بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش

بررسی و رتبه بندی نیازهای سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش

پایان نامه مدیریت دانش
عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت دانش
پایان نامه ارزیابی مقتضیات جهت استقرار مدیریت دانش
استقرار مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی
پایان نامه زیرساختهای لازم جهت استقرار مدیریت دانش
عوامل کلیدی موفقیت برای پیاده سازی مدیریت دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه برای کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع گرایش مدیریت سیستم و بهره وری

ارزیابی و اولویت بندی مقتضیات وجودی سازمان جهت استقرار مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی- گروه شناورهای اثرسطحی

 

 

 

 

چکیده

ارزیابی مقتضیات جهت استقرار مدیریت دانش، اولین گام در استقرار مدیریت دانش است که کلیه سازمان ها ملزم به انجام آن در این مسیر هستند، زیرا اگر مقتضیات، زیرساخت ها و پیش نیازهای مناسب و لازم برای استفاده از چنین فرآیندی فراهم نباشد حاصلی به جزء اتلاف منابع انسانی، وقت و منابع مالی نخواهد داشت. در این تحقیق به بررسی مقتضیات وجودی سازمان جهت استقرار مدیریت دانش در سازمان صنایع دریایی- گروه شناورهای اثرسطحی پرداخته شده است.

 

      این تحقیق از نوع توصیفی اکتشافی می باشد. در مرحله اول با توجه به مطالعات پیشین انجام شده، مقتضیات مدیریت دانش شناسایی و بومی سازی شدند. در مرحله دوم، وضعیت مقتضیات وجودی سازمان در قالب پنج معیار، 21زیر معیار و 48 گزاره  از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. داده های حاصل از پرسش نامه این مرحله، از طریق نرم افزار SPSS16 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. د ر مرحله سوم، زیر معیارها بر اساس میزان اهمیت و کاربرد آن ها در مراحل مختلف چرخه دانش، با استفاده از روش ویکور که از روش های تصمیم گیری چند معیاره است، اولویت بندی گردیدند. 

 

     در بررسی وضعیت مقتضیات وجودی مدیریت دانش، سازمان در سه معیار ظرفیت چارچوب سازمان، ظرفیت مدیریت دانش و ظرفیت فناوری، وضعیت مناسبی داشت و در دو معیار  ظرفیت افراد و فرهنگ سازمان و ظرفیت مدیریت تغییر در وضعیت مناسبی قرار نداشت. در اولویت بندی زیرمعیارها، حمایت و تعهد مدیریت، مشارکت کارکنان و آموزش به ترتیب بیشترین اهمیت را به خود اختصاص دادند.

نتایج حاصل از این پژوهش می تواند مورد استفاده سازمان های صنعتی و نظامی، خصوصاٌ سازمان صنایع دریایی-گروه شناورهای اثر سطحی جهت پیاده سازی مدیریت دانش، قرار گیرد. 

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیریت دانش

ارزیابی مقتضیات

اولویت بندی

گروه شناورهای اثرسطحی

 

 

 

 

مقدمه

     در عصر امروز، دانش موجود درسازمان ها ازمهمترین دارایی های آنها محسوب می شود و  توانسته است خود را به عنوان یکی از اثربخش ترین وچالش برانگیزترین موضوعات مدیریتی معرفی نماید. مدیریت دانش شیوه جدیدی برای تفکر در مورد سازمان و تسهیم منابع فکری و خلاقانه سازمان است و به تلاش هایی اشاره دارد که به صورت سیستماتیک برای یافتن، ساماندهی و قابل دسترس نمودن سرمایه های فکری سازمان و تقویت فرهنگ یادگیری مستمر و تسهیم دانش در سازمان صورت می گیرد(ال دفت، 1377). 

مقتضیات مدیریت دانش می تواند به عنوان عواملی تعریف شود که اگر به طور مناسبی لحاظ گردند منجر به اطمینان یافتن سازمان به دستیابی به یک مزیت رقابتی و موفقیت اجرای یک رویکرد گردند(محمدی، 1387) (روکارت، 1979).

 

     داونپورت و پرابست  با انجام مطالعه موردی و بررسی شرکت های بزرگی مانند آمازون دات کام، لیستی از عوامل کلیدی موفقیت را برای پیاده سازی مدیریت دانش ارائه کرده اند که عبارتند از: رهبری، اندازه گیری عملکرد، خط مشی سازمانی، کسب و اشتراک دانش، ساختار سیستم های اطلاعاتی، الگوبرداری و آموزش(داونپورت و پرابست، 2002). 

 

     انصاری و نوروز نژاد (2013) در راستای اولویت بندی شاخص های مدیریت دانش، در تحقیقی که در سازمان اوراق بهادار انجام دادند، با استفاده از روشTOPSISتاپسیس، 26زیر معیار را بر اساس شش معیار اصلی خلق دانش،اکتساب دانش، یادگیری سازمانی،به اشتراک گذاشتن دانش، بهره برداری از دانش و ذخیره سازی دانش  مورد بررسی قرار دادند. این معیارهای اصلی دربرگیرنده شاخص ها و  اهداف سازمان هستند که در راستای آن ها، مدیریت دانش پیاده سازی می شود. در این تحقیق زیر معیارهایی مانند کار تیمی، تداوم یادگیری و استفاده از افرادی که برای دانش سازمانی ارزش قائل هستند، بالاترین اولویت را به دست آوردند و  راه حل های قدیمی بازیابی اطلاعات،اجرای ایده های جدید و آشنایی کارکنان با اینترنت، کمترین اولویت را به دست آوردند(انصاری و نوروزنژاد، 2013، 433-426). 

 

     محقر و همکاران(1391) در تحقیق خود در شرکت مکو یازده عامل را به عنوان عوامل موفقیت مدیریت دانش شناسایی و سپس به رتبه بندی این عوامل بر اساس روش گسترش عملکرد کیفیت فازی پرداخته اند. مدیریت منابع انسانی،حمایت و رهبری مدیریت و زیرساخت سازمانی بالاترین اولویت ها را به دست آورده اند(محقر و همکاران، 1391).

 

     سعیدی  و همکاران(2012) عوامل موثر در پیاده سازی مدیریت دانش را در قالب 33 زیر معیار، بر اساس چهار شاخص اصلی  جنبه استراتژیک، جنبه سازمانی، جنبه زیرساخت ها، جنبه اجتماعی و فرهنگی و جنبه سرمایه اجتماعی در شرکت بهنوش، با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی رتبه بندی کرده است. در این تحقیق چشم انداز استراتژیک، تعهد مدیریت و دسترسی به دانش بالاترین رتبه ها را به دست آوردند. هدف اصلی پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت بهنوش، بهبود اوضاع شرکت، در  پنج شاخص فوق بااستفاده از 33زیرمعیار  است(سعیدی و همکاران، 2012، 1341-1335).

 

     در پژوهش حاضر در ابتدا بر اساس مطالعات پیشین، زیر معیارهایی برای سنجش مقتضیات و وضعیت زیرساخت های موجود برای پیاده سازی مدیریت دانش تعریف می گردد و این زیر معیارها در قالب پنج معیار ظرفیت افراد و فرهنگ سازمان، ظرفیت چارچوب سازمان، ظرفیت مدیریت دانش، ظرفیت مدیریت تغییر و ظرفیت فناوری قرار می گیرند و بر اساس آن ها به بررسی وضعیت مقتضیات مدیریت دانش پرداخته خواهد شد. در ادامه زیر معیارهای سنجیده شده ، بر اساس میزان اهمیت و کاربرد آن ها در چرخه دانش اولویت بندی می شوند.

 

 

 

 

 

فهرست

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

فصل اول:کلیات تحقیق

1-1- مقدمه.3

1-2- بیان مسأله .5

1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق .5

1-4- اهداف تحقیق .6

1-5- سوالات تحقیق.7

1-6- فرضیه‏های تحقیق8

1-7- قلمرو تحقیق9

1-8- محدودیت های تحقیق9

1-9- اصطلاحات.10

 

 

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه.14

2-2- تاریخچه مدیریت دانش.15

2-3- مفاهیم  مدیریت دانش.18

2-4- انواع دانش.22

2-5- ویژگی های دانش25

2-6- منابع دانش.27

2-7- تفاوت مدیریت داده،مدیریت اطلاعات و مدیریت دانش.27

2-8- تعریف مدیریت دانش28

2-9- کاربرد مدیریت دانش.30

2-10- اصول مدیریت دانش.31

2-11- روش های دانش آفرینی در سازمان33

2-12- مزایای مدیریت دانش.34

2-13- چرخه دانش35

2-14- مقتضیات،زیر ساخت ها و عوامل موفقیت مدیریت دانش38

2-15- معیارها و زیر معیارهای بررسی شده در تحقیقات پیشین38

2-15-1- تحقیقات داخلی39

2-15-2- تحقیقات خارجی40

2-16- معیارها و زیر معیارهای مورد بررسی این تحقیق.41

2-17- تحقیقات پیشین در زمینه اولویت بندی معیار ها و زیر معیارها.51

2-18- انتخاب روش اولویت بندی زیر معیارها52

2-18-1-تصمیم گیری چند معیاره52

2-18-2- فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) . .58

2-18-3- روش ویکور 58

2-18-4- دلایل بهکارگیری روش ویکور در این تحقیق.59

2-19- جمع بندی و نتیجه گیری 61

 

 

فصل سوم: روش اجرای تحقیق

3-1-مقدمه64

3-2- جامعه آماری.64

3-3- حجم نمونه.65

3-4- مراحل و روش محاسبات تحقیق. 65

3-4-1-  روش بررسی وضع موجود مقتضیات مدیریت دانش 67

3-4-2- اولویت بندی  زیرمعیار ها.71

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1- مقدمه.82

4-2- تجزیه و تحلیل داده های مرحله ارزیابی مقتضیات وجودی سازمان 83

4-2-1- محاسبه روایی و پایایی83

4-2-2- بررسی نرمال بودن متغیرها94

4-2-3- انتخاب آزمون آماری95

4-2-4- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه اول97

4-2-5- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه دوم.101

4-2-6- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه سوم104

4-2-7- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه چهارم.109

4-2-8- تحلیل های آماری مربوط به فرضیه پنجم.112

4-2-9- نتایج تجزیه و تحلیل داده های مرحله ارزیابی مقتضیات وجودی سازمان.116

4-3- تجزیه و تحلیل داده های مرحله اولویت بندی زیر معیار ها .117

4-3-1- تعیین ماتریس وزن شاخص ها117

4-3-2- بررسی سازگاری منطقی قضاوت ها.122

4-3-3- اولویت بندی زیر معیارها با استفاده از روش ویکور125

4-4- نتایج143

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

5-1- مقدمه145

5-2- نتایج حاصل از فرضیات.145

5-3- نتایج حاصل از اولویت بندی.148

5-4- تحلیل نتایج و روش پیشنهادی برای بهبود هر کدام از معیارها  151

5-5- پیشنهاد برای تحقیقات آتی.153

منابع و مآخذ154

 

 

 

فهرست جداول

جدول2-1- نخستین تلاشها در راستای مدیریت دانش.17

جدول2-2-  خصوصیات داده،اطلاعات و دانش22

جدول2-3-  مزایای کمی و کیفی مدیریت دانش.35

جدول2-4- چرخه های مدیریت دانش از دیدگاه های مختلف.37

جدول2-5- معیارهای های بررسی شده مدیریت دانش در تحقیقات صورت گرفته49

جدول3-1-  CVI برای کل و معیار های پرسشنامه69

جدول3-2- آلفای کرونباخ برای کل و معیار های پرسشنامه.70

جدول3-3- طیف قبول و رد فرضیات.71

جدول3-4-  ارزش گذاری شاخصها نسبت به هم73

جدول3-5- متوسط شاخص سازگاری تصادفی.75

جدول3-6- ارزش گذاری زیرمعیارها بر اساس شاخص ها نسبت به هم76

جدول4-1  محاسبهCVR  و میانگین عددی قضاوت ها ی پرسشنامه عمومی86

4-2- محاسبهCVR  و میانگین عددی قضاوت ها ی پرسشنامه تخصصی91

جدول4-3-  CVI برای کل و معیار های پرسشنامه.93

جدول4-4- آلفای کرونباخ برای کل و معیار های پرسشنامه94

جدول4-5- نتایج بررسی نرمال بودن متغیرها (آزمون KS) .95

جدول4-6- طیف قبول و رد فرضیات.96

جدول4-7- آمار توصیفی ظرفیت افراد و فرهنگ سازمان97

جدول4-8-  آزمون t-test در حالت دو دامنه برای فرضیه اول98

جدول4-9- آزمون t-test در حالت یک دامنه برای فرضیه اول.99

جدول4-10- آزمون فریدمن100

جدول4-11- میانگین رتبه ها. 100

جدول4-12- آمار توصیفی ظرفیت چارچوب سازمانی.101

جدول4-13- آزمون t استیودنت در حالت دو دامنه102

جدول4-14- آزمون t-test در حالت یک دامنه.103

جدول4-15- آزمون فریدمن.104

جدول4-16- میانگین رتبه ها. 104

جدول4-17- آمار توصیفی ظرفیت مدیریت دانش106

جدول4-18- آزمون t استیودنت.106

جدول4-19- آزمون t-test در حالت یک دامنه.107

جدول4-20- آزمون فریدمن.107

جدول4-21- میانگین رتبه ها 108

جدول4-22- آمار توصیفی ظرفیت مدیریت دانش.109

جدول4-23- آزمون t استیودنت.110

جدول4-24- آزمون t-test در حالت یک دامنه.110

جدول4-25- آزمون فریدمن111

جدول4-26- میانگین رتبه ها. 111

جدول4-27- آمار توصیفی ظرفیت فناوری.113

جدول4-28- آزمون t استیودنت113

جدول4-29- آزمون t-test در حالت یک دامنه114

جدول4-30- آزمون فریدمن114

جدول4-31- میانگین رتبه ها. 115

جدول4-32- نتایج نهایی مرحله ارزیابی مقتضیات وجودی سازمان.116

جدول4-33- مقایسات زوجی معیارها118

جدول4-34- مقایسات زوجی شاخص ها پس از محاسبه میانگین هندسی119

جدول4-35- محاسبه جمع ستون ها.120

جدول4-36- نرمالایز کردن وزن ها.121

جدول4-37- متوسط سطری جدول مقایسات زوجی121

جدول4-38-  متوسط سطری جدول مقایسات زوجی122

جدول4-39- محاسبه ماتریس بردار مجموع وزنی123

جدول4-40- ماتریس اولیه نظرات متخصصان. 126

جدول4-41- محاسبه میانگین هندسی نظرات و تشکیل ماتریس تصمیم گیری128

جدول4-42- نرمال سازی ماتریس تصمیم گیری130

جدول4-43- ماتریس وزن معیارها 132                                      

جدول4-44- تعیین بهترین و بدترین مقدار از میان مقادیر موجود برای هر شاخص133

جدول4-45- مربوط به محاسبه مقادیر S   و R .  135

 جدول4-46- مقادیر S   و R .  136

جدول4-47-  محاسبه مقدار Q و مشخص کردن شماره اولویت ها  138

جدول4-48- ترتیب اولویت بر اساسS،RوQ   .140

جدول4-49- اولویت بندی نهایی زیرمعیارها بر اساسS، Rو Q  142

جدول5-1- وضع موجود و ترتیب اولویت زیر معیارها 149

 

 

 

فهرست اشکال و نمودارها

 

شکل 2-1- روابط داده، دانش و اطلاعات.18

شکل2-2- معیارهای اصلی مورد بررسی در تحقیق42

شکل2-3- مدل های MADM با توجه به طبقه بندی جبرانی و غیرجبرانی55

شکل 2-4- انواع روش های MADMاز نظر کاربرد57

شکل2-5- مدل مفهومی تحقیق.62

شکل3-1- روند عملیاتی تحقیق66

شکل4-1- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت افراد و فرهنگ سازمان 100

شکل4-2- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت چارچوب سازمانی.105

شکل4-3- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت مدیریت تغییر.108

شکل4-4- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت مدیریت دانش112

شکل4-5- رتبه بندی زیر معیارهای ظرفیت فناوری115

 

 

 

 

 

بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش

بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش رابطه ساختار سازمانی بر مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش در شرکتها استقرار مدیریت دانش در شرکتهای شهید رجائی پایان نامه تاثیر ساختار سازمانی بر مدیریت دانش پایان…

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت و…

پاورپوینت آسيب هاي زلزله در شريانهاي حياتي خطوط انتقال و شبکه‌ آبرسانی

پاورپوینت آسيب هاي زلزله در شريانهاي حياتي خطوط انتقال و شبکه‌ آبرسانی دانلود رایگان پاورپوینت آسيب هاي زلزله در شريانهاي حياتي خطوط انتقال و شبکه‌ آبرسانی پاورپوینت آسيب هاي زلزله در شريانهاي حياتي خطوط انتقال و شبکه‌ آبرسانی آسيب هاي…

مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران

مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران مبانی نظری کنترل پدیده بدحجابی مبانی نظری کنترل بدحجابی در تهران مبانی نظری کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل…

پاورپوینت بازاریابی مستقیم

پاورپوینت بازاریابی مستقیم کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاریابی مستقیم تحقیق بازاریابی مستقیم بازاریابی مستقیم مقاله بازاریابی مستقیم مفهوم بازاریابی مستقیم رشد بازاریابی مستقیم ضرورت استفاده از بازاریابی مستقیم شیوه‌های بازاریابی مستقیم قوتها وضعفهای بازاریابی مستقیم فواید بازاریابی مستقیم فواید بازاریابی…

بررسی رابطه‌ی حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی در شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

بررسی رابطه‌ی حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی در شرکت‌های تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حاکمیت شرکتی ارزش افزوده‌ اقتصادی مالکیت نهادی تمرکز مالکیت رابطه‌ حاکمیت شرکتی و ارزش افزوده‌ی اقتصادی بررسی رابطه‌ حاکمیت شرکتی و ارزش…

مبانی نظری ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP

مبانی نظری ارزیابی آمادگی سازمان برای پیاده سازی ERP مبانی نظری erp مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی مبانی نظری عوامل حیاتی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP پیاده سازی موفق سیستم برنامه ریزی منابع سازمان…

قاچاق انسان در حقوق ایران و اسناد بین المللی

قاچاق انسان در حقوق ایران و اسناد بین المللی قاچاق انسان در حقوق ایران قاچاق انسان در حقوق بین الملل قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی قاچاق انسان در پروتكل الحاقی به كنوانسیون پالرمو تحقیق در مورد قاچاق پایان نامه…

تحلیل نقوش هندسی و گره چینی در منبرهای مساجد قدیمی

تحلیل نقوش هندسی و گره چینی در منبرهای مساجد قدیمی بررسی نقوش منبرهای مساجد بررسی گره های منبرهای مساجد تیپولوژی نقوش هندسی منبرهای مساجد مورفولوژی نقوش هندسی منبرهای مساجد نقوش هندسی منبرهای تاریخی مساجد اصفهان نقوش منبر مساجد اصفهان بررسی…

  • پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری
  • پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری پاورپوینت کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری کتاب بازاريابي و مديريت بازارتألیف حسن الوداری دانلود رایگان پاورپوینت کتاب بازاريابي تألیف…

  • مولفه ها و نظریه های هوش هیجانی و بررسی ارتباط آن با مفاهیم دیگر
  • مولفه ها و نظریه های هوش هیجانی و بررسی ارتباط آن با مفاهیم دیگر هوش هیجانی مولفه های هوش هیجانی نظریه های هوش هیجانی بررسی ارتباط هوش هیجانی با مفاهیم دیگر پایان نامه هوش هیجانی رابطه هوش هیجانی و سلامت…

  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب بانک با DEA
  • مبانی نظری ارزیابی عملکرد شعب بانک با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با…

  • دانلود پایان نامه اقاله
  • دانلود پایان نامه اقاله دانلود پایان نامه اقاله ماهیت حقوقی اقاله اقاله در قانون مدنی اقاله عقد است یا ایقاع؟ شرایط صحت اقاله آثار اقاله در عقد تملیكی مقایسه اقاله و حقّ فسخ مبنای اقاله رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • جزوه بیماری شناسی گیاهی
  • جزوه بیماری شناسی گیاهی جزوه بیماری شناسی گیاهی رفتن به سایت اصلی جزوه بیماری شناسی گیاهی 112 صفحه pdf بحث با مباحث زیر شروع می شود اهمیت بیماری های گیاهی تاریخچه بیماریهای گیاهی طبقه بندی بیماریهای گیاهی . . بحث در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و منابع حمایت اجتماعی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و منابع حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : پیشینه حمایت اجتماعی تاریخچه حمایت اجتماعی مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی مبانی نظری و…

  • مقایسه اجرای احکام قضایی خارجی با احکام داوری بین المللی در ایران
  • مقایسه اجرای احکام قضایی خارجی با احکام داوری بین المللی در ایران اجرای احکام احکام قضایی خارجی احکام داوری بین المللی اجرای احکام قضایی خارجی در ایران اجرای احکام داوری بین المللی در ایران مقایسه اجرای احکام قضایی خارجی با…

  • پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد
  • پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد نگرش های فرهنگی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد دانلود رایگان پرسشنامه فرهنگ سازمانی هافستد پرسشنامه نگرش فرهنگی پرسشنامه فرهنگی پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ابعاد فرهنگی هافستد      …

  • فصل دوم پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد
  • فصل دوم پایان نامه رایانش ابری کارشناسی ارشد کلمات کلیدی : مبانی نظری رایانش ابری دانلود مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری دانلود پیشینه تحقیق رایانش ابری پیشینه داخلی رایانش ابری پیشینه خارجی رایانش ابری پیشینه پژوهش رایانش…

  • عفو عمومی و مرجع اعطا کننده آن در حقوق موضوعه ایران
  • عفو عمومی و مرجع اعطا کننده آن در حقوق موضوعه ایران عفو عمومی عفو عمومی در قوانین ایران ماهیت عفو اعطایی قوه مقننه مرجع وضع قانون در حقوق ایران عفو عمومی در حقوق موضوعه ایران اصل قانونی بودن جرایم و…

  • دانلود پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی رهبری مورفی 1992
  • دانلود پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی رهبری مورفی 1992 کلمات کلیدی : پرسشنامه خودکارآمدی رهبری دانلود پرسشنامه خودکارآمدی رهبری پرسشنامه خودکارآمدی رهبری 8 سوالی پرسشنامه خودکارآمدی رهبری مورفی پرسشنامه خودکارآمدی رهبری مورفی 1992 پرسشنامه مقیاس خودکارآمدی برای مقیاس رهبری رفتن به سایت…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی نارسایی هیجانی
  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی نارسایی هیجانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نارسایی هیجانی مبانی نظری نارسایی هیجانی پیشینه تحقیق نارسایی هیجانی پیشینه داخلی نارسایی هیجانی پیشینه خارجی نارسایی هیجانی پیشینه پژوهش نارسایی هیجانی پیشینه نظری نارسایی هیجانی ادبیات…

  • بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک توسط مشتریان با استفاده از مدل‌‌های پذیرش تكنولوژی و بازاریابی رابطه مند
  • بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش همراه بانک توسط مشتریان با استفاده از مدل‌‌های پذیرش تكنولوژی و بازاریابی رابطه مند همراه بانک بانکداری الکترونیک بازاریابی رابطه مند مدل پذیرش تکنولوژی دانلود مقالات رشته مدیریت بازاریابی رابطه مند پذیرش همراه بانک توسط…

  • پایان نامه کارشناسی رشته مکانیک با عنوان پلیمرها و تکنولوژی پلیمر
  • پایان نامه کارشناسی رشته مکانیک با عنوان پلیمرها و تکنولوژی پلیمر پلیمر منشا تولید پلیمرها گلوكز فیلتر های خونی محلول های پلیمری انحلال پلیمرها مذاب های پلیمری هیدروژل ها سلولز پایان نامه کارشناسی رشته مکانیک با عنوان پلیمرها و تکنولوژی…

  • ماهیت جهانی شدن و بررسی آموزش و پرورش از این نگاه
  • ماهیت جهانی شدن و بررسی آموزش و پرورش از این نگاه جهانی شدن آموزش و پرورش جهانی شدن آموزش و پرورش فرصت های جهانی شدن برای آموزش و پرورش ماهیت جهانی شدن و بررسی آموزش و پرورش از این نگاه…

  • پروپوزال ارزیابی علل مدیریتی تاثیرگذار بر بهره وری سازمان از نظر مدیران و کارکنان
  • پروپوزال ارزیابی علل مدیریتی تاثیرگذار بر بهره وری سازمان از نظر مدیران و کارکنان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره…

  • ارکان اقدامات تامینی و تربیتی و بررسی شرایط اجرای آن
  • ارکان اقدامات تامینی و تربیتی و بررسی شرایط اجرای آن اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی اطفال و نوجوانان تحقیق در مورد اقدامات تامینی و تربیتی ماهیت اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات تامینی و تربیتی از دیدگاه اسلام…

  • جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل
  • جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل دکتر مهدی ایران نژاد پرویز ساسان گوهر رفتن به سایت اصلی جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل دکتر مهدی ایران نژاد و…

  • ارزیابی کارکرد و درجه بندی صندوق های سرمایه گذاری طبق شاخصهای متفاوت
  • ارزیابی کارکرد و درجه بندی صندوق های سرمایه گذاری طبق شاخصهای متفاوت رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران…

  • پروپوزال پایان نامه استرس شغلی معلمان
  • پروپوزال پایان نامه استرس شغلی معلمان کلمات کلیدی : پروپوزال استرس شغلی پروپوزال استرس شغلی معلمان پروپوزال تاثیر استرس شغلی معلمان پروپوزال در مورد استرس شغلی معلمان پروپوزال بررسی میزان استرس شغلی معلمان رفتن به سایت اصلی هدف پژوهش حاضر…

  • پاورپوینت ارزیابی سهام
  • پاورپوینت ارزیابی سهام پاورپوینت ارزیابی سهام تحقیق ارزیابی سهام برترین فایل ارزیابی سهام فروش فایل پاورپوینت ارزیابی سهام پاورپوینت آماده درس تصمیم گیری در مسائل مالی ارزیابی سهام عادی اجزای نرخ بازده مورد انتظار ویژگی های سهام عادی رفتن به…

  • مبانی نظری ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس
  • مبانی نظری ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس تحولات امنیتی خلیج فارس تحولات امنیتی منطقه خلیج فارس چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس ارزیابی جایگزین چارچوب های امنیتی برای خلیج فارس مبانی نظری چارچوب های امنیتی برای خلیج…

  • تاریخچه و مفهوم تبلیغات
  • تاریخچه و مفهوم تبلیغات دانلود مقاله تاریخچه تبلیغات دانلود مقاله مفهوم تبلیغات دانلود مقاله تاریخچه تبلیغات در جهان دانلود مقالات رشته مدیریت رسانه دانلود مقاله تاریخچه و مفهوم تبلیغات دانلود مقالات مدیریت رسانه رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

  • گزارش كارآموزی رشته مكانیك خودرو با عنوان تعمیرات خودرو سواری
  • گزارش كارآموزی رشته مكانیك خودرو با عنوان تعمیرات خودرو سواری موتور ماشین عیب یابی خودرو تعمیرات خودرو سواری دانلود گزارش كارآموزی رشته مكانیك خودرو دانلود گزارش كارآموزی رشته مكانیك دانلود گزارش كارآموزی مكانیك خودرو دانلود كارآموزی مكانیك خودرو دانلود گزارش…

  • درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی
  • درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی درخواست طلاق زن درخواست طلاق از طرف زن درخواست طلاق زن در منابع روایی تحقیق طلاق مقاله طلاق به درخواست زوجه تحقیق دانشجویی در مورد طلاق درخواست طلاق از طرف زن…

  • مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی
  • مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی رفتن به سایت اصلی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر دانلود مبانی نظری مدیریت کیفیت فراگیر پیشینه تحقیق مدیریت کیفیت فراگیر ادبیات نظری مدیریت کیفیت فراگیر فصل دوم پایان نامه مدیریت کیفیت فراگیر مبانی نظری و پیشینه…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل
  • پروپوزال و طرح تفصیلی مطالعه آزمایشگاهی آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل عمق آبشستگی آبشستگی موضعی آبشکن های L شکل فاصله بین آبشکن ها حفاظت دیواره خارجی رودخانه ها پروپوزال آبشستگی موضعی اطراف سری آبشکن های L شکل…

  • ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی
  • ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی ارزیابی عملکرد با DEA پایان نامه ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی داده ها…

  • پروپوزال طراحی الگوی ارزیابی عملکرد با تکنیک تحلیل پوششی داده ها و منطق فازی
  • پروپوزال طراحی الگوی ارزیابی عملکرد با تکنیک تحلیل پوششی داده ها و منطق فازی مدل ارزیابی عملکرد سازمان مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد سازمان پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمان…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *