کنترل در سازمان پرورش کارکنان مسئوليت و اختيار همكاري و…

  • بررسی پول‌شویی الكترونیكی در نظام بانكی به عنوان یكی از جرایم مالی و ارایه چارچوب‌های قانونی مبارزه با آن
  • بررسی پول‌شویی الكترونیكی در نظام بانكی به عنوان یكی از جرایم مالی و ارایه چارچوب‌های قانونی مبارزه با آن پول الکترونیکی انتقال سیمی پول‌شویی بانکداری الکترونیک پول‌شویی الكترونیكی سیستمهای یرداخت الکترونیک مبارزه با پول‌شویی دانلود مقاله پول‌شویی رفتن به سایت…

  • پرسشنامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت
  • پرسشنامه استقرار و پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت کلمات کلیدی : پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش پرسشنامه استقرار مدیریت دانش در شرکت پرسشنامه پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت پرسشنامه آمادگی سازمانی…

  • تحلیل پلاستیک یک سازه
  • تحلیل پلاستیک یک سازه جریان خمیری در فلزات تحلیل پلاستیک یک سازه محاسبه ارتجاعی ساختمانهای فلزی تحلیل پلاستیک یک سازه دانلود پایان نامه مهندسی عمران بررسی حالت خمیری در سازه ها رفتار خمیری سازه محاسبه ارتجاعی سازه رفتن به سایت…

  • بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز
  • بررسی رابطه بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستان در شهر تبریز عزت نفس دانش‌آموزان دختران دبیرستانی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختران دبیرستانی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی تاثیر عزت نفس بر پیشرفت تحصیلی تاثیر عزت نفس بر…

  • حجم پولشویی در اقتصاد ایران
  • حجم پولشویی در اقتصاد ایران کلمات کلیدی : پایان نامه پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف دانلود پایان نامه پولشویی پایان نامه پولشویی در ایران ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اجتماعی و سیاسی پولشویی تخمین روند حجم پول…

  • UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING
  • UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING رفتن به سایت اصلی UNDERSTANDING LANGUAGE TEACHING From Method to Postmethod B. Kumaravadivelu منبع درس اصول و روش تدریس زبان های خارجی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی 278 صفحه pdf لطفا توجه نمایید این…

  • الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر
  • الزامات و شاخصهای توسعه شهری پایدار و نقش برنامه ریزان شهری در این عصر شهر پایدار توسعه پایدار شهر اکولوژیک توسعه شهری پایدار محیط زیست شهری توسعه پایدار شهری دانلود پایان نامه مدیریت و برنامه ریزی شهری دانلود پایان نامه…

  • بررسی عارضه نهان بیضگی در اسبهای باشگاه های سواركاری تهران
  • بررسی عارضه نهان بیضگی در اسبهای باشگاه های سواركاری تهران عارضه نهان بیضگی درمان عارضه نهان بیضگی روشهای جراحی برای نهان بیضگی اسب تشخیص و درمان نهان بیضگی اسب عوامل مؤثر عارضه نهان بیضگی پایان نامه نهان بیضگی درمان عارضه…

  • جزوه مبانی ژنتیک مولکولی خانم دکتر بابایی
  • جزوه مبانی ژنتیک مولکولی خانم دکتر بابایی جزوه مبانی ژنتیک مولکولی خانم دکتر بابایی رفتن به سایت اصلی جزوه مبانی ژنتیک مولکولی خانم دکتر بابایی به تعداد 71 صفحه pdf   شامل مباحث : ژنتیک مولکولی چیست ترکیبات مولکول در ژنتیک…

  • بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع
  • بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع غرر معاملات غرر معاملات غیر بیع بررسی فقهی غرر بررسی حقوقی غرر دانلود مقاله رشته حقوق بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق…

  • مبانی نظری بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد
  • مبانی نظری بررسی رابطه ارزیابی عملکرد بر مبنای رویکرد اقتصادی و چرخه تبدیل وجه نقد مبانی نظری مدیریت سرمایه در گردش مبانی نظری چرخه تبدیل وجه نقد تاثیر مدیریت سرمایه در گردش برسودآوری مبانی نظری عملکرد مالی ارزیابی عملکرد بر…

  • ساختمان و نحوه عمل آنزیم نیتروژناز
  • ساختمان و نحوه عمل آنزیم نیتروژناز آنزیم میکروبی ساختار و عملکرد نیتروژناز تثبیت نیتروژن د رخاک مراحل مکانیسم نیتروژناز دانلود ساختمان و نحوه عمل آنزیم نیتروژناز مکانیسم تثبیت نیتروژن و عمل هیدروژنیزه شدن مراحل مکانیسم نیتروژناز انجام پایان نامه زیست…

  • ادبیات و مبانی نظری یادگیری سازمانی
  • ادبیات و مبانی نظری یادگیری سازمانی یادگیری سازمانی معماری سازمان یادگیرنده تئوری ها و مدل های سازمان یادگیرنده تشریح مولفه های یادگیری سازمانی توپولوژی رویكردهای مطالعه در حوزه یادگیری سازمانی مبانی نظری یادگیری سازمانی دانلود مبانی نظری یادگیری سازمانی ادبیات…

  • عناصر و شاخص های زنجیره تامین چابک و ارائه مدل های آن
  • عناصر و شاخص های زنجیره تامین چابک و ارائه مدل های آن کلمات کلیدی : زنجیره تامین چابک چیست زنجیره تامین چابکی تعریف زنجیره تامین چابک مولفه های چابکی زنجیره تامین شاخص های چابکی زنجیره تامین طراحی مدل چابکی زنجیره…

  • بررسی روش های تعیین دبی زیست محیطی در نیروگاههای برق آبی جریانی
  • بررسی روش های تعیین دبی زیست محیطی در نیروگاههای برق آبی جریانی دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق بررسی روش های تعیین دبی زیست محیطی در نیروگاههای برق آبی جریانی دبی زیست محیطی تعیین دبی زیست محیطی نیروگاههای برق…

  • عسر و حرج از منظر قانون و رویه قضایی
  • عسر و حرج از منظر قانون و رویه قضایی مقاله عسر و حرج در طلاق الحاکم ولی الممتنع مبانی عسر و حرج محدوده قاعده عسروحرج قاعده نفی عسروحرج قاعده نفی عسروحرج در امور خانوادگی در قانون ایران شرایط و محدوده…

  • ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری
  • ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان ارتباط رضایت شغلی کارمندان شرکت بیمه با رضایت مشتری دانلود پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی مبانی نظری توسعه انسانی دانلود مبانی نظری توسعه انسانی پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات نظری توسعه انسانی فصل دوم پایان نامه توسعه انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه انسانی ادبیات و مبانی…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت روابط عمومی
  • پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت روابط عمومی روابط عمومی سیستم های سازمانی روابط عمومی ایران مدیریت روابط عمومی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت با عنوان مدیریت…

  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC
  • پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های صنعتی با روش BSC پرسشنامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن پرسشنامه ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکت شهرک های…

  • مدیریت زمان
  • مدیریت زمان مدیریت زمان زمانبندی دانلود مقاله مدیریت زمان رفتن به سایت اصلی مدیریت زمان   چكیده استفاده مؤثر و اثربخش از زمان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای موفقیت در عرصه كار و زندگی است. مدیریت زمان شامل مجموعه‌ای از مهارتها…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک هویت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک هویت پیشینه سبک هویت مبانی نظری سبک هویت ادبیات نظری سبک هویت چارچوب نظری سبک هویت پیشینه تحقیق سبک هویت پیشینه پژوهش سبک هویت پیشینه داخلی سبک هویت پیشینه خارجی سبک هویت فصل دوم…

  • مبانی نظری بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان
  • مبانی نظری بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران…

  • دانلودکارآموزی - مراحل نصب نرم افزارها 70 ص
  • دانلودکارآموزی - مراحل نصب نرم افزارها 70 ص کلمات کلیدی : دانلودکارآموزی - مراحل نصب نرم افزارها 70 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : کارآموزی - مراحل نصب نرم افزارها 70 ص فرمت : .doc تعداد صفحه/اسلاید :…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش هوش سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش سازمانی مبانی نظری هوش سازمانی پیشینه تحقیق هوش سازمانی پیشینه داخلی هوش سازمانی پیشینه خارجی هوش سازمانی پیشینه پژوهش هوش سازمانی پیشینه نظری هوش سازمانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی دانلود مبانی نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی پیشینه تحقیق پیاده سازی سیستم های سازمانی ادبیات نظری پیاده سازی سیستم های سازمانی فصل…

  • تبیین و تفسیر معرفت شناسی و نظریات صدرا در باب معرفت شناسی
  • تبیین و تفسیر معرفت شناسی و نظریات صدرا در باب معرفت شناسی تبیین و تفسیر معرفت شناسی پایان نامه معرفت شناسی نظریات صدرا در باب معرفت شناسی مطلق معرفت شناسی از دیدگاه ملاصدرا معرفت شناسی در جهان غرب اهمیت معرفت…

  • سیر تحول و سازمان دادرسی اطفال بزهکار
  • سیر تحول و سازمان دادرسی اطفال بزهکار دادرسی اطفال بزهکار سیر تحول دادرسی اطفال سیر تحول دادرسی اطفال در ایران تحولات دادرسی اطفال در دوره پس از انقلاب سیر تحول دادرسی اطفال در انگلستان سابقه دادرسی کیفری افتراقی اطفال در…

  • پرسشنامه نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی
  • پرسشنامه نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری در سازمان های دولتی پرسشنامه پیشگیری از فساد اداری پرسشنامه پیشگیری فساد اداری پرسشنامه نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از فساد اداری پرسشنامه پیشگیری از فساد اداری در سازمان‌های دولتی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی مبانی نظری سرسختی ادبیات نظری سرسختی چارچوب نظری سرسختی فصل دوم پایان نامه سرسختی دانلود مبانی نظری سرسختی پیشینه سرسختی پیشینه تحقیق سرسختی پیشینه داخلی سرسختی پیشینه خارجی سرسختی پیشینه پژوهش سرسختی پیشینه نظری…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *