بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت

بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت

مدیریت ریسک اعتباری
مطالبات معوق بانک
پایان نامه مطالبات معوق
رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق
روشهای محاسباتی ریسک
مهمترین ریسک های بانکی
معیارها و مدل های مورد استفاده برای رتبه بندی
تعریف ریسک عملیاتی
پایان نامه مطالبات معوق بانک

رفتن به سایت اصلی

 

فهرست مطالب 

عنوان                                                                                                              شماره صفحه 

موضوع:”بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری  با مطالبات معوق بانک ملت(مطالعه موردی: مدیریت شعب بانک ملت استان  سمنان)”…………………………………………………………………………………………………………………………………1

چكیده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………1

كلمات كلیدی: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….1

فصل اول:كلیات تحقیق

1-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….3

1-2-بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………………………………………4

1-3-اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………10

1-4-اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………….. ……………………………..11 

1-4-1- هدف اصلی تحقیق………………………………………………………. …………………………………………………………..11

1-4-2- اهدف فرعی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………11

1-5-سوالات و فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..11

1-5-1-سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..11

1-5-1- 1-سوال اصلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………. …………..11

1-5-1- 2-سوال فرعی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………11

1-5-2- فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….12

1-5-2-1-فرضیات اصلی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………12

1-5-2-2-فرضیات فرعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………12

1-6-قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………. ………………………………………………..13

1-6-1-قلمرو مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….13

1-6-2-قلمرو زمانی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..13

1-6-3-قلمرو موضوعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..13

1-7-تعریف اصطلاحات و واژه ها…………………………………………………………………………………………………………….13

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….19

2-2-  ادبیات و پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………20

2-2-1- ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………20

2-2-1-1- بانک و بانکداری ………………………………………………………………………………………………………………….20

2-2-1-2- ضرورت بانکداری ………………………………………………………………………………………………………………..20

2-2-1-3- جایگاه ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………..21

2-2-1-4- تاریخچه و جایگاه ریسک ………………………………………………………………………………………………………23

2-2-1-5- نظریه ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………….26

2-2-1-6- اهمیت ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………..26

2-2-1-7- روشهای محاسباتی ریسک ……………………………………………………………………………………………………..27

2-2-1-8- مدیریت ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………28

2-2-1-9- اصول و مقررات کمیته بال در خصوص مدیریت ریسک ………………………………………………………………29

2-2-1-10- تعریف ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………30

2-2-1-11- طبقه بندی ریسک ها ……………………………………………………………………………………………………………30

2-2-1-12- مفهوم ریسک تسهیلات ………………………………………………………………………………………………………..32

2-2-1-13- مهمترین ریسک های بانکی …………………………………………………………………………………………………..34

2-2-1-14- تاثیر ریسک اعتباری بر بانک یا موسسه مالی …………………………………………………………………………….36

2-2-1-15- مدلهای محاسبه ریسک اعتباری و تحلیل مدل CR …………………………………………………………………….36

2-2-1-16- معیارها و مدل های مورد استفاده برای رتبه بندی مشتریان ……………………………………………………………39

2-2-1-17- رویکرد فعلی در کشور درخصوص نرخ سود سپرده ها و تسهیلات اعطایی …………………………………….41

2-2-1-18- تعیین نرخ سود تسهیلات و سپرده ها در سالهای نه چندان دور ……………………………………………………..44

2-2-1-19- بررسی عقود مبادله ای و مشارکتی در بسته های سیاستی و نظارتی بانک مرکزی …………………………….48

2-2-1-20- بانک ها براساس بخش های مختلف درخصوص عقود مشارکتی …………………………………………………50

2-2-1-21- رویکرد سایر کشورها درخصوص نرخ سود …………………………………………………………………………….50

2-2-1-22- مروری بر عملکرد شرکتهای بیمه با هدف پوشش ریسک …………………………………………………………..51

2-2-1-23- چگونگی تعیین نرخ بهره در وامهای رهنی ………………………………………………………………………………53

2-2-1-24- تعریف ریسک عملیاتی ……………………………………………………………………………………………………….55

2-2-1-25- اهمیت ریسک های عملیاتی ………………………………………………………………………………………………..56

2-2-1-26- ویژگی های تعریف ریسک عملیاتی از دیدگاه کمیته بال ……………………………………………………………56

2-2-1-27- روشهای اندازه گیری ریسک عملیاتی …………………………………………………………………………………….57

2-2-1-28- استقرار ساختاری برای مدیریت نقدینگی …………………………………………………………………………………60 

2-2-1-29- نظارت و اندازه گیری خالص وجوه مورد نیاز …………………………………………………………………………..60

2-2-1-30- کنترل های داخلی برای مدیریت ریسک نقدینگی ……………………………………………………………………61

2-2-1-31- ویژگی های دارایی های نقد شونده در بانکها …………………………………………………………………………62

2-2-1-32- ویژگی های بدهی ها در بانک ها ………………………………………………………………………………………….63

2-2-1-33- مدلهای مدیریت نقدینگی …………………………………………………………………………………………………….69

2-2-1-34- استراتژی های مدیریت ریسک اعتبار مالی ……………………………………………………………………………….72 

2-2-1-35- معرفی بانک ملت و مدیریت شعب بانک ملت در استان سمنان……………………………………………………..73

1-تاریخچه بانک ملت …………………………………………………………………………………………………………………………..75

2-شبکه بین المللی بانک…………………………………………………………………………………………………………………………76

3-اهداف /چشم انداز/مأموریت ها…………………………………………………………………………………………………………….76

4-معرفی مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان………………………………………………………………………………………….79

2-2-2- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..80

2-2-2-1-پیشینه تحقیق داخلی…………………………………………………………………………………………………………………80

2-2-2-2-پیشینه تحقیق خارجی……………………………………………………………………………………………………………….85

3-2-2-2- استخراج مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………….90

فصل سوم: روش تحقیق

3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….92

3-2- روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………93

الف) دسته بندی تحقیقات بر حسب هدف………………………………………………………………………………………………….93

1-تحقیق بنیادی…………………………………………………………………………………………………………………………………….93

2-تحقیق کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………………………94

3-تحقیق و توسعه………………………………………………………………………………………………………………………………….94

ب) دسته بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده ها (طرح تحقیق)………………………………………………………..94

تحقیق توصیفی(غیر آزمایشی)………………………………………………………………………………………………………………….94

تحقیق آزمایشی……………………………………………………………………………………………………………………………………..94

تحقیق کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 94

3-2-1-جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………..95

3-2-2-حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………………… 97

شیوه نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………97

3-2-2-1- ابزار گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………………………….100

3-3- فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..102

3-3-1- فرضیه اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………102

3-3-2- فرضیات فرعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………102

1-1- فرضیه اول تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….102

1-2- فرضیه دوم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………102

1-3- فرضیه سوم تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..102

2-1- فرضیه چهارم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….102

2-2- فرضیه پنجم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..102

2-3- فرضیه ششم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………102

3-4-قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….102

 3-4-1-قلمرو مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………102

3-4-2-قلمرو زمانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..103

3-4-3-قلمرو موضوعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………103

3-5- روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………103 

الف) آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………104

ب) آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 104

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها

4-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………..106

4-2-توصیف آماری داده ها………………………………………………………………………………………………………………….106

4-3-جامعه آماری و حجم نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………108

4-3-1-جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………108

3-3-2-حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………………..108

4-4- نتایج آزمون های اولیه داده ها………………………………………………………………………………………………………109

4-4-1-توصیف آماری داده ها  و ویژگی¬های داده ها……………………………………………………………………………… 109

4-4-2-آزمون تعیین نرمالیتی متغیرها………………………………………………………………………………………………………109

4-5- نحوه اندازه گیری متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………111

4-6- تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………….111 

4-6-1-نتایج آزمون فرضیه اول تحقیق……………………………………………………………………………………………………111

فرضیه اول تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………111

4-6-2-نتایج آزمون فرضیه دوم تحقیق……………………………………………………………………………………………………115

فرضیه دوم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………..115

4-6-3-نتایج آزمون فرضیه سوم تحقیق…………………………………………………………………………………………………..119

فرضیه سوم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….119

4-6-4-نتایج آزمون فرضیه چهارم تحقیق…………………………………………………………………………………………………123

فرضیه چهارم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..123

4-6-5-نتایج آزمون فرضیه پنجم تحقیق…………………………………………………………………………………………………..127

فرضیه پنجم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….127

4-6-6-نتایج آزمون فرضیه ششم تحقیق…………………………………………………………………………………………………..131

فرضیه ششم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….131

4-6-7-نتایج آزمون فرضیه اصلی اول تحقیق……………………………………………………………………………………………135

فرضیه اصلی اول تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..135

4-6-8-نتایج آزمون فرضیه اصلی دوم تحقیق……………………………………………………………………………………………139

فرضیه اصلی دوم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..139

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………145

5-2-بحث………………………………………………………………………………………………………………………………………….145 

5-2- 1-خلاصه نتایج آزمون فرضیه های تحقیق به تفکیک (بحث بر روی یافته های تحقیق)…………………………….145

5-2-2-خلاصه نتایج آزمون فرضیه اول تحقیق………………………………………………………………………………………….145

5-2-3- خلاصه نتایج آزمون فرضیه دوم تحقیق…………………………………………………………………………………………146

5-2-4-خلاصه نتایج آزمون فرضیه سوم تحقیق…………………………………………………………………………………………147

5-2-5- خلاصه نتایج آزمون فرضیه چهارم تحقیق……………………………………………………………………………………..148

5-2-6- خلاصه نتایج آزمون فرضیه پنجم تحقیق……………………………………………………………………………………….149

5-2-7-خلاصه نتایج آزمون فرضیه ششم تحقیق………………………………………………………………………………………..150

5-2-8-خلاصه نتایج آزمون فرضیه اصلی اول تحقیق………………………………………………………………………………….151

5-2-9-خلاصه نتایج آزمون فرضیه اصلی دوم تحقیق…………………………………………………………………………………152

5-2-10-نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………. 154

5-3-محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..155  

5-4- پیشنهادات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 156

5-4-1- پیشنهادات کاربردی تحقیق………………………………………………………………………………………………………..156

5-4-2- پیشنهادات تحقیق برای انجام مطالعات آتی……………………………………………………………………………………158

فهرست منابع و مآخذ تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….159

الف) منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………..159

ب) منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………………………………..164

فهرست پیوست ها و ضمائم تحقیق …………………………………………………………………………………………………………170

بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت

(مطالعه موردی: مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان)

                                پایان نامه جهت اخذ مدرک كارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مالی

 

فهرست مطالب

                                                                                                           سمنان)”…………………………………………………………………………………………………………………………………1چكیده……………………………………………………………………………………………………………………………………………………1كلمات كلیدی: ……………………………………………………………………………………………………………………………………….1فصل اول:كلیات تحقیق1-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….31-2-بیان مسأله ………………………………………………………………………………………………………………………………………41-3-اهمیت و ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………101-4-اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………….. ……………………………..11 1-4-1- هدف اصلی تحقیق………………………………………………………. …………………………………………………………..111-4-2- اهدف فرعی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………111-5-سوالات و فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..111-5-1-سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..111-5-1- 1-سوال اصلی تحقیق……………………………………………………………………………………………………. …………..111-5-1- 2-سوال فرعی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………111-5-2- فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………….121-5-2-1-فرضیات اصلی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………121-5-2-2-فرضیات فرعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………121-6-قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………. ………………………………………………..131-6-1-قلمرو مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………….131-6-2-قلمرو زمانی تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..131-6-3-قلمرو موضوعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………..131-7-تعریف اصطلاحات و واژه ها…………………………………………………………………………………………………………….13فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق2-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….192-2-  ادبیات و پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………202-2-1- ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………202-2-1-1- بانک و بانکداری ………………………………………………………………………………………………………………….202-2-1-2- ضرورت بانکداری ………………………………………………………………………………………………………………..202-2-1-3- جایگاه ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………..212-2-1-4- تاریخچه و جایگاه ریسک ………………………………………………………………………………………………………232-2-1-5- نظریه ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………….262-2-1-6- اهمیت ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………..262-2-1-7- روشهای محاسباتی ریسک ……………………………………………………………………………………………………..272-2-1-8- مدیریت ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………282-2-1-9- اصول و مقررات کمیته بال در خصوص مدیریت ریسک ………………………………………………………………292-2-1-10- تعریف ریسک ……………………………………………………………………………………………………………………302-2-1-11- طبقه بندی ریسک ها ……………………………………………………………………………………………………………302-2-1-12- مفهوم ریسک تسهیلات ………………………………………………………………………………………………………..322-2-1-13- مهمترین ریسک های بانکی …………………………………………………………………………………………………..342-2-1-14- تاثیر ریسک اعتباری بر بانک یا موسسه مالی …………………………………………………………………………….362-2-1-15- مدلهای محاسبه ریسک اعتباری و تحلیل مدل CR …………………………………………………………………….362-2-1-16- معیارها و مدل های مورد استفاده برای رتبه بندی مشتریان ……………………………………………………………392-2-1-17- رویکرد فعلی در کشور درخصوص نرخ سود سپرده ها و تسهیلات اعطایی …………………………………….412-2-1-18- تعیین نرخ سود تسهیلات و سپرده ها در سالهای نه چندان دور ……………………………………………………..442-2-1-19- بررسی عقود مبادله ای و مشارکتی در بسته های سیاستی و نظارتی بانک مرکزی …………………………….482-2-1-20- بانک ها براساس بخش های مختلف درخصوص عقود مشارکتی …………………………………………………502-2-1-21- رویکرد سایر کشورها درخصوص نرخ سود …………………………………………………………………………….502-2-1-22- مروری بر عملکرد شرکتهای بیمه با هدف پوشش ریسک …………………………………………………………..512-2-1-23- چگونگی تعیین نرخ بهره در وامهای رهنی ………………………………………………………………………………532-2-1-24- تعریف ریسک عملیاتی ……………………………………………………………………………………………………….552-2-1-25- اهمیت ریسک های عملیاتی ………………………………………………………………………………………………..562-2-1-26- ویژگی های تعریف ریسک عملیاتی از دیدگاه کمیته بال ……………………………………………………………562-2-1-27- روشهای اندازه گیری ریسک عملیاتی …………………………………………………………………………………….572-2-1-28- استقرار ساختاری برای مدیریت نقدینگی …………………………………………………………………………………60 2-2-1-29- نظارت و اندازه گیری خالص وجوه مورد نیاز …………………………………………………………………………..602-2-1-30- کنترل های داخلی برای مدیریت ریسک نقدینگی ……………………………………………………………………612-2-1-31- ویژگی های دارایی های نقد شونده در بانکها …………………………………………………………………………622-2-1-32- ویژگی های بدهی ها در بانک ها ………………………………………………………………………………………….632-2-1-33- مدلهای مدیریت نقدینگی …………………………………………………………………………………………………….692-2-1-34- استراتژی های مدیریت ریسک اعتبار مالی ……………………………………………………………………………….72 2-2-1-35- معرفی بانک ملت و مدیریت شعب بانک ملت در استان سمنان……………………………………………………..731-تاریخچه بانک ملت …………………………………………………………………………………………………………………………..752-شبکه بین المللی بانک…………………………………………………………………………………………………………………………763-اهداف /چشم انداز/مأموریت ها…………………………………………………………………………………………………………….764-معرفی مدیریت شعب بانک ملت استان سمنان………………………………………………………………………………………….79
2-2-2- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..802-2-2-1-پیشینه تحقیق داخلی…………………………………………………………………………………………………………………802-2-2-2-پیشینه تحقیق خارجی……………………………………………………………………………………………………………….853-2-2-2- استخراج مدل مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………….90فصل سوم: روش تحقیق3-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………….923-2- روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………93الف) دسته بندی تحقیقات بر حسب هدف………………………………………………………………………………………………….931-تحقیق بنیادی…………………………………………………………………………………………………………………………………….932-تحقیق کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………………………943-تحقیق و توسعه………………………………………………………………………………………………………………………………….94ب) دسته بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده ها (طرح تحقیق)………………………………………………………..94تحقیق توصیفی(غیر آزمایشی)………………………………………………………………………………………………………………….94تحقیق آزمایشی……………………………………………………………………………………………………………………………………..94تحقیق کاربردی………………………………………………………………………………………………………………………………….. 943-2-1-جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………..953-2-2-حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………………… 97شیوه نمونه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………973-2-2-1- ابزار گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………………………….1003-3- فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………..1023-3-1- فرضیه اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………1023-3-2- فرضیات فرعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………1021-1- فرضیه اول تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….1021-2- فرضیه دوم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………1021-3- فرضیه سوم تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..1022-1- فرضیه چهارم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….1022-2- فرضیه پنجم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………..1022-3- فرضیه ششم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………1023-4-قلمرو تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….102 3-4-1-قلمرو مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………1023-4-2-قلمرو زمانی تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..1033-4-3-قلمرو موضوعی تحقیق………………………………………………………………………………………………………………1033-5- روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………103 الف) آمار توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………104ب) آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………………………….. 104فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها4-1-مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………..1064-2-توصیف آماری داده ها………………………………………………………………………………………………………………….1064-3-جامعه آماری و حجم نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………1084-3-1-جامعه آماری……………………………………………………………………………………………………………………………1083-3-2-حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………………..1084-4- نتایج آزمون های اولیه داده ها………………………………………………………………………………………………………1094-4-1-توصیف آماری داده ها  و ویژگی¬های داده ها……………………………………………………………………………… 1094-4-2-آزمون تعیین نرمالیتی متغیرها………………………………………………………………………………………………………1094-5- نحوه اندازه گیری متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………1114-6- تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………….111 4-6-1-نتایج آزمون فرضیه اول تحقیق……………………………………………………………………………………………………111فرضیه اول تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………………………1114-6-2-نتایج آزمون فرضیه دوم تحقیق……………………………………………………………………………………………………115فرضیه دوم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………..1154-6-3-نتایج آزمون فرضیه سوم تحقیق…………………………………………………………………………………………………..119فرضیه سوم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….1194-6-4-نتایج آزمون فرضیه چهارم تحقیق…………………………………………………………………………………………………123فرضیه چهارم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………..1234-6-5-نتایج آزمون فرضیه پنجم تحقیق…………………………………………………………………………………………………..127فرضیه پنجم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….1274-6-6-نتایج آزمون فرضیه ششم تحقیق…………………………………………………………………………………………………..131فرضیه ششم تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….1314-6-7-نتایج آزمون فرضیه اصلی اول تحقیق……………………………………………………………………………………………135فرضیه اصلی اول تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..1354-6-8-نتایج آزمون فرضیه اصلی دوم تحقیق……………………………………………………………………………………………139فرضیه اصلی دوم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..139فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری5-1-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………1455-2-بحث………………………………………………………………………………………………………………………………………….145 5-2- 1-خلاصه نتایج آزمون فرضیه های تحقیق به تفکیک (بحث بر روی یافته های تحقیق)…………………………….1455-2-2-خلاصه نتایج آزمون فرضیه اول تحقیق………………………………………………………………………………………….1455-2-3- خلاصه نتایج آزمون فرضیه دوم تحقیق…………………………………………………………………………………………1465-2-4-خلاصه نتایج آزمون فرضیه سوم تحقیق…………………………………………………………………………………………1475-2-5- خلاصه نتایج آزمون فرضیه چهارم تحقیق……………………………………………………………………………………..1485-2-6- خلاصه نتایج آزمون فرضیه پنجم تحقیق……………………………………………………………………………………….1495-2-7-خلاصه نتایج آزمون فرضیه ششم تحقیق………………………………………………………………………………………..1505-2-8-خلاصه نتایج آزمون فرضیه اصلی اول تحقیق………………………………………………………………………………….1515-2-9-خلاصه نتایج آزمون فرضیه اصلی دوم تحقیق…………………………………………………………………………………1525-2-10-نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………. 1545-3-محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..155  5-4- پیشنهادات تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………. 1565-4-1- پیشنهادات کاربردی تحقیق………………………………………………………………………………………………………..1565-4-2- پیشنهادات تحقیق برای انجام مطالعات آتی……………………………………………………………………………………158فهرست منابع و مآخذ تحقیق………………………………………………………………………………………………………………….159الف) منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………..159ب) منابع لاتین……………………………………………………………………………………………………………………………………..164فهرست پیوست ها و ضمائم تحقیق …………………………………………………………………………………………………………170

 چکیده:

 

 

ایجاد و گسترش وابستگی های بین المللی در بسیاری از جنبه های سیاسی و اجتماعی، به ویژه در شرایط جهانی شدن اقتصاد، باعث شده است انگیزه های لا‌زم به منظور یکپارچگی سیستم های بانکی و مالی از جایگاه ویژه ای برخوردار شود. به تبع آن، اهمیت مسائل حسابداری و مدیریت بانکی در مفهوم جهانی و درک آن بسیار ضروری شده است. در همین راستا، کنترل و بررسی مستمر اقلا‌م کلیدی ترازنامه و ارزیابی مسائل مهم در ترازنامه از جمله نقدینگی، توان واریز بدهی ها و انعطاف پذیری مالی و همچنین تراکم، تنوع، زمان بندی و کیفیت دارایی ها و بدهی ها بسیار ضرورت دارد. 

ریسك اعتباری از این واقعیت ریشه می‌گیرد كه طرف ‌قرارداد  نتواند یا نخواهد تعهداتش را انجام دهد. به‌‌شیوۀ سنتی، تأثیر این ریسك با هزینۀ ریالی ناشی از نكول  طرف قرارداد سنجیده می‌شود. زیان‌های ناشی از ریسك اعتباری ممكن است قبل از وقوع واقعی نكول از جانب طرف قرارداد، ایجاد شود.

بنابراین، ریسك اعتباری را می‌توان به‌ عنوان زیانی محتمل تعریف كرد كه در اثر یك رویداد اعتباری اتفاق می‌افتد. رویداد اعتباری زمانی واقع می‌شود كه توانایی طرف قرارداد در انجام تعهداتش تغییر كند. با این تعریف، تغییر ارزش بازار بدهی به‌خاطر تغییر رتبه‌بندی اعتباری (یا تغییر آگاهی بازار از توانایی طرف قرارداد نسبت به انجام تعهداتش)، را نیز می‌توان به‌عنوان ریسك اعتباری در نظر گرفت(رادپور،1390). 

تا سال 1970 بیشتر فعالیت های بانکی شامل پرداخت های اعتباری بود. به عبارت دیگر، واسطه گری بین سپرده های کوچک و کم هزینه و اعطای وام بود.

قیمت گذاری ها و سرمایه گذاری ها مبتنی بر تصمیم گیری های ساده بود و کلیدی ترین چالش مدیریت، کنترل کیفیت دارایی ها، زیان وامها و هزینه های سربار بود.

 بروز مشکلا‌ت تورم، رکود اقتصادی و بی ثباتی نرخهای بهره در اواخر دهه 1970 و اوایل 1980، باعث شد تا مدیریت دارایی ها و بدهی ها در بانک ها برای نگهداری حاشیه سود پذیرفتنی، بسیار ضرورت پیدا کند) جرونینگ و براتانوویچ،2003)

کمیته نظارت بانکی در بانک تسویه بین المللی معروف به کمیته بال بر این باور است که نقدینگی در بانک ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کمبود نقدینگی پیامدهای گسترده ای به همراه دارد. به همین منظور تحقیقات و مطالعات گسترده ای در زمینه دستیابی به یکسری رویه ها و اصول اساسی برای مدیریت نقدینگی انجام داده است. 

پس از انتشار گزارشی در سپتامبر 1992با عنوان «چارچوبی برای اندازه گیری و مدیریت نقدینگی»، با انجام اصلا‌حات و تغییرات لا‌زم و با در نظر گرفتن اصول کلی و اساسی در مدیریت نقدینگی بانکها در فوریه 2000، نشریه ای با عنوان «روش های موثر در مدیریت نقدینگی بانک ها» از سوی کمیته یاد شده منتشر شد. پایه و اساس این نشریه مشتمل بر 14 اصل کلیدی در نحوه مدیریت نقدینگی بانکهاست که در 94 بند تشریح شده است. فعالیت بانک ها و مؤسسات مالی در حوزه های اعطای تسهیلات، سرمایه گذاری، صدور انواع اوراق قرضه، صدور انواع گواهی سپرده، صدور ضمانت نامه‏ها و گشایش انواع اعتبارات اسنادی و یا به عبارت دیگر، اقدام به ایفای نقش دربازارهای پول و سرمایه، آنها را در معرض مخاطرات و ریسک های خاص اینگونه فعالیت ها قرارداده است. 

بانک ها با انواع متنوعی از ریسک ها روبرو می باشند،ریسکی که این تحقیق به آن می پردازد، ریسک عملیاتی نامیده می شود. در حال حاضر بانک های معتبرجهانی در حال انجام اقدامات قابل توجهی در زمینه مقابله با ریسک های عملیاتی می باشند. این اقدامات شامل مراحل زیر می‏شود:

1-شناسایی ریسک های عملیاتی درمؤسسه مالی (در اینجا منظور همان زیان های عملیاتی است).

2- ارزیابی و یا به بیان دقیق‏تر کمی کردن ریسک های عملیاتی(که نتیجه آن تعیین میزان سرمایه مورد نیاز برای مقابله با ریسک های عملیاتی می باشد.) 

3- مدیریت ریسک های عملیاتی که شامل انتقال ریسک ( با استفاده از ابزار بیمه و …) و یا انجام اقداماتی درجهت کاهش میزان ریسک های عملیاتی سازمان می باشد).

 

 

نقش مالیات بر توسعه اقتصادی

نقش مالیات بر توسعه اقتصادی توزیع درآمد نقش مالیات بر توسعه نقش مالیات بر توسعه اقتصادی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه اقتصاد fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل…

امنیت شبکه های بی سیم Wi-Fi

امنیت شبکه های بی سیم Wi-Fi وای فای شبکه های بی سیم استاندارد IEEE80211 امن سازی شبكه های محلی بی سیم دانلود مقاله امنیت شبکه های بی سیم WiFi سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام

موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب قبل از اسلام جزیرة العرب قبل از اسلام موقعیت فرهنگی جزیرة العرب موقعیت اجتماعی جزیرة العرب موقعیت جغرافیایی جزیرة العرب دانلود مقلات رشته معارف موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و فرهنگی جزیرة العرب…

شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران

شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران دانلود پایان نامه رشته حسابداری دانلود پایان نامه حسابداری شفافیت و عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران بازار سرمایه ایران شفافیت در بازار سرمایه ایران عدم شفافیت در بازار سرمایه ایران رفتن…

گرافیك سنتی، گرافیك نوین

گرافیك سنتی، گرافیك نوین گرافیك سنتی گرافیك نوین دانلود پایان نامه گرافیك سنتی دانلود پایان نامه گرافیك نوین دانلود پایان نامه رشته هنر رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته گرافیک و هنر با عنوان گرافیك سنتی، گرافیك نوین…

چالش های جامعه مدنی در حکومت اسلامی

چالش های جامعه مدنی در حکومت اسلامی دموکراسی حکومت اسلامی چالش های جامعه مدنی شکل گیری جامعه مدنی در ایران چه تضادی میان جامعه مدنی به عنوان یکی از عناصر نظام مدرن با حکومت اسلامی مبتنی بر تعالیم دینی وجود…

بررسی ویژگی سنگها و رسوبات از نگاه زمین ریخت شناسی و تاثیر آن در توسعه شهری

بررسی ویژگی سنگها و رسوبات از نگاه زمین ریخت شناسی و تاثیر آن در توسعه شهری توسعه شهری مخاطرات ژئومورفولوژیکی مخاطره شناسی توسعه شهری خصوصیات رسوبی حوزه بجنورد خصوصیات سنگ شناسی حوزه بجنورد قابلیت های سنگها ورسوبات درمخاطره شناسی توسعه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش سلامت و فساد اداری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش سلامت و فساد اداری مبانی نظری سنجش سلامت اداری مبانی نظری سنجش فساد اداری پیشینه تحقیق سنجش سلامت اداری پیشینه تحقیق سنجش فساد اداری پیشینه پژوهش سنجش فساد اداری پیشینه پژوهش سنجش سلامت اداری مبانی نظری در مورد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر مبانی نظری یادگیری مادام العمر دانلود مبانی نظری یادگیری مادام العمر پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر ادبیات نظری یادگیری مادام العمر فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر مبانی نظری و پیشینه…

  • پاورپوینت سیستم ها و فرایند بدست آوردن مواد خام و کالای ساخته شده
  • پاورپوینت سیستم ها و فرایند بدست آوردن مواد خام و کالای ساخته شده کلمات کلیدی : پاورپوینت سیستم ها و فرایند بدست آوردن مواد خام و کالای ساخته شده فرایند خرید محصول نظارت ثبت موجودی تهیه سفارش کالا دریافت کالا…

  • پاورپوینت آشنایی با معماري سبز و اصول آن
  • پاورپوینت آشنایی با معماري سبز و اصول آن پاورپوینت آشنایی با معماري سبز و اصول آن پاورپوینت معماري سبز و اصول آن پاورپوینت معماري سبز پاورپوینت اصول معماري سبز تحقیق آشنایی با معماري سبز تحقیق اصول معماري سبز معماري سبز…

  • پرسشنامه بررسی ادراک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری
  • پرسشنامه بررسی ادراک مشتریان از کیفیت خدمات بانکداری پرسشنامه ادراک مشتریان پرسشنامه کیفیت خدمات بانکداری پرسشنامه بررسی ادراک مشتریان پرسشنامه ادراک مشتری از کیفیت خدمات بانکداری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی ادراک مشتریان از کیفیت خدمات…

  • بررسی اعتراض به آراء دادگاهها و مراجع قضایی
  • بررسی اعتراض به آراء دادگاهها و مراجع قضایی قاعده اسقاط حق اعتراض به آراء دادگاهها اعتراض به آراء مراجع قضایی انوع حق اعتراض به آراءدادگاهها بررسی اعتراض به آراء دادگاهها و مراجع قضایی دانلود پایان نامه اعتراض به آراء دادگاهها…

  • پاورپوینت پته
  • پاورپوینت پته دانلود ،پاورپوینت،پته، پته دوزی رفتن به سایت اصلی پته دوزی پته دوزی به نوعی دوخت گل و بته با دست بر روی شال‌های کرکی گفته می‌شود که در کرمان انجام می‌شود و برای دوخت سجاده، جلد قرآن، رومیزی،…

  • پرسشنامه تاثیر بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات
  • پرسشنامه تاثیر بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات پرسشنامه بازاریابی اجتماعی پرسشنامه پیشبرد فروش پرسشنامه پیشبرد فروش محصولات پرسشنامه پیشبرد فروش محصولات سن ایچ رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات سن…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بسط برند
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بسط برند مبانی نظری بسط برند دانلود مبانی نظری بسط برند پیشینه تحقیق بسط برند ادبیات نظری بسط برند فصل دوم پایان نامه بسط برند مبانی نظری و پیشینه تحقیق بسط برند ادبیات و مبانی…

  • دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات با عنوان اخلاق و اطلاعات
  • دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات با عنوان اخلاق و اطلاعات اخلاق گرایی اخلاق در رسانه اخلاق روزنامه نگاری قانون آزادی اطلاعات دانلود پایان نامه اخلاق و اطلاعات دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانلود پایان نامه علوم ارتباطات…

  • اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک
  • اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک انبارداری در کارخانه کاشی و سرامیک اصول مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک اصول انبارداری در کارخانه کاشی و سرامیک اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و…

  • پاورپوینت جلد اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی
  • پاورپوینت جلد اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی پاورپوینت جلد اول کتاب مبانی مدیریت دولتی تألیف طاهره فیضی پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت دولتی (جلد اول) تألیف طاهره فیضی کتاب مبانی مدیریت دولتی (جلد اول) تألیف طاهره فیضی دانلود…

  • مبانی نظری مدیریت بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شبکه های مبتنی با نرم افزار
  • مبانی نظری مدیریت بستر شبکه های اجتماعی با استفاده از شبکه های مبتنی با نرم افزار کلمات کلیدی : مبانی نظری sdn مبانی نظری در مورد sdn شبکه های مبتنی بر نرم افزار مدیریت زیرساخت شبکه های اجتماعی بسترهای آزمایشی…

  • پروپوزال ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند
  • پروپوزال ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند در شرکتها پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکتها تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند پروپوزال تاثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند رابطه آمیخته بازاریابی با ارزش…

  • ساخت کامپوزیت Al/Zircon به روش متالورژی پودر و بررسی تاثیر عوامل مختلف فرآیند بر خواص كامپوزیت
  • ساخت کامپوزیت Al/Zircon به روش متالورژی پودر و بررسی تاثیر عوامل مختلف فرآیند بر خواص كامپوزیت کامپوزیت زیرکن کامپوزیت AlZircon كامپوزیت زمینه فلزی متالورژی پودر تف جوشی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد بررسی تاثیر عوامل مختلف فرآیند بر…

  • پرسشنامه شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان
  • پرسشنامه شناسایی و رتبه بندی علل تاثیرگذار بر ترک شغل کارکنان ترک خدمت کارکنان پرسشنامه ترک خدمت پرسشنامه قصد ترک خدمت پرسشنامه ترک خدمت کارکنان پرسشنامه استاندارد ترک خدمت پرسشنامه تمایل به ترک خدمت پرسشنامه ترک خدمت کارکنان دانلود پرسشنامه…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نوآوری دانشگاهی
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نوآوری دانشگاهی مبانی نظری نوآوری دانشگاهی دانلود مبانی نظری نوآوری دانشگاهی پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی ادبیات نظری نوآوری دانشگاهی فصل دوم پایان نامه نوآوری دانشگاهی مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری دانشگاهی ادبیات و مبانی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حس تعلق مکانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حس تعلق مکانی کلمات کلیدی : مبانی نظری حس تعلق مکانی چارچوب نظری حس تعلق مکانی فصل دوم پایان نامه حس تعلق مکانی دانلود مبانی نظری حس تعلق مکانی پیشینه تحقیق حس تعلق مکانی پیشینه…

  • مبانی نظری الگوی رضایت شغلی بر مبنا فرسودگی شغلی در زنان شاغل
  • مبانی نظری الگوی رضایت شغلی بر مبنا فرسودگی شغلی در زنان شاغل کلمات کلیدی : تعارض کار و خانواده مولفه هاي فرسودگي شغلي مولفه هاي تعارض كار و خانواده تعارض کار - خانواده و مولفه های تاثیر پذیر از آن…

  • پاورپوینت هوش مصنوعی
  • پاورپوینت هوش مصنوعی کلمات کلیدی : پاورپوینت هوش مصنوعی تحقیق هوش مصنوعی مقاله هوش مصنوعی هوش مصنوعی بررسی هوش مصنوعی پاورپوینت بررسی هوش مصنوعی پاورپوینت آشنایی هوش مصنوعی آشنایی هوش مصنوعی هوش مصنوعی+pptx هوش مصنوعی powerpoint پایان نامه هوش مصنوعی…

  • ارائه چارچوبی امن جهت استفاده اینترنت اشیا در صنعت
  • ارائه چارچوبی امن جهت استفاده اینترنت اشیا در صنعت امنیت در اینترنت اشیا معماری اینترنت اشیا اینترنت اشیا در صنعت نفت کاربرد اینترنت اشیا در صنعت نفت و گاز فناوری های مورد استفاده در اینترنت اشیا چالشهاي پیاده سازي و…

  • بررسی فقهی حقوقی خرید و اعتبار دین و تطبیق آن با نهادهای مشابه
  • بررسی فقهی حقوقی خرید و اعتبار دین و تطبیق آن با نهادهای مشابه خرید دین در فقه پایان نامه خرید دین خرید دین در حقوق بانکی ایران بررسی خرید دین در فقه امامیه خرید دین در بانکداری اسلامی خرید دین…

  • عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها
  • عوامل پیدایش و تشدید سکونتگاه های غیررسمی و ارائه راهکارهای ساماندهی و توانمندسازی آنها کلمات کلیدی : پایان نامه اسکان غیر رسمی علل ایجاد اسکان غیر رسمی ساماندهی اسکان غیر رسمی پایان نامه سکونتگاههای غیررسمی ویژگیهای سکونتگاههای غیررسمی اسکان غیر…

  • جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان
  • جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان راه های کاهش استرس دلایل افزایش استرس راه های مدیریت در سازمان راه حل هایی که یک مدیر باید بداند و بخواند رفتن به…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان ادبیات نظری تحقیق فناوری اطلاعات…

  • مبانی رویکرد پیشنهادی برای کشف سرویس ها و تحلیل سیستم های اجرایی تولید برای شناسایی سرویس ها
  • مبانی رویکرد پیشنهادی برای کشف سرویس ها و تحلیل سیستم های اجرایی تولید برای شناسایی سرویس ها رایانش ابری سیستمهای اجرایی تولید سیستم اجرایی توزیع شده سرویس گرا تحلیل سیستم های اجرایی تولید کشف سرویسها سیستم های اجرایی تولید دانلود…

  • پایان نامه با عنوان تعاونی ها
  • پایان نامه با عنوان تعاونی ها تعاونی طبقه بندی تعاونی ها مراحل تشكیل یك تعاونی اتحادیه بین المللی تعاون پایان نامه با عنوان تعاونی ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام…

  • بزهكاری
  • بزهكاری بزهكار بزهكاری آسیب اجتماعی نابسامانی خانواده انحراف اجتماعی پیامدهای نابسامانی خانواده تحول ساختار خانواده در ایران دانلود مقاله بزهكاری رفتن به سایت اصلی بزهكاری     نابسامانی خانواده، زمینه‌ساز بروز بزهكاری اجتماعی     چكیده اگرچه بر طبق رویكرد…

  • بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یكدیگر
  • بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها با یكدیگر بهره وری پرستاران بالین كیفیت زندگی كاری دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته پرستاری بررسی کیفیت زندگی کاری و بهره وری پرستاران بالین و ارتباط آنها…

  • پرسشنامه بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان
  • پرسشنامه بررسی تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی اینترنتی بر روی مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : پرسشنامه رسانه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی پرسشنامه تاثیر شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی اینترنتی پرسشنامه مشارکت…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره‌ 10( رویه‌های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات )
  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره‌ 10( رویه‌های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات ) پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره‌ 10 پاورپوینت رویه‌های حسابداری، تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات پاورپوینت رویه‌های حسابداری پاورپوینت تغییر در برآوردهای حسابداری و اشتباهات پاورپوینت استانداردهای…

  • مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS
  • مبانی نظری ارائه مدل ارزیابی عملکرد شعب بیمه با الگوی تلفیقی کارت امتیازی متوازن و مدل تاپسیس TOPSIS مبانی نظری ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان پایان نامه ارزیابی عملکرد به روش topsis مبانی نظری…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *