برنامه ریزی گردشگری با رویکرد توسعه پایدار

برنامه ریزی گردشگری با رویکرد توسعه پایدار

گردشگری پایدار شهرستان شوش
برنامه ریزی گردشگری شهرستان شوش
توسعه پایدار با برنامه ریزی گردشگری
برنامه ریزی گردشگری با تاکید بر توسعه پایدار
شناسایی پتانسیل گردشگری شهرستان شوش
بررسی موانع توسعه گردشگری شهرستان شوش
ارائه راهکار‌های مناسب برای توسعه گردشگری در شهرستان شوش
پایان نامه توسعه پایدار گردشگری

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی

برنامه ریزی گردشگری با تاکید بر توسعه پایدار

(شهرستان شوش)

 

 

 

چکیده

   صنعت گردشگری از دیر باز  مورد توجه بشر قرار گرفته و امروز یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان است. این صنعت از طریق ترکیب همزمان منابع داخلی و خارجی، منافع اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی زیادی را برای فضاهای جغرافیایی به همراه دارد. امروزه نهادهای متولی صنعت گردشگری در سراسر دنیا، به امور گردشگری در طبیعت ودر ورای آن به لزوم حفظ محیط زیست بیش از هر زمان دیگر اذعان دارند.  شهرستان شوش با دارا بودن توان های توریستی می تواندشرایط مناسب تری جذب گردشگران داخلی وخارجی داشته باشد. شناخت ومعرفی جاذبه های گردشگری شهرستان شوش وپی بردن به امکانات وتنگناها به منظورآینده نگری و برنامه ریزی مناسب از اهداف این پژوهش می باشد. روش تحقیق، تركیبی از روش های اسنادی و كتابخانه‌ای ، توصیفی، تحلیلی، علی و مطالعات میدانی است. جامعه آماری، مكان های جاذب توریستی شهرستان شوش بوده و روش نمونه برداری به شیوه تصادفی است كه برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استفاده شده است همچنین در این  تحقیق با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی به تعیین عامل های مهم در توسعه گردشگری شهرستان شوش پرداخته ایم:.و در تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS و EXCEL و ARCGIS استفاده شده است.

 

یافته‌های حاصل از این پژوهش بیانگر آن است كه تدوین راهبردهای توسعه گردشگری و برنامه‌ریزی و جاذبه های  شهرستان شوش نیازمند آگاهی، از قابلیت‌های تاریخی، طبیعی و زیست محیطی این شهر است. تا به این وسیله زمینه‌های جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم نمود. این شهر علی‌رغم برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری، به علت کمبود امکانات و خدمات زیر بنایی و رفاهی، ضعف تبلیغات،  با مشكل مواجه است با این حال وجود زمینه‌های اشتغال زایی، درآمد ارزی و سرمایه‌گذاری زیر بنایی مهم‌ترین فرصت‌ها و وجود آثار تاریخی، و برخورداری از جذابیت‌های طبیعی به عنوان نقاط قوت و جاذب در کنار امکان توسعه و اصلاح نهادهای مدیریتی، تقویت تبلیغات، تعامل و هم فکری بین مسئولین، سازمان‌های مرتبط با گردشگری و مردم و توسعه توریسم از مهم‌ترین رهیافت ها به منظور توسعه گردشگری این شهرستان تلقی می‌گردند.

 

 

 

واژگان كلیدی:

توریسم

اکوتوریسم

جاذبه ها

شهرستان شوش

 

 

 

 

مقدمه

توسعه پایدار گردشگری به عنوان یکی از مهمترین راهبردها در برنامه ریزی توسعه است. توسعه پایدار شرط اساسی تأمین زندگی امن و پایدار است که به منظور به حداقل رساندن اتلاف منابع، تخریب محیط، و بی ثباتی اجتماعی تلاش می کند این مفهوم بهدنبال حل مشکلات اساسی در خصوص عدالت، نیازهای اقتصادی جمعیت زاغه نشین و محدودیت های اجتماعی و تکنولوژی توان محیطی در رفع نیازهای نسل کنونی و آینده میباشد. توسعه پایدار، توسعهای است که نیازهای نسل کنونی را بدون به مخاطره انداختن توانایی های نسل های آینده در بر طرف کردن نیازهای شان تأمین کند.

 

توسعه پایدار گردشگری نیازمند صبر، تلاش وتعهد دراز مدت است. صنعت گردشگری به ویژه اکوتوریسم فعالیتی است که امروزه مورد توجه بسیاری از دولت ها قرار گرفته است و در حال حاضر یکی از پر درآمدترین بخش های اقتصاد جهانی است. همچنین در سطح ملی، اقتصاددانان آنرا سومین پدیده اقتصادی پویا و رو به رشد پس از صنعت نفت و خودروسازی می دانند که به عنوان نیاز اساسی کشور مطرح می شود. از این روبررسی جوانب توسعه پایدار این صنعت در مناطق مختلف کشور ضرورت دارد. توسعه پایدار گردشگری، یک جابجایی از رویکردهای سنتی اقتصاد نئوکلاسیک در زمینه توسعه گردشگری، به یک رویکرد کلی نگرتر را نشان می دهد که در آن نه تنها نیازهای بازار مورد توجه است، بلکه نیازهای جامعه و محیط زیست طبیعی نیز مورد توجه و تاکید قرار میگیرد.

 

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : كلیات تحقیق

1-1- تبیین مسأله پژوهشی و اهمیت آن 1

1-2- ضرورت و اهمیت تحقیق 3

1-3- پیشینة تحقیق 4

1-4- اهداف تحقیق 4

1-5- فرضیه‌ها وسوال 5

1- 6- واژگان كلیدی 5

1-7- روش تحقیق و مراحل آن 6

1- 7-1- روش گرد آوری اطلاعات 6

1- 7- 2- جامعه آماری 6

1- 7-3- روش نمونه برداری 6

1- 7-4- ابزار تجزیه وتحلیل 6

1- 7-5- نمونه گیری 6

1- 7-5-1- حجم نمونه 6

1- 8- كاربرد نتایج تحقیق 7

1- 9- محدودیت‌های تحقیق 7

 

فصل دوم : اصول و مبانی گردشگری

2-1- واژه شناسی توریسم 9

2-2- مفهوم توریسم 10

2-3-تعریف جهانگردی 10

2-4- مهم ترین دیدگاه‌های ارائه شده درزمینه گردشگری 11

2-4-1- جهانی شدن 11

2-4-2- فرهنگ پذیری 12

2-4-3- نوسازی 12

2-4-4- سلسله مراتب نیازها وتوریسم 12

2-4-5-  انگیزش 13

2-4-6- نظریه عطایای الهی 13

2-4-7- نظریه هزینه نسبی 13

2-4-8- نظریه مزیت مطلق و دانش فنی 13

2-4-9- نظریه شرایط تقاضا 13   2-5-  اصطلاحات گردشگری در متون علمی‌و سازمان جهانی گردشگری 17

2-6-  انواع گردشگری 18

2-6-1-توریسم معمولی 18

2-6-2-توریسم بر مبنای طبیعت 19

2-6-3- توریسم ماجراجویانه 19

2-6-4-توریسم محصور 19

2- 6- 5- توریسم سلامتی 19

2- 6-6- توریسم مصرفی 19

2- 6-7- اكوتوریسم 20

2-6-8- جهانگردی بر مبنای هدف از مسافرت جهانگردان 20

2-6-9- جهانگردی برمبنای مبدأ جهانگردان 20

2-6-10- جهانگردی بر مبنای سطح درآمد جهانگردان 20

2-6-11- توریسم تفریحی 21

2-6-12-توریسم شهری 21

2-6-13- توریسم طبیعت گرا 22

 2-7- اهداف گردشگران 23

2-8- شهر و توریسم 23

2-9-  ویژگی‌های بارز صنعت توریسم 24

2-10- برنامه 24

2-10-1- پیشینه برنامه ریزی 24

2- 10- 2- تعریف برنامه ریزی 25

2- 10-3- سطوح برنامه ریزی توریسم 26

2-11- توریسم پایدار 27

2- 11-1- پیشینه مفهوم توسعه پایدار 27

2- 11-2- تعاریف توسعه پایدار 28

2- 11-3- ابعاد توسعه پایدار 29

2- 11-4- ارتباط گردشگری پایدارو توسعه پایدار 31

2- 11-5- اصول توریسم پایدار 31

2-11-5 -1 -مشارکت 31

2-11- 5-2-حضور ذینفع‌ها 32

2-11-5-3 –  اشتغال برای افراد محلی 32

2-11-5-4- ارتباطات بازر گانی 32

2-11-5-5 – پایداری منابع 32

2-11-5-6 – هماهنگی در هدف‌ها 32

2-11-5-7 – همکاری 33

2-11-5-8 – ظرفیت پذیرش 33

2-11-5-9 – نظارت و ارزشیابی 33

2-11-5-10 -پاسخگویی 34

2-11-5-11- آموزش 34

2-11-5-12- حفظ هویت 34

2- 11- 6 – اصول اساسی توسعه پایدارگردشگری 34

2-12- نقش گردشگری در اقتصاد وایجاد اشتغال 36

2-13- پیامد‌های اجتماعی – فرهنگی توریسم 39

2-14- ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی – فرهنگی 41

2-15- آینده صنعت توریسم       45

2- 16- درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان 48

 

فصل سوم : روش‌های برنامه ریزی گردشگری    

 مقدمه 50

3- 1- ضرورت برنامه ریزی برای توسعه گردشگری 51

3- 2- برنامه ریزی توریسم 52

3- 3- رویکردهای برنامه ریزی توسعه گردشگری 55

3- 4- فرایند برنامه ریزی گردشگری 57

3- 4-1- تعیین اهداف 58

3- 4-2- تجزیه و تحلیل 60

3- 4-3- تدوین سیاست و برنامه 60

3- 4-4- تدوین رهنمود‌های سازمانی 61

3- 4-5- اجرا و نظارت 61

3- 4-6- تدوین سیاست توسعه توریسم 61

 

فصل چهارم : ویژگی‌های طبیعی و انسانی شهرستان شوش

4-1- ویژگی‌های جغرافیایی شهرستان شوش 64

4-1-1- موقعیت جغرافیایی شهرستان شوش 64

4-1-2-  ناهمواری 65

4-1-3-  آب وهوا 67

4-1-4-  بارندگی 68

4-1-5- درجه حرارت 68

4-1-6- روز‌های یخبندان 69

4-1-7- تبخیر 69

4-1-8- رطوبت نسبی 70

4-1-9-  زمین شناسی شهرستان شوش 70

4-1-10-  خاک 70

4-1-11- پوشش گیاهی شهرستان شوش 71

4-1-12- منابع آب 73

4-2- ویژگی‌های انسانی شهرستان شوش 73

4-2-1- خصوصیات جمعیتی شهرستان شوش 73

4-2-2- ترکیب جنسی جمعیت 77

4-2-3- ترکیب سنی جمعیت 78

4-2-4- وضع فعالیت 78

4- 2-5- ا قتصاد شهرستان شوش   78

 

فصل پنجم: معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان

  مقدمه 80

5- 1- جاذبه‌های طبیعی شهرستان 80

5- 1-1- آب وهوا 80

5- 1-2- رودخانه‌ها 81

5- 1-2-1- رودخانه کرخه 82

5- 1-2- 2- رودخانه دز   82

5 – 1-2-3- رودخانه شاوور   83

5- 1- 3 –  مناطق حفاظت شده وپناهگاه‌های‌های حیات  وحش 83

5- 1- 4- تالاب بامدژ 86

5- 2- جاذبه‌های تاریخی شهرستان 87

5- 2-1- پیشینه تاریخی شهر شوش 87

5- 2-2- قلعه شوش 88

5- 2-3- زیگورات چغازنبیل 88

5- 2-4- کاخ آپادانا 90

5- 2-5- آکروپل 90

5- 2-6- شهر صنعت گران (شهرپیشه وران ) 91

5- 2-7- شهرشاهی 91

5- 2-8- کاخ شائور( کاخ اردشیر) 92

5- 2-9- محوطه باستانی هفت تپه 92

5- 2-10- موزه‌ها 93

5- 3 – جاذبه‌های مذهبی 94

5- 3-1- آرامگاه دانیال نبی (ع) 94 

5- 3-2- آیین تعزیه خوانی 96

5- 3-3- بقعه عبدالله بن علی ( دعبل خزاعی) 96

5- 4- جاذبه‌های دفاع مقدس 97

5- 4-1- یادمان شهدای فتح المبین   97

5- 4-2-منطقه فکه 97

5- 5- گردشگری روستایی، کشاورزی 97

5- 6- گردشگری عشایری 97

5- 7- امکانات اقامتی 100

 

فصل ششم :‌ بررسی و تحلیل داده‌ها

مقدمه 103

6-1- بررسی توصیفی متغیرهای تحقیق 104

6-1-1- جنس پاسخگویان 104

6-1-2- سن پاسخ گویان 105

6-1-3- میزان تحصیلات پاسخگویان 106

6-1-4- سطح درآمد پاسخگویان 107

6-1-5- محل اقامت گردشگران 108

6-1-6- مدت اقامت در منطقه 109

6-1-7- هزینه سفر 110

6-1-8- هدف از بازدید منطقه 111

6-1-9- مهم ترین منابع اطلاع رسانی از جاذبه‌ها 112

6-1-10- مهم ترین مانع توسعه گردشگری در منطقه 113

6-1-11- امکانات خدماتی ورفاهی   114

 6-1- 12- امکانات بهداشتی وزیربنایی 115

6-1- 13- نقش تبلیغات درتوسعه گردشگری 116

6-1- 14- نقش معرفی جاذبه ها درتوسعه گردشگری 117

6- 1-15- رضایت کلی گردشگران از سفر به شهرستان شوش 118

6- 2- بررسی رابطه توسعه گردشگری دربهبود وتوسعه شرایط اقتصادی و اجتماعی شهرستان شوش 119

6- 3-بررسی رابطه برنامه ریزی مناسب درزمینه گردشگری دربهبود شرایط اقتصادی واجتماعی   120

 6- 4-  روش تجزیه وتحلیل SWOT 121

6- 4-1-بررسی اثرات بهسازی و نوسازی با استفاده از ماتریس SWOT 122

6- 4-2- عوامل داخلی موثر برگردشگری در شهرستان شوش 123

6-4-3 -عوامل خارجی موثر بر گردشگری درشهرستان شوش 123

6-4-4-تحلیل نقاط قوت ،ضعف، فرصت وتهدید ها 126

فصل هفتم : نتیجه‌گیری، بررسی فرضیه‌ها و پیشنهادات

7-1- نتیجه‌گیری 132

7-2- بررسی فرضیه های تحقیق 133

7-2-1- فرضیه اول 134

7-2-2- فرضیه دوم 134

7-3- ارائه پیشنهادات 135

منابع ومأخذ 141

 

فهرست شكل ‌ها

شکل2 -1  تعداد گردشگران ورودی به بازارهای گردشگری در سال 2009 49

شكل 4-1 موقعیت شهرستان شوش در استان و كشور 65

شكل 4-2 نقشه ناهمواری های شهرستان شوش 66

شكل 4-3 نقشه آب و هوای  شهرستان شوش 67

شكل 4-4 نقشه وضعیت بارندگی شهرستان شوش 68

شكل 4-5 نقشه وضعیت دما شهرستان شوش 69

شكل 6-1 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان براساس جنس 104

شکل 6-2: توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان براساس سن 105

شکل 6-3: توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر اساس میزان تحصیلات 106

شکل 6-4:  توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر اساس میزان درآمد 107

شکل 6-5:  توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس محل اقامت 108

شکل 6-6: توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس مدت اقامت 109

شکل 6-7: توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس هزینه سفر 110

شکل 6-8:  توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس هدف بازدی 111

شکل 6-9:توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس مهم ترین منابع اطلاع رسانی از جاذبه‌ها 112

شکل 6-10: توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس مهم ترین مانع توسعه گردشگری در منطقه 113

شکل 6-11: وضعیت امکانات و خدمات رفاهی از نظر گردشگران 114

شکل 6-12: وضعیت امکانات بهداشتی و زیر بنایی از نظر گردشگران 115

شکل 6-13: نقش تبلیغات در جذب گردشگر 116

شکل 6-14: نقش معرفی جاذبه‌ها در توسعه گردشگری 117

شکل 6-15: رضایت کلی گردشگران از مکان‌های گردشگری شهرستان شوش 118

شکل شماره 6-16:امتیاز بندی فرصت‌ها،قوت‌ها،ضعف‌ها،تهدیدها 131

 

 

فهرست جدول ‌ها

جدول 2-1 اصطلاحات گردشگری در متون علمی‌و سازمان جهانی گردشگری 18

جدول 2-2  ضریب فزاینده اشتغال(به مقدار تقریبی میلیون نفر) 39

جدول 2-3 پیش بینی ودرصد نرخ گردشگری بین سال‌های 1995 – 2020 به میلیون نفر را نشان می‌دهد 46

جدول 2-4 ده کشوری که بیشترین تعداد گردشگر را جذب نموده اند(تعداد گردشگربین المللی وارده برحسب میلیون نفر) 47

جدول 2-5  درآمد حاصل از صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان (برحسب میلیارد دلار آمریکا) 49

جدول 3 -1   سیستم گردشگری 54

جدول  4-1  جمعیت شهری شهرستان شوش 1385 74

جدول  4-2 جمعیت روستایی شهرستان شوش 1385 75

جدول 4-3  جمعیت شهرشوش را بر حسب جنس در طی سال‌های 1355 تا 1385 را نشان می‌دهد 76

جدول 4-4  جمعیت و خانوار شهرستان شوش بر حسب  تقسیمات کشوری 1375 77

جدول 4-5  جمعیت فعال و غیرفعال در سال 1385 78

جدول  5-1 آمار بازدید کنندگان از برخی محوطه‌های تاریخی و موزه‌های شهرستان شوش 94

جدول 5-2 آمار بازدید کنندگان خارجی از آستان دانیال نبی(ع) رادرفروردین 88 نشان می‌دهد 95

جدول 5-3  درصد وچگونگی استفاده ازقابلیت‌های گردشگری استان توسط گروه‌های مختلف گردشگری 

را نشان می‌دهد 100

جدول 5-4 شاخص‌های جمعیت مقیم ورودی جهانگردان به هتل 101

جدول 5-5   مشخصات رستوران‌های شهرستان شوش 102

جدول 6-1 توزیع فراوانی ودرصد پاسخگویان براساس جنس 104

جدول 6-2 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر اساس سن 105

جدول 6-3  توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر اساس میزان تحصیلات 106

جدول شماره 6-4 توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر اساس میزان درآمد 107

جدول شماره 6-5 توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس محل اقامت 108

جدول شماره 6-6 توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس مدت اقامت 109

جدول شماره 6-7:  توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس هزینه سفر 110

جدول شماره 6-8: توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس هدف بازدید 111

جدول شماره 6-9 توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس مهم-ترین منابع اطلاع رسانی از جاذبه‌ها 112

جدول شماره 6-10توزیع فراوانی و درصد گردشگران بر اساس مهم-ترین مانع توسعه گردشگری در 113

جدول شماره6-11: وضعیت امکانات و خدمات رفاهی از نظر گردشگران 114

جدولشماره 6-12: وضعیت امکانات بهداشتی و زیر بنایی از نظر گردشگران 115

جدول شماره 6-13: نقش تبلیغات در جذب جذب گردشگر 116

جدول شماره6-14: نقش معرفی جاذبه‌ها در توسعه گردشگری 117

جدول شماره6-15 : رضایت کلی گردشگران از مکان‌های گردشگری شهرستان شوش 118

جدول شماره 6-16: فراوانی و درصد  پاسخگویان 119

 جدول شماره 6- 17 آزمون کای اسکوئر 120

جدول شماره  6-18-ضریب همبستگی و ضریب تعیین رگرسیون 121

جدول6-19-تحلیل واریانس رگرسیون(ANOVA) 121

 جدول(6-20):نظام تجزیه و تحلیل SWOT 124

جدول( 6-21):نظام تجزیه و تحلیل SWOT 125

جدول شماره(6-22)ماتریسSWOT ( عوامل اصلی تأثیر گذار بر گردشگری شوش)بر اساس نظر کارشناسان 126

جدول شماره (6-23) رتبه بندی عوامل تأثیر گذار از نظر کارشناسان 128

جدول شماره (6-24) ماتریس SWOT امتیازبندی عوامل اصلی تأثیرگذار بر گردشگری شوش بر اساس 

نظر کارشناسان 130

 

 

مقاله رشته فیزیک با عنوان مغناطیس (Magnetic)

مقاله رشته فیزیک با عنوان مغناطیس (Magnetic) مغناطیس الکترومغناطیس انرژی مغناطیسی مواد فرو مغناطیس میدان مغناطیسی تشخیص قطبهای یک آهنربا خرید مقاله و تحقیق رشته فیزیک دانلود مقاله رشته فیزیک با عنوان مغناطیس (Magnetic) سیستم همکاری در فروش فایل همکاری…

بررسی احکام فقهی قطع عضو در فقه امامیه

بررسی احکام فقهی قطع عضو در فقه امامیه معامله اعضای بدن قطع عضو در فقه امامیه ادله حرمت قطع عضو ادله قطع عضو در فقه امامیه احکام قطع عضو در فقه امامیه معامله اعضاء بدن انسان در فقه اماميه رفتن…

پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع ارزیابی نقش حساس بازاریابی در عملکرد سازمان پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی…

مبانی نظری ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران

مبانی نظری ارائه چارچوب برنامه ریزی منابع سازمانی ابری در سازمانهای ایران مبانی نظری رایانش ابری در سازمان برنامه ریزی منابع سازمان ابری برنامه ریزی استراتژیک با رایانش ابری مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان ابری مبانی نظری برنامه ریزی…

بررسی مقایسه ای اصول کرامت انسانی در اسلام و حقوق بشر

بررسی مقایسه ای اصول کرامت انسانی در اسلام و حقوق بشر کرامت انسان مبانی کرامت انسان کرامت انسان در اسلام کرامت انسان در اعلامیه حقوق بشر دانلود مقاله رشته حقوق بررسی مقایسه ای اصول کرامت انسانی در اسلام و حقوق…

مبانی نظری نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

مبانی نظری نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران…

كاربرد ترانسفورمرها

كاربرد ترانسفورمرها ترانس ترانسفورمر انواع ترانسها كاربرد ترانسفورمرها دانلود مقاله كاربرد ترانسفورمرها دانلود مقالات الکترونیک دانلود مقالات مهندسی الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک كاربرد ترانسفورمرها   مقدمه ترانسفورمر یك دستگاه تبدیل انرژی الكترومغناطیسی است ، زیرا…

بررسی الگوریتمهای مسیریابی در شبکه های سنسور بیسیم از جهت مصرف توان

بررسی الگوریتمهای مسیریابی در شبکه های سنسور بیسیم از جهت مصرف توان پروتکل مسیریابی تجزیه و تحلیل خوشه ای شبکه های حسگر بیسیم مسیریابی شبکه مخابراتی بررسی الگوریتمهای مسیریابی LEACH و PEGASIS از جهت مصرف انرژی بررسی الگوریتمهای مسیریابی در…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان دختر

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گرایش پژوهشگری با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان دختر بیماری های اجتماعی انحرافات دانشجویان دختر دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی با عنوان بررسی عوامل موثر بر انحرافات دانشجویان…

  • فصل دوم پایان نامه احساس امنیت شغلی
  • فصل دوم پایان نامه احساس امنیت شغلی کلمات کلیدی : مبانی نظری احساس امنیت شغلی پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی پیشینه داخلی احساس امنیت شغلی پیشینه خارجی احساس امنیت شغلی پیشینه پژوهش احساس امنیت شغلی پیشینه نظری احساس امنیت شغلی…

  • مقایسه نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی
  • مقایسه نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی وجدان اخلاقی نگاه ایمانوئل کانت به وجدان اخلاقی نگاه علامه جعفری به وجدان اخلاقی دانلود پایان نامه وجدان اخلاقی مقایسه نگاه ایمانوئل کانت و علامه جعفری به وجدان اخلاقی دانلود…

  • مبانی نظری مبارزه با پولشویی در حقوق ایران و حقوق بین الملل
  • مبانی نظری مبارزه با پولشویی در حقوق ایران و حقوق بین الملل کلمات کلیدی : مبارزه با پولشویی در ایران قانون مبارزه با پولشویی ایران مبارزه با پولشویی در قوانین ایران راهکارهای مبارزه با جرم پولشویی مبارزه با پولشویی در…

  • گزارش کار آموزی رشته مهندسی برق-مخابرات با عنوان سیستم اعلان و اطفاء حریق نیروگاههای گازی
  • گزارش کار آموزی رشته مهندسی برق-مخابرات با عنوان سیستم اعلان و اطفاء حریق نیروگاههای گازی روشهای انتقال حرارت نیروگاه های تولید برق سیستم های اطفاء حریق دانلود گزارش کار آموزی رشته مهندسی برقمخابرات با عنوان سیستم اعلان و اطفاء حریق…

  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری عملکرد شغلی
  • فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری عملکرد شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی مبانی نظری عملکرد شغلی پیشینه تحقیق عملکرد شغلی پیشینه داخلی عملکرد شغلی پیشینه خارجی عملکرد شغلی پیشینه پژوهش عملکرد شغلی پیشینه نظری عملکرد…

  • ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری
  • ارزیابی و تطبیق راه حل های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پایان نامه ارشد رایانش ابری پایان نامه کارشناسی ارشد رایانش ابری دانلود پایان نامه رایانش ابری پایان نامه امنیت در رایانش…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی با عنوان بررسی اثر کاهش نرخ مالیات بر درآمدهای مالیاتی دولت
  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد گرایش توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی با عنوان بررسی اثر کاهش نرخ مالیات بر درآمدهای مالیاتی دولت مالیات نظام مالیاتی ایران وضعیت مالیات در ایران درآمدهای مالیاتی دولت توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی دانلود پایان نامه…

  • پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش و کارآفرینی
  • پروپوزال پایان نامه مدیریت دانش و کارآفرینی کلمات کلیدی : پروپوزال مدیریت دانش دانلود پروپوزال مدیریت دانش نمونه پروپوزال مدیریت دانش دانلود نمونه پروپوزال مدیریت دانش پروپوزال در مورد مديريت دانش پروپوزال مدیریت دانش و کارآفرینی دانلود پروپوزال مدیریت دانش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام مبانی نظری و پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام ادبیات نظری تحقیق عکس…

  • پرسشنامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان
  • پرسشنامه سنجش تاثیر عوامل موثر در ارزش ویژه برند سبز محصولات الکترونیکی در میان مصرف کنندگان پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش…

  • رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن
  • رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی و هماهنگ سازی نمایی آن شبکه عصبی شبکه عصبی مصنوعی الگوریتمهای ژنتیک در تجارت رفتار آشوبگونه مدل شبکه عصبی هماهنگ سازی نمایی شبكه های عصبی آشوبگونه شبکه های عصبی مصنوعی دانلود پایان نامه هوش مصنوعی…

  • پرسشنامه استاندارد ارزیابی اثرات اینترنت بر بازاریابی
  • پرسشنامه استاندارد ارزیابی اثرات اینترنت بر بازاریابی تاثیر اینترنت بر بازاریابی پرسشنامه رایگان بازاریابی اینترنتی دانلود پرسشنامه بازاریابی اینترنتی پرسشنامه استاندارد بازاریابی اینترنتی دانلود پرسشنامه تحقیقات بازاریابی پرسشنامه تاثیر اینترنت بر بازاریابی پرسشنامه بررسی تاثیر اینترنت بر بازاریابی رفتن به…

  • ریخت شناسی و چینه شناسی منطقه کپه داغ و بررسی پتانسیل هیدروکربنی آن
  • ریخت شناسی و چینه شناسی منطقه کپه داغ و بررسی پتانسیل هیدروکربنی آن چینه شناسی منطقه کپه داغ ریخت شناسی منطقه کپه داغ پتانسیل هیدروکربنی منطقه کپه داغ ریخت شناسی و چینه شناسی منطقه کپه داغ و بررسی پتانسیل هیدروکربنی…

  • مبانی نظری ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران
  • مبانی نظری ارزیابی میزان رضایت زناشویی و عوامل همراه آن در پرستاران رضایت زناشویی رضایت زناشویی در پرستاران مبانی نظری رضایت زناشویی نقش رضایت زناشویی در استحکام بنیان خانواده بررسی میزان رضایت زناشویی در پرستاران مبانی نظری رضایت زناشویی در…

  • کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان موسیقی
  • کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان موسیقی دانلود کارآموزی رشته حسابداری دانلود کارآموزی پروژه مالی دانلود کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری دانلود کارآموزی موسیقی دانلود کارآموزی پروژه مالی موسیقی رفتن به سایت اصلی دانلود کارآموزی پروژه مالی رشته حسابداری…

  • پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد سازمانی
  • پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد سازمانی پرسشنامه اعتماد سازمانی پرسشنامه اعتماد سازمانی رابینز پرسشنامه اعتماد سازمانی اسکات پرسشنامه اعتماد سازمانی الونن و همکاران پرسشنامه اعتماد سازمانی مایر دانلود پرسشنامه اعتماد سازمانی پرسشنامه اعتماد سازمانی رودر پرسشنامه اعتماد سازمانی آلونن و همکاران…

  • علفهای هرز و نحوه مبارزه با آنها
  • علفهای هرز و نحوه مبارزه با آنها علف هرز نحوه مبارزه علفهای هرز خسارت علف های هرز پیشگیری از ورود علف های هرز به مزرعه دانلود مقاله علفهای هرز و نحوه مبارزه با آنها خرید مقاله و تحقیق سیستم همکاری…

  • بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر
  • بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر موزه در ایران موزه از نگاه ایکوم بررسی لزوم ایجاد موزه طرح راه اندازی موزه شهر دماوند دانلود پایان نامه رشته گردشگری بررسی ضرورت ایجاد موزه شهر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • پاورپوینت آشنایی با معماران مدرن (معاصر)
  • پاورپوینت آشنایی با معماران مدرن (معاصر) پاورپوینت بررسی معماران مدرن پاورپوینت بررسی معماران معاصر آشنایی با معماری معاصر معماران مدرن بررسی معماران مدرن بررسی معماران معاصر تحقیق بررسی معماران مدرن (معاصر) مقاله بررسی معماران مدرن (معاصر) بررسی معماران مدرن آشنایی…

  • جایگاه و تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف
  • جایگاه و تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد قاعده منع رسیدگی مجدد قاعده منع مجازات مضاعف منع محاکمه مجدد پایان نامه قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف تحولات قاعده منع محاکمه و مجازات مضاعف جایگاه قاعده…

  • پاورپوینت توسعه ساختار تشکیلاتی حسابداری مالی
  • پاورپوینت توسعه ساختار تشکیلاتی حسابداری مالی پاورپوینت توسعه ساختار تشکیلاتی حسابداری مالی توسعه ساختار تشکیلاتی حسابداری مالی اعضای FASB ساختار و روابط تشکیلاتی FASB ارزیابی FASB تلاش درجهت تضعیف قدرت FASB قانونساربینز–اکسلی بحران مسئولیت در حسابرسی رفتن به سایت اصلی…

  • ابعاد و مدلهای فرهنگ سازمانی و عوامل سازمانی تاثیرگذار بر آن
  • ابعاد و مدلهای فرهنگ سازمانی و عوامل سازمانی تاثیرگذار بر آن مدلهای فرهنگ سازمانی ابعاد فرهنگ سازمانی عوامل سازمانی تاثیرگذار بر فرهنگ سازمانی منشأ شكل‌گیری فرهنگ سازمانی چگونگی شكل‌گیری فرهنگ سازمانی تحقیق فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی رفتن به…

  • پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد بر اعدالت و تعهد سازمانی
  • پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد بر اعدالت و تعهد سازمانی پرسشنامه مدیریت پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی بر اعدالت پرسشنامه تاثیر مدیریت اجرایی بر تعهد سازمانی پرسشنامه مدیریت اجرایی با تعهد بالا و اعتماد پرسشنامه اعدالت و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از برند
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از برند کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت از برند فصل دوم پایان نامه رضایت از برند دانلود مبانی نظری رضایت از برند پیشینه رضایت از برند پیشینه تحقیق رضایت از برند پیشینه داخلی…

  • مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند
  • مبانی نظری بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند ارزش ویژه برند کاله ارزش ویژه برند در شرکت کاله رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند مبانی نظری…

  • موضع یابی استراتژیك بازار /محصول زعفران در ایمیل مارکتینگ
  • موضع یابی استراتژیك بازار /محصول زعفران در ایمیل مارکتینگ ایمیل مارکتینگ بازاریابی زعفران استراتژیک بازار مدیریت بازرگانی رفتن به سایت اصلی موضع یابی استراتژیك بازار /محصول زعفران در ایمیل مارکتینگ موضع یابی استراتژیك بازار زعفران بر اساس توجه به سه…

  • الگوها و نظریه های سرمایه اجتماعی و عوامل موثر بر ایجاد، حفظ و نابودی آن
  • الگوها و نظریه های سرمایه اجتماعی و عوامل موثر بر ایجاد، حفظ و نابودی آن کلمات کلیدی : الگوهای سرمایه اجتماعی نظریه های سرمایه اجتماعی پایان نامه سرمایه اجتماعی شاخصهای سرمایه اجتماعی اهمیت سرمایه اجتماعی گونه های سرمایه اجتماعی دیدگاه…

  • کارکردها و مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی و شهید بهشتی
  • کارکردها و مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی و شهید بهشتی کارکردهای قانون اساسی از دیدگاه امام خمینی مبانی نظری قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی کارکردهای قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی مبانی نظری قانون…

  • پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور 1987 با روایی و پایایی معتبر
  • پرسشنامه سبک دلبستگی هازن و شیور 1987 با روایی و پایایی معتبر کلمات کلیدی : پرسشنامه سبک دلبستگی کودکان پرسشنامه سبک دلبستگی دانش آموزان پرسشنامه سبک های دلبستگی هازن پرسشنامه سبک دلبستگی هازان و شیور دانلود پرسشنامه سبک دلبستگی هازن…

  • پایان نامه کارشناسی رشته صنایع غذایی با عنوان رب گوجه فرنگی
  • پایان نامه کارشناسی رشته صنایع غذایی با عنوان رب گوجه فرنگی پایان نامه مراحل ساخت رب گوجه فرنگی پایان نامه فرآیند تولید رب گوجه فرنگی پایان نامه فناوری تولید گوجه فرنگی پایان نامه بسته بندی رب گوجه فرنگی پایان نامه…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *