مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند

مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند
ادبیات نظری سنجش ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه سنجش ارزش ویژه برند
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سنجش ارزش ویژه برند
ادبیات و مبانی نظری سنجش ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت

سنجش ارزش ویژه برند

 

 

 

 

 

مقدمه

 4-1-2مفهوم ارزش ویژه برند

از اواخر دهه 1980 و با مطرح شدن فلسفه مدیریت ارزش محور، ارزش ویژه برند به یكی از مفاهیم كلیدی بازاریابی هم در بحث تئوری‌های مدیریتی و هم در بحث وظایف مدیریتی تبدیل شده است. (سرینواسان و همكاران،[1] 2005). موضوع برند بحث بسیار وسیعی است كه در برخی از كشورهای جهان حتی به عنوان یك رشته تحصیلی مجزا در سطح كارشناسی ارشد و دكتری ارائه می‌شود. و این در حالی است كه بسیاری از مردم ایران و حتی آنهایی كه تحصیلات دانشگاهی دارند با مفهوم برند آشنایی ندارند و اغلب برند را به عنوان مارك تجاری و یا سایر اجزاء برند در نظر می‌گیرند. ارزش ویژه برند به عنوان یكی از پیامدهای برند و برندسازی مطرح می‌شود و یكی از موضوعاتی است كه طی 20 سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و این خود باعث شده كه تحقیقات بسیار زیادی در سطح جهان در رابطه با ارزش ویژه برند (به عنوان مثال، تاكنون احتمالاً بیش از 300 مدل در رابطه با ارزش ویژه برند ارائه شده است) انجام شود.

برند، دارائی با ارزشی است و در گذر زمان می­بینیم که سرمایه­گذاری­های کلانی برروی آن صورت گرفته است. حرکت­هایی که برای نخستین بار ارزش ویژه برند را نمایان نمود، دو حرکت غیرعادی بود. یکی در سال 1985 و دیگری در سال 1987 بود. در سال 1985 میلادی، رِکیت و کُلمن[2] بهای خوبی را برای خرید سرقفلی[3] برند ایرویک[4] از سیبا- گایگی[5] پرداخت کردند و این بهای پرداختی به خاطر موارد غیرقابل تعریفی مانند ارزش مشتریان این برند و ارزش ویژه برند بود. در سال 1987، گرندمت[6]، شرکت هیوبلین[7] را که صاحب برند اِسمیرنُف[8] بود خریداری نمود. گرندمت اعلان کرد که برای برندهای جدیدش 599 میلیون فرانک در ترازنامه منظور خواهد کرد. این دو حرکت غیرمعمول بودند ولی انقلابی نبودند. انقلاب واقعی در عرصه ارزش ویژه برند زمانی رخ داد که فیلیپ موریس[9] در سال 1988 مبلغ 9/12 میلیارد دلار برای خرید شرکت مواد غذایی گرفت[10] پرداخت کرد. این مبلغ 4 برابر ارزش دفتری دارائی­های ملموس آن شرکت بود (شورتون، 2002، ص، 65).

در اوایل دهه 80، مدیران بازاریابی در آمریکا از واژه ارزش ویژه برند برای نخستین بار استفاده کردند (باروایز[11]، 1993). بعدها افراد آکادمیک نیز از این اصطلاح استفاده کردند-( لوتسر[12] در سال 1998، فرگوهر[13] در سال 1989، آکر در سال 1991، آمبلر[14] در سال 1992 و کلر در سال 1993.) از اواخر دهه 80 به علت رایج شدن فلسفه مدیریت ارزش مدار، ارزش ویژه برند- چه در تئوری و چه در عمل- به یکی از مفاهیم مهم بازاریابی در عرصه مدیریت تبدیل شد. نیاز به سنجش ارزش ویژه برند منجر به ایجاد مدل­های بسیار در نقاط مختلف جهان شده است. تا سال 2005 بیش از 300 مدل مختلف ایجاد شده است. بیشتر این مدل­ها بر دیدگاه مصرف­کننده و خریدار تمرکز دارند (بِرمن، جاست- بنز و ریلی[15]، 2008).

ارزش ویژه برند در سال 1988 توسط موسسه علوم بازاریابی امریکا[16] به این صورت تعریف شد که مجموعه­ای است از رفتارها و ارتباطات مصرف­کننده­ی برند، اعضای شبکه و کانال برند و شرکت مادر که موجب می­شود برند بتواند سود بیشتری نسبت به زمانی که بدون نام برند باشد کسب کند (لوتسر، 1988). یک سال بعد، فرگوهر ارزش ویژه برند را به عنوان ارزش افزوده شده به شرکت، تجارت و یا مصرف­کننده­ای که کالای همراه با برند را خریداری می­کند معرفی کرد (فرگوهر، 1989). در تعریف ساده و در عین حال عمیق اَمبلر، ارزش ویژه برند چیزی است که ما در سر خود داریم و همراهمان است (اَمبلر، 1992). ارزش ویژه برند ارزش افزوده­ای است که با محصولات و خدمات همراه می­شود. آکر ارزش ویژه برند را به عنوان مجموعه­ای از دارایی­ها و تعهداتی که با نام و سمبل (علامت) برند مرتبط است تعریف کرد (آکر، 1991). این ارزش می­تواند در قالب نحوه­ی نگرش، احساس و عمل مشتریان در ارتباط با برند انعکاس یافته یا در قیمت­ها، سهم بازار و سودی که برند برای شرکت به ارمغان می­آورد منعکس شود. ارزش ویژه برند یک دارایی غیرقابل لمس و بسیار مهم برای شرکت­ها است که هم ارزش مالی و هم ارزش روانشناختی دارد (کاتلر و کلر، 2007، ص 276).

 

در ذیل تعاریف دیگری از ارزش ویژه برند آمده است:

– تعریف واژه ­نامه بین­المللی بازاریابی[17] از ارزش ویژه برند:

ارزش­ها، دارائی­ها سرمایه­ها و ادراکات مربوط به یک محصول، خدمت یا ایده که به آن اختصاص می­یابد و به وسیله سازنده­ی آن محصول، خدمت یا ایده ترویج داده می­شود. ارزش ویژه برند به تعهدات و مسئولیت­هایی که با برند مرتبط است نیز اطلاق می­شود (یادین، 2002، ص 53).

– تعریف دیدگاه (مصرف­کننده) محور[18] از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، وضعیت و قدرت برند و توانایی آن برای برآورده­کردن و بالابردن انتظاراتی است که   مصرف­کنندگان از این انتظارات برای تعریف گروه محصول ایده­آل[19] استفاده می­برند و این خود بیانگر این است که چگونه مصرف­کنندگان گروه محصول را می­بینند و چگونه پیشنهادات گروه محصول را مقایسه می­کنند و سرانجام اینکه به خرید این گروه از محصول می­پردازند (پسیکف[20]، 2006، ص 30).

– تعریف نیکولینو[21] (2001، ص77) از ارزش ویژه برند:

ارزش ویژه برند، مجموعه تمام ارزش­های متفاوتی است که افراد به نام یک برند اضافه می­کنند که این ارزش­ها می­تواند ترکیبی انتخابی از فاکتورهای کارکردی و احساسی باشد. ارزش ویژه برند ناملموس است و در ذهن افراد قراردارد. در عین حال قابل تبدیل شده به پول است.

موسسه علمی بازاریابی[22] ارزش ویژه برند را چنین تعریف می‌كند:

مجموعه‌ای از تداعی‌ها و رفتارها در بخش مشتریان برند، اعضای كانال و شركت مادر كه به برند امكان می‌دهد میزان بیشتری درآمد داشته باشد یا حاشیه سود بیشتری نسبت به زمانی كه بدون برند است داشته باشد و این به برند مزیت قوی، پایا و متمایزی را در مقابل رقبا می‌دهد (گردن،[23] 2002).

ارزش ویژه برند منفعت فزاینده و ارزش افزوده به یك محصول، توسط نام آن برند است مانند كوك، لیویلس، كداك و نایك[24] (فركوهار، هان و لجیری،[25] 1991). از زمانی كه «ارزش ویژه برند» مطرح شد، توجه رو به رشدی در میان پژوهشگران و فعالان بازاریابی نسبت به آن بوده است (كوب والگرن و همكاران،[26] 1995)، كه همین مسئله باعث پیدایش تعاریف زیادی از ارزش ویژه برند شده است: ارزش افزوده توسط نام برند (كوب والگرن و همكاران، 1995) منفعت فزاینده (كاماكورا و راسل،[27] 1993)، تفاوت بین ترجیح كلی برند و ترجیح چند ویژگی مبتنی بر سطوح ویژگی اندازه‌گیری شده هدف‌دار (پارك و سرینیواسان،[28] 1994) و كیفیت كلی و تمایل انتخاب (آگروال و رائو،[29] 1996).

از دیدگاه مشتری محور، كلر[30] (1993) ارزش ویژه برند را به عنوان تأثیرات متمایز تعریف می‌كند كه دانش برند بر پاسخ مشتری به بازاریابی برند دارد (ارزش ویژه برند مشتری محور).

براساس میزان ارزش ویژه برند، پروفسور دیوید آكر (1991)، رهبر آكادمیك در مدیریت برند، آن‌را به عنوان مجموعه‌ای از دارایی‌ها و تعهدات مرتبط با یك برند، نام آن، و سمبلی مفهوم‌سازی می‌كند كه به ارزشی كه توسط محصول یا خدمت برای شركت یا مشتریان شركت فراهم شده است، اضافه و یا از آن كاسته می‌شود.

مك كوئین[31] (1991)، ارزش ویژه برند را به عنوان تفاوت بین ارزش محصول برند‌دار برای مشتری و ارزش آن بدون برندگذاری تعریف می‌كند.با توجه به دیدگاه رفتاری مشتری محور ارزش ویژه برند، یو و دانته[32] (2001)، ارزش ویژه برند را به عنوان پاسخ‌های مختلف مصرف‌كنندگان بین یك برند اصلی[33] و یك محصول بی‌برند زمانی كه هر دو، سطح مشابهی از مشوق‌های بازاریابی و ویژگی‌های محصول دارند، تعریف می‌كنند.

و نهایتاً اینكه، ارزش ویژه برند، ارزش افزوده‌ای است كه بر محصولات یا خدمات اعطا می‌گردد. ارزش ویژه برند، ممكن است در طریق تفكر مشتریان، احساس و عمل در قبال برند نمایان شود همچنان كه در قیمت‌ها، سهم بازار و سودآوری، برند برای شركت به ارمغان بیاورد (كاتلر و كلر،[34] 2008).

در جدول شماره 1 تعاریف ارزش ویژه برند برخی از محققان به‌طور خلاصه آورده شده است:

جدول شماره 1: تعاریف ارزش ویژه برند از نقطه‌نظر صاحب‌نظران مختلف

نام محقق

تعریف ارزش ویژه برند

آكر

مجموعه‌ای از دارایی‌های برند و تعهدات مربوط به یك برند، نام و نشان آنكه به ارزش فراهم شده برای محصول یا خدمت برای شركت و یا مشتریان آن شركت اضافه می‌شود و یا از آن كاسته می‌شود

دی چرناتونی و مك دونالد[35]

ویژگی متمایزی كه تحت برند قرار دارد و ارزش افزایش یافته‌ای به ترازنامه شركت می‌دهد

فركوهار[36]

ارزش افزوده‌ای كه برند فرض شده به یك محصول اعطا می‌كند

كلر

تاثیر متمایز دانش برند بر پاسخ مصرف‌كننده به فعایت بازاریابی

 

پارك و سرینواسان

ترجیح نموی اعطا شده توسط برند به محصول، زمانی كه توسط یك مشتری فردی درك شده است

سایمون و سالیوان[37]

جریانات نقدی نموی كه به دلیل سرمایه‌گذاری بر روی برند روی می‌دهد

سرینواسان[38]

جزئی از ترجیح كلی كه توسط ویژگی‌هایی كه به‌طور عینی اندازه‌گیری شده، بیان نمی‌شود

سوایت و همكاران[39]

معادل‌سازی مالی استفاده كلی مصرف‌كننده‌ای كه یك برند را می‌گیرد

دیویس[40] منتزر

ارزشی كه برای شركت به دلیل ارتباط محكم بین برند شركت و برندهای مشتریان ایجاد می‌شود

 

[1] – Srinivasan et al.

[2] – Reckitt & Colman

[3] – Goodwill

[4] – Airwick

[5] – Ciba-Geigy

[6] -Grand Met

[7] – Heublein

[8] – Smirnoff

[9] – Philip Morris

[10] – Kraft

[11] – Barwise

[12] – Leuthesser

[13] – Farquhar

[14] – Ambler

[15] – Burmann, Jost- Benz, & Riley.

[16] – Anerican Marketing Science Institute

[17] – International Dictionary of Marketing.

[18] – Consumer Insight- Driven Definition of Brand Equity.

[19] – Category Ideal.

[20] – Passikoff.

[21] – Nicolion

[22] – The Marketing Science Institute.

[23] – Alastair Gordon.

[24] – Coke, Kodak, Levi’s, Nike.

[25] – Farquhar, Han, and Ljiri.

[26] – Cobb- Walgren et al.

[27] – Kamakuraand Russell.

[28] – Park and Srinivasan.

[29] – Agarwal and Rao, 1996.

[30] – Keller

[31] – McQueen.

[32] – Yoo, Dothu.

[33] – Focal.

[34] – Kotler and Keller.

[35] – DeChernatony and McDonald.

[36] – Farquhar.

[37] – Simon and Sullivan.

[38] – Srinivasan.

[39] – Swait, Erdem, Louviere and Dubelaar.

[40] – Davis and Mentzer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق 

مقدمه 10

2-1- مفاهیم برند 11 

2-1-1- اهمیت برند 13

2-1-2- ارزش اقتصادی برند 16

2-1-3- برندینگ 16

2-1-3-1- برندینگ خدمات  17

2-1-4- مفهوم ارزش ویژه برند 23

2-1-5- اهمیت ارزش ویژه برند  28

2-1-6- رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند  30

2-1-6-1- رویکرد درون به بیرون  30

2-1-6-2- رویکرد بیرون به درون  33

2-1-6-3- رویکرد ترکییی 45

2-1-7-1- مدل ارزش ویژه برند آکر 49

2-1-7-2- مدل ارزش ویژه برند کلر 67

2-1-7-3- مدل ارزیابی دارایی برند رابکیم 70

2-1-7-4- مدل ایکویتر برند 72

2-1-7-5- مدل اینتر برند 72

2-1-7-6- مدل برندز 73

2-1-7-7- مدل رزونانس برند  74

2-1-8- مدل مفهومی تحقیق 79

2-1-9- چهارچوب نظری تحقیق 80

2-1-10- آشنایی با صنعت بیمه 83

2-1-10-1- مفاهیم بیمه 85

2-1-10-2- تاریخچه بیمه 87

2-1-10-3- خصوصی سازی صنعت بیمه  90

2-1-10-4- طرح تحول صنعت بیمه 91

2-1-11- پیشینه تحقیق 94

2-1-11-1- مروری بر تحقیقات گذشته خارجی 94

2-1-11-2- مروری بر تحقیقات گذشته داخلی 95

 

 

منابع

 

 

شکل‌ها

شکل 2-2- مدل نتمیر و همکاران 41

شکل 2-3- مدل تیلور و همکاران 42

شکل 2-4- دسته بندی رویکرد ارزش ویژه برند والستر 43

شکل 2-5- مدل ارزیابی ارزش ویژه برند جهانی 47

شکل 2-6- چگونه ارزش ویژه برند ارزش زایی میک ند 51

شکل 2-7- ابعاد دانش برند کلر 68

شکل 2-8- مدل برند یانگ و رابیم 72

شکل 2-9- هرم رزونانس برند 77

 

جداول

جدول 2-2- تحقیقات انجام شده بر روی ارزش ویژه برندکیم و کیم 48

 

نمودارها

نمودار 2-1- ارزیابی کیفیت خدمات و محصولات 23

 

بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار

بررسی رفتار و عملکرد دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی در راه آهن تحت تاثیر بارهای وارده از قطار بتن الیافی اسلب تراک دالهای بتنی الیاف فولادی بارهای وارده از قطار دالهای بتنی مسلح به الیاف فولادی عملکرد دالهای بتنی…

بررسی راهبردهای مقابله ای و عوامل موثر بر انتخاب آنها

بررسی راهبردهای مقابله ای و عوامل موثر بر انتخاب آنها کلمات کلیدی : انواع سبک های مقابله ای پایان نامه راهبردهای مقابله ای استرس و راهبردهای مقابله ای اهمیت آموزش مهارت های مقابله ای عوامل موثر بر انتخاب راهبردهای مقابله…

ارزیابی انواع اصول قانونی قراردادهای خدماتی بالادستی و آنالیز آنها در صنعت نفت و گاز ایران

ارزیابی انواع اصول قانونی قراردادهای خدماتی بالادستی و آنالیز آنها در صنعت نفت و گاز ایران اصول قانونی قراردادهای خدماتی در صنعت نفت و گاز قراردادهای خدماتی بالادستی صنعت نفت و گاز ایران قراردادهای بین المللی حاکم بر پروژه های…

استقلال در دوره نوجوانی و تاثیر خانواده و محیط بر آن

استقلال در دوره نوجوانی و تاثیر خانواده و محیط بر آن استقلال کودکان استقلال طلبی نوجوان دانلود پایان نامه استقلال کودکان روشهای تربیت استقلال دهی به فرزندان رشد هویت و مبارزه برای استقلال دهی اصول تربیت استقلال دهی راهکارهای تقویت…

پروپوزال پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی

پروپوزال پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی علل خرابی سدهای خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش از…

پرسشنامه بررسی سهم مشترک بازاریابی و فروش در خلق ارزش برتر برای مشتری

پرسشنامه بررسی سهم مشترک بازاریابی و فروش در خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه بازاریابی و فروش پرسشنامه خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه تاثیر بازاریابی بر خلق ارزش برتر برای مشتری پرسشنامه تاثیر فروش در خلق ارزش برتر برای…

مبانی نظری بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم

مبانی نظری بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم جذب کادمیم توسط گندم رشد کادمیم توسط گندم اثر اسید هیومیک و زئولیت بر جذب کادمیم تاثیر سطوح مختلف اسید هیومیک…

بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع

بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع غرر معاملات غرر معاملات غیر بیع بررسی فقهی غرر بررسی حقوقی غرر دانلود مقاله رشته حقوق بررسی فقهی حقوقی غرر در معاملات غیر بیع رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته حقوق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های مقابله ای مبانی نظری مهارت های مقابله ای پیشینه تحقیق مهارت های مقابله ای پیشینه داخلی مهارت های مقابله ای پیشینه خارجی…

  • بهره وری نیروی انسانی
  • بهره وری نیروی انسانی بهره وری نیروی انسانی منابع انسانی ارتقاء بهره وری بهبود بهره وری بهره وری نیروی انسانی در ایران تعریف بهره وری نیروی انسانی بهره وری نیروی انسانی مقاله عوامل موثر بر بهره وری منابع انسانی مقاله…

  • بررسی معامله با آلات قمار و آثار آن
  • بررسی معامله با آلات قمار و آثار آن معامله با ابزارآلات قمار آثار معامله با ابزارآلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در فقه ادله حرمت معامله با آلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در حقوق مستندات فقهی و حقوقی معامله…

  • بررسی در خصوص حاملگی اجباری مربوط به درس حقوق بین الملل کیفری
  • بررسی در خصوص حاملگی اجباری مربوط به درس حقوق بین الملل کیفری بررسی تطبیقی جرم انگاری حاملگی اجباری حقوق بین الملل رفتن به سایت اصلی بررسی تطبیقی جرم انگاری حاملگی اجباری در دادگاه یوگسلاوی ، رواندا و دیوان کیفری بین…

  • پروپوزال تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی
  • پروپوزال تبیین الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی اخلاق حرفه…

  • ماهیت شادمانی در دین و روانشناسی و بررسی مولفه های تشکیل دهنده شادمانی
  • ماهیت شادمانی در دین و روانشناسی و بررسی مولفه های تشکیل دهنده شادمانی کلمات کلیدی : مولفه های تشکیل دهنده شادمانی عوامل موثر بر شادی و شادمانی اثرات شادی از منظر روان شناسی عوامل شادی دنیوی از نظر آیات و…

  • مبانی نظری علل تاثیرگذار بر بحرانهای بانكی و ارتباط آن با تقاضای پول
  • مبانی نظری علل تاثیرگذار بر بحرانهای بانكی و ارتباط آن با تقاضای پول تقاضای پول بحران های بانکی مبانی نظری ارتباط بحران های بانکی و تقاضای پول دانلود مبانی نظری تقاضای پول دانلود مبانی نظری بحران های بانکی اثر بحران…

  • ابزار سنجش هوش سازمانی و مدل های نظری جهت حمایت از آن
  • ابزار سنجش هوش سازمانی و مدل های نظری جهت حمایت از آن کلمات کلیدی : اجزای هوش سازمانی بهبود هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی رویکردهای هوش سازمانی ماهیت سازمان های هوشمند ابزار سنجش هوش سازمانی پیش نیازهای بهبود هوش…

  • پاورپوینت تأثیر فیتوکمیکالهای موجود در میوه و سبزی بر روی سلامتی
  • پاورپوینت تأثیر فیتوکمیکالهای موجود در میوه و سبزی بر روی سلامتی کلمات کلیدی : پاورپوینت تأثیر فیتو کمیکالهای موجود در میوه و سبزی بر روی سلامتی فیتوکمیکال چیست ماهیت فیتوکمیکالها فیزیولوژی تغذیه ای فیتوکمیکال ها دلایل مصرف میوه و سبزیجات…

  • سیگنال های مغز ، تولید، استفاده و خواص
  • سیگنال های مغز ، تولید، استفاده و خواص سیگنال های مغز ، تولید، استفاده و خواص رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه مغز بخش شگفت آور و پیچیده بدن انسان است و به طور طبیعی مسئول کنترل تمام اندامهای دیگر…

  • پرسشنامه تدوین استراتژی برای سازمان با روش SWOT
  • پرسشنامه تدوین استراتژی برای سازمان با روش SWOT پرسشنامه تدوین استراتژی پرسشنامه تدوین استراتژی با روش SWOT پرسشنامه تدوین استراتژی برای سازمان پرسشنامه تدوین استراتژی برای سازمان مدیریت پسماند شهر اراک با روش SWOT رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته…

  • پرسشنامه ارزیابی اثرات مزایای اکتسابی بر وفاداری استفاده کنندگان از خدمات بیمه ای خودرو
  • پرسشنامه ارزیابی اثرات مزایای اکتسابی بر وفاداری استفاده کنندگان از خدمات بیمه ای خودرو پرسشنامه مزایای اکتسابی پرسشنامه وفاداری مشتریان پرسشنامه تاثیر مزایای اکتسابی بر وفاداری پرسشنامه تاثیر مزایای اکتسابی پرسشنامه وفاداری استفاده کنندگان از خدمات بیمه ای خودرو رفتن…

  • بررسی شیوه اداره بیمارستانهای منتخب نیروهای مسلح و ارتباط آن با شاخص های عملکرد بیمارستانی
  • بررسی شیوه اداره بیمارستانهای منتخب نیروهای مسلح و ارتباط آن با شاخص های عملکرد بیمارستانی سبک رهبری شاخصهای عملکردی شاخص های عملکرد بیمارستانی شیوه اداره بیمارستانها رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته…

  • پایان نامه رشته شیمی کاربردی در واحد آنالیز دستگاهی پژوهشگاه صنعت نفت با عنوان تجزیه دستگاهی (بصورت کامل و جامع)
  • پایان نامه رشته شیمی کاربردی در واحد آنالیز دستگاهی پژوهشگاه صنعت نفت با عنوان تجزیه دستگاهی (بصورت کامل و جامع) تجزیه دستگاهی طیف بینی طیف سنجی دانلود پایان نامه رشته شیمی کاربردی واحد آنالیز دستگاهی پژوهشگاه صنعت نفت تجزیه دستگاهی…

  • بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی مصرف کنندگان از تعمیم برند
  • بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی مصرف کنندگان از تعمیم برند ارزش ویژه برند محصولات لبنی پگاه ارزش ویژه برند در محصولات لبنی پگاه رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از…

  • سرقت تعزیری در حقوق کیفری
  • سرقت تعزیری در حقوق کیفری پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه سرقت سرقت تعزیری واکنش کیفری ناظر به سرقت تعزیری سرقت تعزیری در حقوق کیفری رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق سرقت تعزیری در حقوق کیفری      …

  • پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ
  • پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی 2 طبقه همراه با پاركینگ پلان مدل شده پلان ساختمان مسكونی نقشه های ساختمان مسكونی نمای سه بعدی سازه ساختمان مسكونی دانلود پروژه رشته معماری با عنوان نقشه های ساختمان مسكونی…

  • ارزیابی اثرات زیست محیطی بهره برداری سد
  • ارزیابی اثرات زیست محیطی بهره برداری سد ارزیابی اثرات زیست‌محیطی بهره‌برداری سد ارزیابی اثرات زیست‌محیطی سد سازی بررسی آثار زیست محیطی سد ارزیابی اثرات زیست محیطی بهره برداری سد رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته محیط زیست ارزیابی اثرات…

  • پرسشنامه بررسی تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت و ابقاء مشتری
  • پرسشنامه بررسی تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت و ابقاء مشتری پرسشنامه مسئولیت اجتماعی پرسشنامه رضایت مشتری پرسشنامه حفظ و بقای مشتری پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه درک مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه تاثیر درک مسئولیت اجتماعی شرکت پرسشنامه تاثیر…

  • بررسی پیشینه و ماهیت تقصیر جزایی
  • بررسی پیشینه و ماهیت تقصیر جزایی خطای جزایی تقصیر جزایی دانلود مقاله تقصیر جزایی بررسی پیشینه تقصیر جزایی بررسی ماهیت تقصیر جزایی رفتن به سایت اصلی بررسی پیشینه و ماهیت تقصیر جزایی   چکیده برای تحقق هر جرمی وجود سه…

  • مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن
  • مدل ها و مولفه های کارآفرینی سازمانی با تاکید بر موانع آن مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی مولفه های کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران ویژگی های…

  • پاورپوینت بررسی پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم
  • پاورپوینت بررسی پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم کلمات کلیدی : پاورپوینت پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم تحقیق پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم پایگاه داده تحلیلی قابلیت های OLAP بررسی مدل داده…

  • سوالات تستی کتاب وصیت نامه امام خمینی تالیف شفیعی مازندرانی با پاسخنامه
  • سوالات تستی کتاب وصیت نامه امام خمینی تالیف شفیعی مازندرانی با پاسخنامه سوالات تستی کتاب وصیت نامه امام خمینی تالیف شفیعی با پاسخنامه مازندرانی صیت نامه امام خمینی تالیف شفیعی مازندرانی وصیت نامه امام سوالات تستی کتاب وصیت نامه امام…

  • پاورپوینت صورت وضع مالی
  • پاورپوینت صورت وضع مالی دانلود رایگان پاورپوینت صورت وضع مالی پاورپوینت صورت وضع مالی صورت وضع مالی تعاریف ترازنامه روش غیر مستقیم یا روش مبتنی بر درآمد و هزینه دارایی ها و بدهی ها سه ویژگی اصلی دارایی ها سه…

  • پستهای سازمانی،شرایط احراز و تجزیه و تحلیل آنها
  • پستهای سازمانی،شرایط احراز و تجزیه و تحلیل آنها پستهای سازمانی مدیریت منابع انسانی تجزیه و تحلیل مشاغل طراحی ساختار سازمانی دانلود پایان نامه رشته مدیریت پستهای سازمانی،شرایط احراز و تجزیه و تحلیل آنها تجزیه و تحلیل مشاغل واحدهای دانشگاه دانلود…

  • گزارش كارآموزی رشته صنایع شیمیایی با عنوان شركت شیمیایی بهداد – بهداش (تاژ)
  • گزارش كارآموزی رشته صنایع شیمیایی با عنوان شركت شیمیایی بهداد – بهداش (تاژ) دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع شیمیایی با عنوان شركت شیمیایی بهداد – بهداش (تاژ) دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع شیمیایی دانلود كارآموزی رشته صنایع شیمیایی خرید گزارش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته مبانی نظری معاملات اشخاص وابسته ادبیات نظری معاملات اشخاص وابسته فصل دوم پایان نامه معاملات اشخاص وابسته پیشینه تحقیق معاملات اشخاص وابسته پیشینه داخلی معاملات اشخاص وابسته پیشینه خارجی معاملات اشخاص وابسته…

  • کارکردها و مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی و شهید بهشتی
  • کارکردها و مبانی نظری قانون اساسی جمهوری اسلامی از دیدگاه امام خمینی و شهید بهشتی کارکردهای قانون اساسی از دیدگاه امام خمینی مبانی نظری قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی کارکردهای قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی مبانی نظری قانون…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس کلمات کلیدی : پیشینه استرس پیشینه تحقیق استرس پیشینه نظری استرس پیشینه داخلی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه تحقیق درباره استرس پیشینه تحقیق استرس شغلی مبانی نظری مدیریت استرس مبانی نظری در…

  • ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی
  • ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی ارزیابی عملکرد با DEA پایان نامه ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی داده ها…

  • بررسی فقهی فروش دین
  • بررسی فقهی فروش دین دانلود پایان نامه فروش دین معامله فروش دین فروش دین از نظر فقهای عامه فروش دین از نظر فقهای امامیه تبیین مفهوم ربا و تعیین مصادیق آن فروش دین از نگاه فقهای شیعه فروش دین از…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *