مبانی نظری بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

مبانی نظری بررسی رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان
پیاده سازی مدیریت دانش در بانک
تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان
تاثیر مدیریت دانش بر بهبود عملکرد کارکنان
بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
مبانی نظری رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان
اثربخشی عملکرد کارکنان با مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل

 

 

 

 

 

چکیده:

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ، دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند ، عملکر را بهبود می بخشد ، نوآوری را افزایش می دهد، اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را بکار می گیرد ، توزیع دانش و اطلاعات را در حوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات دانش را در فرایندهای روزانه کسب و کار ادغام می کند.

 نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ، این تحقیق به بررسی مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل پرداخته است. روش این تحقیق از نوع پیمایشی – توصیفی بوده که از مجموعه تعداد 360 کارمند بانک صادرات استان اردبیل به عنوان جامعه آماری ، تعداد 181 کارمند به عنوان نمونه  انتخاب شده است . به منظور جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه  و برای آزمون فرضیات از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است.

 

پس از انجام آزمون ، به شرح ذیل فرضیه ها مورد تائید قرار گرفتند: بین متغییر مدیریت دانش و عملکرد ، بین متغییر کسب دانش و عملکرد ، بین متغییر تسهیم دانش و عملکرد ، بین متغییر بکارگیری دانش و عملکرد رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

 

 

 

واژگان کلیدی:

دانش

عملکرد

مدیریت دانش

فرایند ارزیابی

ارزیابی عملکرد

 

 

 

 

 

بیان مساله:

تغییرات سریع در دنیای امروز ما، سازمانها را با چالشهای مختلفی روبه رو کرده است اما در این میان سازمانهایی موفق هستند که به کمک ابزارهای مدیریتی و فناوری نوین از فرصتهای ایجاد شده به نفع خود استفاده کنند(نوروزیان ،1385،ص 24) حتی باقی ماندن در بازارهای داخلی مستلزم رقابت با رقبای قدرتمند است و باتوجه به گسترش و پیچیدگی اهداف ، فرایندها و ساختار سازمانی در صحنه رقابت ، سازمانهایی می توانند به حیات خود ادامه دهند که نسبت به خواسته ها و انتظارات مشتریان و ذینفعان پاسخگو باشند(ادیب ،1386،ص 16)

 

مدیریت دانش یکی از این ابزارهاست .بخش خصوصی اولین قدم ها را در این زمینه برداشته است اما دولت با یک قدم فاصله به دنبال بخش خصوصی در حال حرکت است(منصوریان ،1388،ص24).برای اینکه سازمانها بتوانند در دنیای تجارت و رقابت حضور مستمر و پایدار داشته باشند باید حول محور علم و دانش فعالیت کنند.شرط موفقیت سازمانها دستیابی به یک دانش و فهم عمیق در تمامی سطوح است اما بسیاری از سازمانها هنوز به مدیریت دانش بطور جدی توجه نکرده اند.همان گونه که پیتر دراکر گفته است :راز موفقیت سازمانها در قرن 21 همان مدیریت دانش است .دانش مفهومی فراتر از داده و اطلاعات دارد.(به آذین،کریمی،مرادزاده،1385،ص33).

 

 

مدیریت دانش رشته ای است علمی که با تکیه برحمایت دوجانبه (رقابت وحمایت همزمان ارائه دهنده و دریافت کننده اطلاعات و دانش)ایجاد ، تصرف ، سازماندهی واستفاده از اطلاعات را تشویق وتقویت می کند.توانایی سازمان برای خلق ،سهیم کردن و بکارگیری دانش موجود در مورد محصولات ،فرایندها ونیروی انسانی به منظور افزایش بهروری محیط کار وکاهش فعالیت هایی که سبب دوباره کاری می شوند،مدیریت دانش نام دارد.(ملکی ،1385،ص53)

 

مدیریت دانش امکان دسترسی به تجربیات ،دانش و تخصص را فراهم می کند که این عمل توانائیهای جدیدی ایجاد می کند،عملکرد را بهبود می بخشد.نوآوری را افزایش می دهد،اطلاعات و سرمایه های دانش موجود در سازمان را به کار می گیرد،توزیع دانش و اطلاعات را درحوزه های مختلف سازمانی تسهیل می کند و اطلاعات و دانش را در فرایندهای روزانه کسب وکار ادغام می کند(قلی زاده،1387،ص28).مفهوم دانش صرفا به معنای انتقال آگاهی و اطلاعات نیست بلکه منظور از دانش،خلاقیت،آفرینندگی وپوییندگی است.براین اساس یک سازمان دانشی،ایده ساز بوده و بکارگیرنده ایده های نواست و از این طریق به مزیت رقابتی دست پیدا می کند(اکبری،طهماسبی،آشتیانی،1386،ص33).

 

اندازه گیری عملکرد فرایندی است که میزان پیشرفت در راه رسیدن به اهداف را بیان می نماید.قبل از هرچیز لازم است که به عواملی که بیشترین تاثیر را بر عملکرد کارکنان (مدیران ،کارمندان)اعمال می کند،اشاره شود. عقیده کلی بر این است که عملکرد کارکنان سازمان حاصل تعامل سه جز بسیار مهم است که تنها یکی از این سه جز ،خواست و انگیزش ،آنان برای انجام وظایف محوله است.دو جزدیگری که عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار می دهد؛توانایی مهارتی و فکری افراد و نیز منابع در دسترس است.سازمان در ایجاد(یا از بین بردن) انگیزه کاری نیروی انسانی خود نقش بسیار تعیین کننده را بازی می کند.همین طور که در مورد توانایی های کارکنان می توان گفت که این سازمان است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی توسعه و آموزش مدیران و کارکنان خود بر توانایی آنان می افزاید.منابع در دسترس نیز شاخصی از کفایت و توان بالقوه سازمان است. (خلیلی عراقی،1382،ص27).

با آگاه نمودن کارکنان سازمان از عملکرد آنان زمینه پرورش آنهافراهم شده و آنها آگاهانه تلاش در جهت جایگزین ساختن رفتارهای مناسب و حذف رفتارهای منفی و غیر اثربخش خواهد داشت واین امر نه تنها کارایی کارکنان را موجب می شود،بلکه موجب اثربخشی نیز می گردد0(قلی زاده،1387،ص27).

 

لذا با توجه به مطالب فوق و نظر به اهمیت بهبود عملکرد کارکنان ،محقق برآن است تا به سنجش رابطه میان مدیریت دانش با عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل بپردازد.

 

 

 

اهمیت و ضرورت تحقیق: 

موضوع مورد پژوهش به لحاظ اهمیت انجام تحقیق دارای جایگاه ویژه می باشد. و موسسات به منظور بکارگیری مطلوب مدیریت دانش بایستی ضرورت ایجاد فرهنگ تسهیم دانش میان کارکنان را از طریق فرآیندی تحت عنوان” نمادینه سازی مدیریت دانش” درک نمایند. اهمیت نهادینه سازی مدیریت دانش در موسسه به این دلیل است که اولاً درک نادرست کارکنان را از مدیریت دانش تصحیح نموده وثانیاً آنها را در درک مزایای تسهیم دانش در سازمان یاری رساند. مدیریت دانش در ارتباط با قابل دسترس نمودن دانش جهت افرادی که به آن نیاز دارند بحث می نماید.( چنگ مینگ یو،1384،صص7-6) بهبود مستمر عملكرد سازمانها، نیروی عظیم هم‌افزایی (Synergy) ایجاد می‌كند كه این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات تلاش جلو برنده‌ای را در این مورد اعمال می‌كنند. بدون بررسی و كسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و كسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی كه به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملكرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذكور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امكان‌پذیر نیست.

 

لرد كلوین فیزیكدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌كنیم اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا كنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید»

علم مدیریت نیز مبین مطالب مذكور است. هرچه را كه نتوانیم اندازه‌گیری كنیم نمی‌توانیم كنترل كنیم و هرچه را كه نتوانیم كنترل كنیم مدیریت آن امكان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملكرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملكرد قابل تصور نمی‌باشد.(رحیمی،1385 ،ص41 )

 

کسب و کار در هزاره سوم دارای شرایط ویژه ای است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی هر روز فشرده تر شده و نرخ نوآوری رو به افزایش است. رقابت بین بنگاههای اقتصادی باعث شده است که تا آنها به منظور کاهش هزینه ها، تعداد نیروی انسانی خود که منابع ارزشمند دانش محسوب می شوند را کاهش دهند. کاهش تعداد نیروی انسانی، سازمانها را بر آن داشته است تا نسبت به صریح کردن دانش ضمنی موجود نزد کارکنان اقدام کنند. در دنیای امروزی کسب و کار، بخش اعظمی از کارها و فعالیتهای ما مبتنی بر اطلاعات هستند و زمان کمتری برای کسب تجربه و به دست آوردن دانش در دسترس است. در این شرایط سازمانها بر اساس میزان دانش خود با یکدیگر به رقابت می پردازند. محصولات و خدمات سازمانها هر روز پیچیده تر شده و سهم اطلاعات در آنها بیشتر می شود. در این میان مدیریت دانش با در اختیار داشتن ابزارهای لازم، فرصت خوبی برای ایجاد بهبود در عملکرد منابع انسانی و همچنین مزایای رقابتی ایجاد می کند. امروزه تمامی سازمانهای کوچک و بزرگ نیازمند پیاده سازی مدیریت دانش در خود هستند تا از گردونه رقابت عقب نمانند. انعطاف پذیری و عکس العمل سریع در برابر شرایط متغیر محیطی، استفاده بهتر از منابع انسانی و دانش موجود نزد آنها و همچنین اتخاذ تصمیمات بهتر، دستاوردهای مدیریت دانش برای سازمانهای امروزی است.(نوروزیان، 1385، ص26)

 

 

در این تحقیق موضوعات ذیل می تواند قابل اهمیت باشد:

1- درک صحیح از میزان عملکرد کارکنان بانک های صادرات استان اردبیل

2- شناخت ابعاد مدیریت دانش ومیزان اثرگذاری هریک بر عملکرد سازمان ودرجه بندی این ابعاد که منجر به درک بهتری از عوامل خواهد گردید. 

 

 

باتوجه به ضرورت وجود بانک ها و افزایش انتظارات مشتریان در عملکرد بالای کارکنان به جهت صرفه جویی در زمان و هزینه ، هدف از این تحقیق پی بردن به عوامل موثری است که باعث افزایش کارایی و اثربخشی عملکرد کارکنان از طریق مدیریت دانش در بانک صادرات استان اردبیل می باشد.

 

 

 

 

 

فهرست

چکیده 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

بخش اول مدیریت دانش

2-1-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-2)تعریف دانش………………………………………………………………………………………………………………12

2-1-3)مفهوم ارزش دانش……………………………………………………………………………………………………….13

2-1-4)انواع دانش………………………………………………………………………………………………………………..13

2-1-5)انواع ایجاد دانش………………………………………………………………………………………………………….15

2-1-6)چرخه دانش……………………………………………………………………………………………………………….16

2-1-7)مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………………..16

2-1-8)تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..18

2-1-9)چهارعامل عمده در پیدایش مدیریت دانش………………………………………………………………………………19

2-1-10)ضرورت و اهمیت مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..19

2-1-11)اجزای مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………20

2-1-12)اجزاء سازمانی تشکیل دهنده مدیریت دانش…………………………………………………………………………..22

2-1-13)چرخه حیات مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………….22

2-1-14)اصول مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………………24

2-1-15)هدف های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………….24

2-1-16)تئوری های مدیریت دانش……………………………………………………………………………………………..24

2-1-16-1)تئوری مدیریت دانش جامع………………………………………………………………………………………….24

2-1-16-2)تئوری مدیریت دانش تیمی…………………………………………………………………………………………..25

2-1-16-3)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………………………………26

2-1-17)مدل های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………26

2-1-17-1)مدل عمومی دانش در سازمان………………………………………………………………………………………27

2-1-17-2)مدل معماری در مدیریت دانش……………………………………………………………………………………..28

2-1-17-3)مدل های ساختار اجتماعی…………………………………………………………………………………………..28

2-1-17-4)مدل بویست…………………………………………………………………………………………………………..30

2-1-17-5)مدل نونوکا……………………………………………………………………………………………………………30

2-1-17-6)مدل شش بعدی مدیریت دانش……………………………………………………………………………………….34

2-1-17-7)مدل رن جانسون……………………………………………………………………………………………………..35

2-1-17-8)مدل  ادل وگراسیون………………………………………………………………………………………………….36

2-1-17-9)مدل استیو هالس……………………………………………………………………………………………………..38

2-1-17-10)مدل مفهومی چند مرحله ای……………………………………………………………………………………….39

2-1-18)استراتژی های مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………..40

2-1-19)نیاز به چهارچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………………..42

2-1-20)عناصر مهم در چهاچوب مدیریت دانش در بخش دولتی……………………………………………………………..43

2-1-21)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش…………………………………………………………………………………..46

2-1-22)موانع مدیریت دانش…………………………………………………………………………………………………….47

2-1-23)موانع زیر ساختی اعمال مدیریت دانش در ایران…………………………………………………………………….50

 

بخش دوم:عملکرد

2-2-1)مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………52

2-2-2)ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………………………….52

2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی………………………………………………………………………………………….56

2-2-4)مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………………..57

2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………….57

2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد………………………………………………………………………………………………….58

2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………………………………..58

2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………………58

2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………..59

2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………59

2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………….60

2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد……………………………………………………………………………………………62

2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد……………………………………………………………………………………………63

2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………..64

2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………68

2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد………………………………………………………………………………………68

2-2-17)انواع ارزیابی…………………………………………………………………………………………………………..69

2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی……………………………………………………………………………71

2-2-19)فنون و روش های ارز یابی……………………………………………………………………………………………72

2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………79

2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………….82

2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان……………………………………………………………………………….82

2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابیعملکرد مناسب……………………………………………………………………………83

2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد…………………………………………………………………………….85

2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………..85

2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند…………………………………………86

2-2-27)فرایند بهبود عملکرد……………………………………………………………………………………………………87

2-2-28)ارزیابی کارآمد…………………………………………………………………………………………………………87

2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………………………….88

2-2-30)معرفی نرم افزارها…………………………………………………………………………………………………….89

 

بخش سوم:پیشینه تحقیق 

3-2-1)تحقیقات صورت گرفته در ایران……………………………………………………………………………………….91

3-2-2)تحقیقات صورت گرفته در خارج……………………………………………………………………………………….93

 

منابع و مواخذ

 

 

 

 

 

 

 

 

 فهرست جداول

 

 

جدول 2-1-1) مدل تعامل دانش نهفته و صریح…………………………………………………………………………………32

جدول 2-1-2)مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار……………………………………………………………………….35

جدول 2-1-3)مدل مفهومی مرحله ای توسعه مدیریت دانش سازمانی ………………………………………………………..40

جدول 2-1-4)عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش …………………………………………………………………………….46

جدول 2-2-1)ارزیابی دستگاهها و کارکنان بر اساس مقایسه نگرش نوین با سنتی…………………………………………..61

جدول 2-2-2)عوامل مثبت ومنفی مدیریت عملکرد…………………………………………………………………………….64

جدول 2-2-3)ارزیابی عملکرد پرستاران براساس روش عامل سنجی ……………………………………………………….74

 

 

 

فهرست نمودارها 

نمودار 2-1-1)مدل عمومی دانش در سازمان…………………………………………………………….27

نمودار2-1-2)مدل معماری دانش………………………………………………………………………..28

نمودار 2-1-3)مدل بویست روابط  داده ، اطلاعات و دانش………………………………………………..30

نمودار 2-1-4)چارچوب مفمومی فرایندهای ایجاد دانش…………………………………………………….31

نمودار2-1-5)مدل شش بعدی مدیریت دانش………………………………………………………………34

نمودار 2-1-6)مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کنندهای مدیریت دانش………………………………………..36

نمودار2-1-7)مدل مبتنی بر فرایندهای دانش……………………………………………………………..38

نمودار2-3-1)مدل مدیریت دانش در پژوهش مک کین وزک……………………………………………….96

  نمودار2-3-4) مدل مدیریت دانش گلد…………………………………………………………………..94

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال 

شکل 2-1-1)انواع ایجاد دانش……………………………………………………………………………15

شکل 2-1-2)فرایند مدیریت دانش(چرخه دانش)……………………………………………………………..16

شکل 2-1-3)اجزای مدیریت دانش…………………………………………………………………………21

شکل 2-1-4)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-5)فرایندهای مدیریت دانش………………………………………………………………………23

شکل 2-1-6)تئوری مدیریت دانش جامعه نگر……………………………………………………………….26

شکل 2-1-7)مدل مدیریت دانش…………………………………………………………………………..29

شکل 2-2-1)مراحل مختلف ارزیابی عملکرد………………………………………………………………..55

شکل2-2-2) مثلث ارزیابی عملکرد………………………………………………………………………..56

شکل2-2-3)ابعاد چهارگانه مدیریت عملکرد…………………………………………………………………63

شکل2-2-4)نحوه طراحی نظام ارزیابی عملکرد……………………………………………………………..67

شکل2-2-5)فرایند تعیین معیارهای عملکرد………………………………………………………………….68

شکل2-2-6)نمونه ای از مقیاس درجه بندی پیوسته………………………………………………………….72

شکل2-2-7)نمونه ای از فرم ارزیابی به روش انتخاب اجباری ………………………………………………..77

شکل2-2-8)فرایند بهبود عملکرد…………………………………………………………………………..87

 

 

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان

بررسی رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی

بررسی رابطه مدیریت دانش با عملکرد سازمانی

رابطه بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی

 

 

 

 

 

 

معرفی شهرستان فسا

معرفی شهرستان فسا دانلود پایان نامه رشته گردشگری و توریسم دانلود پایان نامه گردشگری و توریسم معرفی شهرستان فسا جغرافیای توریست صنعت گردشگری دانلود پایان نامه معرفی شهرستان فسا دانلود پروژه معرفی شهرستان فسا رفتن به سایت اصلی دانلود پایان…

دانلود پایان نامه استرس شغلی معلمان

دانلود پایان نامه استرس شغلی معلمان کلمات کلیدی : استرس شغلی معلمان پایان نامه استرس شغلی پایان نامه استرس شغلی معلمان پایان نامه تاثیر استرس شغلی معلمان پایان نامه در مورد استرس شغلی معلمان پایان نامه بررسی میزان استرس شغلی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوشمندی بازاریابی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری هوشمندی بازاریابی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوشمندی بازاریابی مبانی نظری هوشمندی بازاریابی پیشینه تحقیق هوشمندی بازاریابی پیشینه داخلی هوشمندی بازاریابی پیشینه خارجی هوشمندی بازاریابی پیشینه پژوهش هوشمندی بازاریابی پیشینه نظری…

بررسی روند سازماندهی کالا در انبار

بررسی روند سازماندهی کالا در انبار انبارداری در کارخانه اصول مدیریت انبار در کارخانه اصول انبارداری در کارخانجات اصول انبارداری و مدیریت در کارخانه کاشی و سرامیک دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه انبارداری بررسی روند سازماندهی کالا در…

پاورپوینت آشنایی با انواع آفات

پاورپوینت آشنایی با انواع آفات پاورپوینت آشنایی با انواع آفات آشنایی با انواع آفات شته ها مگس سفيد کنترل مگس سفید كنهها کنترل کنه ها مينوزها کنترل مینوزها كرمهاي طوقه بر کنترل طوقه بر كرمهايمفتولي کنترل کرمهای مفتولی مگسبذر کنترل…

بررسی نقوش و معماری مسجد کبود و مسجد شیخ لطف الله

بررسی نقوش و معماری مسجد کبود و مسجد شیخ لطف الله شیوه معماری آذری نقش دولت قره قویونلو در تاریخ هنر ایران بررسی نقوش مسجد کبود تبریز شیوه معماری اصفهانی معماری در دوره صفوی بررسی نقوش مسجد شیخ لطف الله…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه سلامت روانشناختی دانلود مبانی نظری سلامت روانشناختی پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی ادبیات نظری سلامت روانشناختی فصل دوم پایان نامه سلامت روانشناختی مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت روانشناختی…

ماهیت حقوقی معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی ایران

ماهیت حقوقی معاملات با حق استرداد در نظام حقوقی ایران پایان نامه معاملات با حق استرداد ماهیت معاملات با حق استرداد ارکان معاملات با حق استرداد آثار معامله با حق استرداد اوصاف حقوقی معاملات با حق استرداد معاملات با حق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه خلاقیت سازمانی با بهره وری سازمانی مبانی نظری خلاقیت سازمانی دانلود مبانی نظری خلاقیت سازمانی مبانی نظری بهره وری سازمانی دانلود مبانی نظری بهره وری سازمانی پیشینه تحقیق خلاقیت سازمانی پیشینه تحقیق بهره وری…

  • اعتلای نظام تعلیم و تربیت در راستای جهانی شدن با بیان چالشها و فرصتها
  • اعتلای نظام تعلیم و تربیت در راستای جهانی شدن با بیان چالشها و فرصتها جهانی شدن آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت ایران فرصتهای جهانی شدن در آموزش و پرورش چالشهای جهانی شدن در آموزش و پرورش اعتلای نظام…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو اخلاقی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق جو اخلاقی مبانی نظری جو اخلاقی ادبیات نظری جو اخلاقی چارچوب نظری جو اخلاقی فصل دوم پایان نامه جو اخلاقی دانلود مبانی نظری جو اخلاقی پیشینه جو اخلاقی پیشینه تحقیق جو اخلاقی پیشینه داخلی جو اخلاقی…

  • پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی
  • پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی آشنایی با ساختار داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی داده ها در سیستمهای اطلاعات جغرافیایی پاورپوینت ساختار داده ها در…

  • کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking
  • کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking کتاب شبکه های پیشرفته در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و شبکه با عنوان Software Defined Networking شبکه مبتنی بر نرم…

  • مبانی نظری واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی
  • مبانی نظری واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی جایگاه زن درترانه های محلی بررسی ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی لری مقام زن در ترانه های محلی…

  • گزارش كار آزمایشگاه شیمی
  • گزارش كار آزمایشگاه شیمی جامدات جامدات معلق و محلول وزن سنجی یا گراویمتری وینكلر یا آزاید مودیفیكشن Azaid modificotion تصفیه بیولوژیک هوازی و غیر هوازی دانلود گزارش كار آزمایشگاه شیمی گزارش كار آزمایشگاه شیمی گزارش كار آزمایشگاه رفتن به سایت…

  • پیاده سازی سیستم ABC در شرکتها با روش کوپلر با ملاحظات فرهنگی
  • پیاده سازی سیستم ABC در شرکتها با روش کوپلر با ملاحظات فرهنگی محرک هزینه سیستم هزینه یابی سنتی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکتها پیاده سازی سیستم ABC در شرکتها…

  • مقاله مدیریت ریسك
  • مقاله مدیریت ریسك ریسك مدیریت ریسك ارتقای اثربخشی سازمانها دانلود مقاله مدیریت ریسك سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید پایان نامه رشته مدیریت fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله…

  • توسعه مدل کیفی بهره وری
  • توسعه مدل کیفی بهره وری مدل کیفی بهره وری شرکت داده گستر عصر نوین فرایند تحلیل سلسله مراتبی تکنیک های تصمیم گیری توسعه مدل کیفی بهره وری توسعه مدل کیفی بهره وری با استفاده از تکنیک های تصمیم گیری چند…

  • عوامل موثر بر عملکرد ریاضی و تاثیر اضطراب بر آن و شیوه های آموزشی ریاضی
  • عوامل موثر بر عملکرد ریاضی و تاثیر اضطراب بر آن و شیوه های آموزشی ریاضی عوامل موثر بر عملکرد ریاضی تاثیر اضطراب بر عملکرد ریاضی شیوه های آموزشی ریاضی عملکرد ریاضی تعریف عملکرد ریاضی بررسی اضطراب ریاضی تاریخچه اضطراب ریاضی…

  • سیستم های ذخیره سازی اطلاعات
  • سیستم های ذخیره سازی اطلاعات دانلود مقاله سیستم های ذخیره سازی اطلاعات حافظه ذخیره سازی اطلاعات سیستم های ذخیره سازی اطلاعات انواع تعریف ساختار فایل در فایل ترتیبی نحوه پردازش چگونه است؟ بافر و بافرینگ سیستم همکاری در فروش فایل…

  • تعاریف خسارت و ضرر در حقوق ایران ، کنوانسیون و انگلستان
  • تعاریف خسارت و ضرر در حقوق ایران ، کنوانسیون و انگلستان ضرر و خسارت در کنوانسیون ضرر و خسارت در حقوق ایران ضرر و خسارت در حقوق انگلستان تعاریف خسارت در حقوق ایران ، کنوانسیون و انگلستان دانلود مقالات کارشناسی…

  • تاثیر فناوری اطلاعات و بررسی سیستمهای اطلاعاتی در سازمان
  • تاثیر فناوری اطلاعات و بررسی سیستمهای اطلاعاتی در سازمان فناوری اطلاعات ساختار سازمانی تاثیرات IT در سازمان تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان بررسی سیستمهای اطلاعاتی در سازمان دانلود پایان نامه تاثیر فناوری اطلاعات بر سازمان تاثیر فناوری اطلاعات و بررسی…

  • بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران
  • بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران اوراق قرضه تامین مالی اوراق مرابحه اوراق مشاركت بانكداری اسلامی بررسی نقش و اهمیت اوراق مشارکت در اقتصاد ایران دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته اقتصاد دانلود مقالات کارشناسی ارشداقتصاد دانلود مقالات…

  • پاورپوینت استقلال در حسابرسی (فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه)
  • پاورپوینت استقلال در حسابرسی (فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی تألیف حساس یگانه) پاورپوینت فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه پاورپوینت استقلال در حسابرسی پاورپوینت فصل نهم کتاب فلسفه حسابرسی دکتر حساس یگانه با عنوانمفاهیم حسابرسی پاورپوینت فصل نهم…

  • پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته معماری و عمران با عنوان بیمارستان صد تختخوابی
  • پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته معماری و عمران با عنوان بیمارستان صد تختخوابی اتوکد پروژه بیمارستان صد تختخوابی طراحی معماری بیمارستان صد تختخوابی طراحی معماری بیمارستان 100 تختخوابی دانلود پروژه رشته معماری دانلود پروژه معماری دانلود پروژه طراحی معماری…

  • پاورپوینت مردم نگاری
  • پاورپوینت مردم نگاری پاورپوینت مردم نگاری رفتن به سایت اصلی پاورپوینت مردم نگاری برای دانشجویان ارشد و دکتری رشته های علوم اجتماعی به تعداد 19 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجویان   شامل : مشاهده بدون مشارکت مراحل مشاهده مشارکت­…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی 69 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال افسردگی اساسی مبانی نظری اختلال افسردگی اساسی پیشینه تحقیق اختلال افسردگی اساسی پیشینه داخلی اختلال افسردگی اساسی پیشینه خارجی اختلال افسردگی اساسی…

  • بررسی اثر انتقال افت ولتاژهای ناشی از خطاهای اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور بر روی ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده
  • بررسی اثر انتقال افت ولتاژهای ناشی از خطاهای اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور بر روی ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده انتقال افت ولتاژ خطاهای اتصالات ترانسفورماتور ترانسفورماتورهای شبیه سازی شده بررسی اثر انتقال افت ولتاژهای ناشی از خطاهای اتصالات سیم پیچی ترانسفورماتور…

  • پاورپوینت نظم و نظارت اجتماعی
  • پاورپوینت نظم و نظارت اجتماعی کلمات کلیدی : پاورپوینت نظم و نظارت اجتماعی نظم و نظارت اجتماعی تحقیق نظم و نظارت اجتماعی بررسی نظم و نظارت اجتماعی مقاله نظم و نظارت اجتماعی اساس نظم و نظارت اجتماعی نظارت از طریق…

  • پروپوزال ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران
  • پروپوزال ارائه مکانیزمی برای ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های ارزیابی عملکرد hse  ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران شاخص های عملکردی hse مدیریت hse پیمانکاران در پروژه های عمرانی شاخص های ارزیابی عملکرد ایمنی وضعیت HSE در پروژه های عمرانی پروپوزال…

  • پرسشنامه شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و علل تاثیرگذار بر آن و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
  • پرسشنامه شناسایی نظام اخلاقی نخبگان علمی کشور و علل تاثیرگذار بر آن و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن پرسشنامه شاخص اخلاق عملی پرسشنامه نظریه های علمی اخلاق پرسشنامه نظام اخلاقی نخبگان علمی پرسشنامه نظام ‌های اخلاقی دینی و دنیوی پرسشنامه…

  • مسئولیت كیفری و عوامل رافع مسئولیت كیفری
  • مسئولیت كیفری و عوامل رافع مسئولیت كیفری مسئولیت کیفری مقررات جزایی ایران عوامل رافع مسئولیت کیفری مسئولیت كیفری و عوامل رافع مسئولیت كیفری عوامل رفع مسئولیت کیفری در فقه و حقوق جزا دانلود پایان نامه کارشناسی ارشـد فقه و مبانی…

  • طراحی و پیاده سازی مدلی برای امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ
  • طراحی و پیاده سازی مدلی برای امنیت در محیط ابر با سیستم تشخیص نفوذ مدلی برای امنیت در محیط ابر با IDS سیستم های تشخیص نفوذ در محاسبات ابری تحقیق در مورد رایانش ابری رایانش ابری مقاله مقاله رایانش ابری…

  • ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها
  • ارزیابی و سنجش کارایی شعب بیمه با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت بیمه ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها پایان نامه ارزیابی عملکرد بیمه با DEA ارزیابی…

  • پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته دکتر سرلک و فراتی
  • پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته دکتر سرلک و فراتی پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته دکتر سرلک و فراتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کتاب سیستمهای اطلاعات مدیریت پیشرفته دکتر سرلک و فراتی 11 فایل پاورپوینت برای هر فصل…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزش کاری
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش انگیزش کاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزش کاری مبانی نظری انگیزش کاری پیشینه تحقیق انگیزش کاری پیشینه داخلی انگیزش کاری پیشینه خارجی انگیزش کاری پیشینه پژوهش انگیزش کاری پیشینه نظری انگیزش کاری…

  • ریموت کنترل در سیستم موبایل با پیامک
  • ریموت کنترل در سیستم موبایل با پیامک ریموت کنترل در موبایل کنترل از راه دور با sms ریموت کنترل در سیستم موبایل با پیامک كنترل و هدایت از راه دور توسط SMS در سیستم موبایل دانلود پروژه کنترل از راه…

  • آسیب شناسی فرهنگ حجاب و روشهای پیشگیرانه برای بدحجابی
  • آسیب شناسی فرهنگ حجاب و روشهای پیشگیرانه برای بدحجابی پایان نامه فرهنگ حجاب آسیب شناسی فرهنگ حجاب پایان نامه آسیب شناسی فرهنگ حجاب راهکارهای پیشگیری از بد حجابی علل گرایش جوانان به پوشش نامتعارف عوامل ترویج عدم رعایت حجاب شرعی…

  • بررسی مکاتب و نظریه های اخلاق حرفه ای با تشریح تاریخچه آن در ایران و غرب
  • بررسی مکاتب و نظریه های اخلاق حرفه ای با تشریح تاریخچه آن در ایران و غرب مکاتب اخلاق نظریه های اخلاق نظریه های اخلاق حرفه ای نظریه های اخلاق در روانشناسی تئوری های اخلاق حرفه ای نظریه های مربوط به…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *