سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

سیستم پاداش در سازمانها
سیستم پاداش دهی در سازمان
سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها
سیستم پاداش در مدیریت منابع انسانی
انواع پاداش در مدیریت منابع انسانی
تاثیر پاداش بر عملکرد کارکنان
تاثیر پاداش بر انگیزش کارکنان
نقش پاداش در عملکرد کارکنان
بررسی تاثیر پاداش بر عملکرد کارکنان
انواع روش های پرداخت پاداش
پایان نامه روش های پرداخت پاداش

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مديريت

سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

 

 

 

 

 

 

 

هدف از این پژوهش سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها می باشد.

 

 

چکیده
فلسفه پرداخت پاداش را بطور خلاصه و براساس اصول می توان ایجاد یا تقویت انگیزه در افراد به منظور تحقق اهداف سازمان (شرکت) دانست. بر این مبنا جوهره پاداش هدف گرفتن انگیزش در افراد است و از آنجا که انسان موجودی با شعور، مقایسه گر و منفعت محور است فرآیند تحریک انگیزش در او فرآیندی آگاهانه و قابل تحلیل است. در صورتی که پرداخت و اعطای پاداش به افراد بر اساس ملاک و معیار روشن و شفافی انجام نشود و ابهام در آن زیاد باشد، احتمال ناکارآمدی و بی تأثیر بودن آن و یا حتی تبدیل شدنش به ابزاری ضد انگیزش افزایش می یابد. بنابراین تعیین ملاک های روشن و قابل اندازه گیری در اثربخشی سامانه پاداش نقش بسیار مهم و حیاتی دارد

 

 

 

.در این تحقیق به «ارزیابی روشهای پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو» پرداخته شد و بدین منظور با تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه که براساس مدل مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) طراحی شده بود، سامانه کنونی پرداخت پاداش این شرکت، مورد آزمون قرار گرفت.شایان ذکر است که این پژوهش در پی شناخت و تجزیه و تحلیل سامانه پاداش شرکت، تعیین ضابطه مند یا غیر ضابطه مند بودن آن و نیز علمی یا سنتی بودن سامانه پاداش و سایر موارد مربوط به طراحی و اجرای سامانه پاداش نیست، بلکه محور این پژوهش همانطور که در عنوان آن هویداست ارزیابی شیوه کنونی پرداخت پاداش براساس مدل اثربخشی سامانه پاداش است.  

 

 

 

در اين تحقيق تلاش شد شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي بر مبنای مدل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM) در شرکت پارس خودرو بررسي شود.

 

 

 

نتایج تحقیق مشخص کرد که روشهای کنونی پاداش دهی در این شرکت اثربخش نبوده و تدوین سامانه جدید پاداش بر اساس استراتژی پاداش نشأت گرفته از استراتژی کسب و کار، بر پایه ملاکهای روشن و قابل اندازه گیری و با استفاده از نظرات مدیران و کارکنان لازم است. همچنین لزوم به رسمیت شناساندن پاداش های درونی و پاداش های غیر نقدی برای کارکنان، جلوگیری از یکنواخت شدن پاداش ها، توجه به نیازهای کارکنان در پاداش ها، اعطای امکان انتخاب نوع پاداش در سطوحی خاص، شناسایی و تعریف پاداش های معنوی (درونی)، تعریف ابزارهای متناسب تنبیه به عنوان حلقه مکمل سامانه پاداش، قراردادن برخی از تسهیلات و امکانات کنونی شرکت در طیف پاداشهای غیر نقدی و استفاده از ذهنیت مثبت غالب در شرکت درباره مقوله پاداش به عنوان پتانسیلی خوب برای اجرای اصلاحات سازمانی از نتایج این تحقیق است. 

 

 

 

واژگان کلیدی:
پاداش ، استراتژي پاداش ، سامانه پاداش ، ارزيابي عملكرد ، انگيزش‌ ، اثربخشی
 

 

 

 

-مقدمه
درباره هدایت و رهبری در سازمان سخن بسیار گفته شده است … به عبارت ساده رهبری فرآیندی است که ضمن آن مدیریت سازمان می کوشد تا با ایجاد انگیزه و ارتباطی مؤثر انجام سایر وظایف خود را در تحقق اهداف سازمانی تسهیل کند و کارکنان را از روی میل و علاقه به انجام وظایفشان ترغیب کند. از این رو رهبری در مفهوم سازمان آن به عنوان جزئی مجزا و مستقل از مدیریت مطرح نبوده، بلکه یکی از وظایف عمده و اصلی آن به شمار می آید، هر مدیری علاوه بر وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی و کنترل، باید انجام این وظیفه یعنی هدایت افراد سازمان را نیز عهده دار گردد. (الوانی، 1379 ؛ 137-138)

 

 

برای جامه عمل پوشانیدن به تصمیمات و حفظ آنها، مدیر باید این آمادگی را داشته باشد تا کسانی را که این برنامه ها را اجرا می کنند و در درون ساختار سازمانی به کار مشغول هستند، تشویق و تایید کند … از آنجا که اجرای برنامه ها وقت گیر است، انگیزش اهمیت پیدا می کند، زیرا باید افراد را تشویق کرد که به هدف های شرکت توجه کنند. (اعرابی، 1385 ؛ 135)با توجه به اینکه سامانه مدیریت پاداش  یکی از ابزارهای عمده در ایجاد و حفظ انگیزه افراد است، در اين تحقيق تلاش خواهد شد تا با مطالعه موضوع پاداش در یک شرکت تولیدی صنعتی ، كارآيي سامانه مدیریت پاداش، شيوه‌هاي مختلف پاداش‌دهي و همچنين ملاكهاي انتخاب شيوه اعطاي پاداش‌ها، به منظور ایجاد انگيزه بيشتر در کارکنان بررسي شود.

 

 

 

بیان مسألهاهميت ايجاد انگيزه در كاركنان هم به عنوان يكي از مهارتهاي مهم مديريتي و هم به عنوان عاملي مهم و موثر در افزايش كارايي، امروزه امري بديهي و روشن براي دست‌اندركاران مديريت و صاحبان كسب و كار در بخشهاي مختلف است اما به نظر مي‌رسد هنوز انگيزش مطلوب بخصوص در كشور ما، مشكلی جدي است كه علت آن، نه در ادراك اهميت و ضرورت موضوع بلكه در شيوه‌هاي بكارگيري و اجراي روش‌هاي موفق ايجاد انگيزه است.بطوري كه در موارد بسيار زيادي مشاهده مي‌شود كه مديران با وجود درك كامل و روشني از اهميت موضوع انگيزش مطلوب در ميان كاركنان خود از روشهايي براي اين امر استفاده مي‌كنند كه به دليل نگاه سطحي و يا سنتي به موضوع هر چند در وهله اول بوجود آورنده انگيزه بيشتر در كاركنان به نظر مي‌آيند اما نهايتاً «ضد انگيزه» شده و موجب سردرگمي و كاهش كارآيي آنان مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول؛ طرح و کلیات تحقیق    2
1-1-مقدمه    3
1-2- بیان مسأله    4
1-3- اهمیت موضوع    4
1-4- دلایل انتخاب موضوع    5
1-5- سوابق تحقیق    6
1-6- چارچوب نظري تحقيق    8
1-7- انواع پاداش    9
1-7-1- پاداش هاي دروني    9
1-7-2- پاداش‌هاي بيروني    10
1-7-3- پاداش‌هاي نقدي و غير نقدي    11
1-8- سوالهای تحقیق    13
1-8-1- سوال اصلي    13
1-8-2- سوالهاي فرعي    13
1-9- اهداف تحقیق    13
1-10- روش شناسی    13
1-10-1- نوع روش تحقیق    13
1-10-2- روش گردآوری اطلاعات و داده ها    14
1-10-3- جامعه آماری    14
1-10-4- روش تجزیه و تحلیل داده ها    15
1-11- تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق    15
1-11-1- پاداش    15
1-11-2- استراتژي پاداش    15
1-11-3- ارزيابي عملكرد    15
1-11-4- انگيزش    16
1-11-5- نياز    16
1-11-6- اثربخشی    16
1-12- مشکلات و تنگناهای احتمالی تحقیق    16
1-13- خلاصه فصل    16

 

فصل دوم؛ مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین    17
2-1- مقدمه    18
2-2- اهداف مدیریت منابع انسانی    18
2-2-1- هدفهای اجتماعی    18
2-2-2- هدفهای سازمانی    18
2-2-3- هدفهای عملیاتی    19
2-2-4- هدفهای فردی    19
2-3- جایگاه نظام پاداش در مدیریت منابع انسانی    19
2-4- رابطه پاداش و انگیزش    20
2-5- تعريف انگيزش    22
2-6- نشانه‌هاي انگيزش    23
2-7- نظريات انگيزشي    23
2-7-1- نظريه‌هاي محتوايي    23
2-7-2- نظريه‌هاي فرآيندي    28
2-8- انواع پاداش    33
2-8-1- پول    33
2-8-2- مزایا    34
2-8-3- مزایای غیرنقدی    34
2-8-4- پاداش درونی    34
2-8-5- پاداش بیرونی    35
2-8-6- نکاتی درباره اعطای پاداش درونی و بیرونی    36
2- 9- ارزیابی عملکرد و پاداش    37
2-9-1- تعریف ارزیابی عملکرد    37
2-9-2- خطاهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-3- روشهای ارزیابی عملکرد    38
2-9-4- ارتباط سیستم ارزیابی عملکرد با پاداش    38
2-9-5- مدل جامع رابطه بین پاداش و عملکرد    40
2-9-6- فرایند مبادله    43
2-10- مبانی اعطای پاداش    44
2-10-1- عضویت در سازمان    44
2-10-2- حضور در سازمان    45
2-10-3- عملکرد    45
2-10-4- ارشدیت    46
2-10-5- تخصص    46
2-10-6- دشواری کار    46
2-10-7- قضاوت و تصمیم گیری    46
2-11- سیستمهای پاداش    47
2-11-1- محرمانه بودن پرداخت    47
2-11-2- سیستمهای پرداخت مشارکتی    48
2-11-3- سیستمهای پاداش قابل انعطاف    48
2-12- مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-1- اهداف مدیریت پاداش    49
2-12-2- مدل مدیریت پاداش کارکنان    49
2-12-3- عوامل اثر گذاری برخط مشی های مدیریت پاداش    51
2-13- ویژگیهای سیستم پاداش مؤثر    52
2-13-1- اهمیت    52
2-13-2- انعطاف    53
2-13-3- فراوانی(دفعات)    53
2-13-4- آشکاری    53
2-13-5- توزیع منصفانه    54
2-14- برخی دلایل ناکام بودن پرداخت پاداش    55
2-14-1- چرا غالبا پاداشها ایجاد انگیزه نمی کنند؟    55
2-14-2- چرخه معيوب    56
2-15- سیستمهای مشوق    57
2-16- برخی روشهای متداول پرداخت پاداش به مدیران    58
2-16-1- روشهای سنتی    58
2-16-2- روش های تعدیل شده    61
2-16-3- شیوه های متداول اعطای پاداش به مدیران شرکتها در ایران    62
2-17- چارچوبی برای مدیریت پاداش برپایه ملاک(EBRM)    63
2-18- نگاهی به وضع کنونی پرداخت پاداش در شرکت پارس خودرو    68
2-19- خلاصه فصل    69

 

 

فصل سوم؛ روش تحقیق    71
3-1- مقدمه    72
3-2- روش تحقيق    72
3-3- روشهاي جمع‌آوري اطلاعات    73
3-3-1- روش كتابخانه‌اي    73
3-3-2- روش ميداني    73
3-4- مقياس اندازه‌گيري    73
3-5- سوالهای تحقیق    74
3-5-1- سوال اصلي    74
3-5-2- سوالهاي فرعي    74
3-6- متغيرهاي تحقيق    74
3-7- جامعه آماري    75
3-8- روش نمونه‌گيري و تعيين حجم نمونه    75
3-9- تعداد حجم نمونه    76
3-10- ابزار اندازه‌گيري تحقيق    76
3-11- بررسي روايي و پايايي ابزارسنجش    78
3-11-1- روايي پرسشنامه    78
3-11-2- پايايي پرسشنامه    79
3-12- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    80
3-13- روشهاي آماري مورد استفاده    81
3-13-1-آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    82
3-13-2- آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    83
3-13-3- آزمون تحليل واريانس(  (ANOVA    84
3-13-4- آزمون فريدمن     86
3-13-5-آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    87
3-14- خلاصه فصل سوم    87

 

 

فصل چهارم؛ تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق    88
4-1- مقدمه    89
4-2- بررسی جمعیت شناختی پاسخ دهندگان    90
4-2-1- جنسیت    90
4-2-2- سن    91
4-2-3- تحصیلات    92
4-2-4- سابقه کار    93
4-2-5- نوع استخدام    94
4-2-6-شغل    95
4-3- بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها    96
4-3-1-آزمون نرمال بودن توزیع داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف    96
4-3-2-آزمون فرضیه اصلی با استفاده از آزمون t    97
4-3-3- آزمون عوامل 10گانه مستقل چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک با استفاده از آزمون t    99
4-3-4-آزمون تحلیل واریانس برای بررسی رابطه میان نظرات مدیران، کارکنان و مدیرعامل    102
4-3-5-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل 10 گانه بر اساس نظرات مدیران    105
4-3-6-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    107
4-3-7-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه براساس نظرات کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
4-4- خلاصه نظرات و پاسخ ها برای سؤال باز    112
4-5- خلاصه فصل    115

 

 

فصل پنجم؛ نتیجه گیری و پیشنهادها    117
5-1-مقدمه    118
5-2- بحث و بررسی یافته های تحقیق    119
5-3-  نظرات محقق در تحلیل برخی از یافته های تحقیق    124
5-4- پیشنهادها    129
5-4-1- پیشنهادها بر مبنای یافته های تحقیق    129
5-4-2- پیشنهادات برای تحقیقات آتی    132
5-5- خلاصه فصل    132

 

منابع تحقیق    134

 

پیوست ها    140
پرسشنامه الف    141
پرسشنامه ب    143
    

 

 

شیوه های پاداش دهی در ایران

فهرست جدول ها
جدول 1-1- مثال‌هايي از پاداش‌هاي دروني و بيروني    9
جدول 2-1- میزان استفاده از ارزیابی عملکرد در سازمانها    39
جدول 2-2- شیوه های پاداش دهی در ایران    62
جدول 2-3- روشهای استفاده شده توسط پاسخ دهندگان به تحقیق سایت ای ریوارد درباره ارزیابی اثربخشی پاداش    63
جدول 2-4- مؤلفه های مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    66
جدول 2-5- اهداف پاداش و ضوابط موفقیت    67
جدول 3-1- ارزش گذاری پاسخها بر اساس طیف لیکرت    77
جدول 3-2- نحوه توزیع سؤالات پرسشنامه    81
جدول 3-3- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين K گروه    85
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت    90
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سن    91
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب میزان تحصیلات    92
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب سابقه کار    93
جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب نوع استخدام    94
جدول 4-6-  توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    95
جدول 4-7-نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنوف (k-s)    97
جدول 4-8-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای مجموع عوامل    98
جدول 4-9- عوامل 10گانه آزمون شده بطور مجزا با آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت    100
جدول 4-10-نتایج آزمون فرض میانگین یک متغیر با یک مقدار ثابت برای هر یک از عوامل 10گانه    101
جدول 4-11- تحليل واريانس براي مقايسه ميانگين Kگروه    103
جدول 4-12-نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه میانگین نظرات مدیران و کارکنان و مقایسه آنها با مدیرعامل    104
جدول 4-13-رتبه بندی میانگین نظرات کارکنان و مدیران با مدیرعامل    104
جدول 4-14-رتبه های عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-15-آزمون فریدمن برای رتبه بندی عوامل دهگانه از دیدگاه مدیران    106
جدول 4-16-رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران    107
جدول 4-17-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 10 گانه براساس نظرات مدیران و مدیرعامل    108
جدول 4-18- رتبه بندی عوامل  دهگانه   EBRM  براساس نظرات مدیران و مدیرعامل با آزمون فریدمن    109
جدول 4-19-مقایسه رتبه بندی عوامل دهگانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه مدیران و مدیرعامل    109
جدول 4-20-آزمون فریدمن برای بررسی تفاوت رتبه بندی عوامل 7 گانه از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    110
جدول 4-21- رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    111
جدول 4-22-مقایسه رتبه بندی عوامل 7 گانه در اثربخشی سیستم پاداش از دیدگاه کارکنان، مدیران و مدیرعامل    112
جدول 4-23-خلاصه نتایج آزمون فرضیات    116
    

 

 

فهرست شکلها و نمودارها
شكل1-1- طبقه بندي انواع پاداش    12
شکل2-1- نارضایتی های ناشی از یک سیستم پرداخت    20
شکل2-2- مقايسه تئوري‌هاي محتوايي انگيزش    28
شکل2-3- فرآیند ذهنی نظریه برابری    30
شکل 2-4- مدل پورتر و لاولر    41
شکل2-5- مدل مدیریت پاداش کارکنان    51
شکل 2-6-عوامل اثرگذار بر خط مشی های مدیریت پاداش    52
شکل2-7- چرخه معيوب عدم توجه به منافع مدير    57
شکل2-8- چارچوب مدیریت پاداش برپایه ملاک (EBRM)    65
شکل 3-1- ناحیه رد و قبول آزمون مقايسه ميانگين تک نمونه‌اي    83
شکل 3-2- ناحیه رد و قبول آزمون t براي مقایسه میانگین دو نمونه مستقل    84
شکل3-3-ناحیه رد و قبول آزمون تحليل واريانس    86
نمودار 4-1-جنسیت پاسخ دهندگان    90
نمودار 4-2- نمودار سن پاسخ دهندگان    91
نمودار 4-3- نمودار دایره ای تحصیلات پاسخ دهندگان    92
نمودار 4-4- نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان    93
نمودار4-5- سابقه کار پاسخ دهندگان    94
نمودار 4-6-نوع استخدام پاسخ دهندگان    95
نمودار4-7- نمودار دایره ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
نمودار4-8- نمودار میله ای توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب شغل    96
شکل 4-1- نواحی رد و قبول فرضیه با استفاده از آزمون t    98
شکل4-2-ناحیه رد و قبول آزمون تحلیل واریانس    103
شکل 4- 3- ناحیه رد و قبول فرض صفر    105
 

 

پروپوزال سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان

پروپوزال سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان پروپوزال حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی پروپوزال عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر حسابرس پروپوزال…

بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها

بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها استقرار مدیریت دانش در بانک پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی…

پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی/ تصویرسازی/ ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون

پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی/ تصویرسازی/ ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون دانلود پایان‌نامه كارشناسی ارشد رشته نقاشی تصویرسازی ارتباط تصویری با عنوان تحول كاربرد رنگ در پیكره‌سازی از آغاز مسیحیت تاکنون ضحاك…

مبانی نظری شناسایی ابعاد مختلف پدیده پولشویی و بررسی موشکافانه آثار آن

مبانی نظری شناسایی ابعاد مختلف پدیده پولشویی و بررسی موشکافانه آثار آن کلمات کلیدی : ابعاد مختلف پدیده پولشویی آثار اقتصادی پولشویی تاثیر پولشویی بر مصرف پیشینه خارجی پولشویی پیشینه داخلی پولشویی تاریخچه پولشویی در ایران پیشینه تحقیق در مورد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت دانلود مبانی نظری عملکرد و کارایی مدیریت پیشینه تحقیق عملکرد و کارایی مدیریت ادبیات نظری عملکرد و کارایی مدیریت فصل دوم پایان نامه عملکرد و…

پاورپوینت گروه های خبری (گردشگری)

پاورپوینت گروه های خبری (گردشگری) گروه های خبری مقاله گروه های خبری تحقیق گروه های خبری پژوهش گروه های خبری پروژه گروه های خبری رفتن به سایت اصلی •محصول عبارتست از آنچه بتواند برای جلب تتوجه ، تملک ، کاربرد…

ارزیابی تاثیر هارمونیک بر روی عملکرد دستگاهها و راههای حذف آن

ارزیابی تاثیر هارمونیک بر روی عملکرد دستگاهها و راههای حذف آن منابع هارمونیك چگونگی حذف هارمونیكها سیستم های فشار قوی راه های كاهش هارمونیك منابع هارمونیك در سیستم های فشار قوی بررسی منابع هارمونیك در سیستم های فشار قوی و…

بررسی وجوه تمایز مجازات های بازدارنده از تعزیرات شرعی

بررسی وجوه تمایز مجازات های بازدارنده از تعزیرات شرعی پایان نامه مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی ضرورت مجازات های بازدارنده مجازاتهای بازدارنده در قانون جدید تعزیرات قانون مجازات اسلامی 1392 تحول تعزیر در قانون مجازات اسلامی 1392…

ماهیت پولشویی و جرم آن

ماهیت پولشویی و جرم آن دانلود پایان نامه پول‌شویی دانلود پایان نامه فساد مالی جرایم سازمان یافته پولشویی در حقوق ایران جرایم سازمان یافته فراملی دانلود پایان نامه پولشویی در اسناد بین المللی دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد حقوق جزا…

  • پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز
  • پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز اعتبار برند کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز…

  • ماهیت استرس شغلی و بررسی منابع استرس زای آن
  • ماهیت استرس شغلی و بررسی منابع استرس زای آن کلمات کلیدی : مدلهای استرس شغلی  پایان نامه استرس شغلی "تعریف نظری استرس شغلی" "تعریف عملیاتی استرس شغلی" نظریه هایی در رابطه با استرس شغلی عامل های استرس شغلی در محیط…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حفظ و نگهداری نیروی انسانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حفظ و نگهداری نیروی انسانی مبانی نظری حفظ و نگهداری نیروی انسانی پیشینه تحقیق حفظ و نگهداری نیروی انسانی مبانی نظری و پیشینه پژوهش حفظ و نگهداری نیروی انسانی پیشینه تحقیق و مبانی نظری حفظ…

  • بررسی انتقال و جذب تكنولوژی
  • بررسی انتقال و جذب تكنولوژی عصر اطلاعات انتقال تكنولوژی فناوری اطلاعات دانلود مقالات رشته آی تی بررسی انتقال و جذب تكنولوژی دانلود مقاله انتقال تكنولوژی دانلود مقالات آی تی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته آی تی بررسی انتقال…

  • پروپوزال شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری
  • پروپوزال شناسایی نهاد وقف و حقوق موقوفه، تبیین موانع و تنگناها و ارائه راه حلهایی برای برای افزایش بهره وری شناخت نهاد وقف تبیین موانع و تنگناهای نهاد وقف شناخت حقوق موقوفه افزایش بهره وری نهاد وقف پروپوزال راهکارهای حقوقی…

  • پاورپوینت فرایند طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری
  • پاورپوینت فرایند طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری پاورپوینت فرایند طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری فرایند طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری تحقیق طراحی سیستم های اطلاعات حسابداری هدف از طراحی سیستم ویژگی های یک سیستم موفق…

  • پاورپوینت نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها در کشورها و شرکتهای مختلف دنیا
  • پاورپوینت نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها در کشورها و شرکتهای مختلف دنیا کلمات کلیدی : پاورپوینت نظام پذيرش و بررسيپيشنهادها در کشورها و شرکتهای مختلف دنیا پاورپوینت نظام پذيرش و بررسيپيشنهادها نظام پذيرش و بررسي پيشنهادها در ژاپن نظام پذيرش…

  • پاورپوینت ساخت و سازمان شهر در دوره متقدم اسلامی و از قرن دوم تا هفتم هجری
  • پاورپوینت ساخت و سازمان شهر در دوره متقدم اسلامی و از قرن دوم تا هفتم هجری کلمات کلیدی : ساخت و سازمان شهر در دوره متقدم اسلامی و از قرن دوم تا هفتم هجری ساخت و سازمان شهر در دوره…

  • نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روانی در دانش آموزان
  • نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی سلامت روانی در دانش آموزان کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روانی پایان نامه سلامت روانی در پسران پایان نامه سلامت روانی دانش آموزان فصل 3 پایان نامه روانشناسی نمونه فصل سوم…

  • بررسی تعاریف خلاقیت از دیدگاه های مختلف و نحوه آموزش و پرورش آن
  • بررسی تعاریف خلاقیت از دیدگاه های مختلف و نحوه آموزش و پرورش آن نحوه آموزش و پرورش خلاقیت خلاقیت از دیدگاههای مختلف پیشینه آموزش خلاقیت در ایران دانلود پایان نامه خلاقیت بررسی تعاریف خلاقیت از دیدگاه های مختلف و نحوه…

  • پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت مدیران
  • پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت مدیران پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه فاصله قدرت مدیران دانلود پرسشنامه فاصله قدرت پرسشنامه استاندارد فاصله قدرت پرسشنامه محقق ساخته فاصله قدرت اندازه‌گیری و تعیین نمره فاصله قدرت مدیران رفتن به سایت اصلی معرفی پرسشنامه فاصله…

  • الگویی برای شناسایی شاخص‌های کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن و پویایی‌های سیستم
  • الگویی برای شناسایی شاخص‌های کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن و پویایی‌های سیستم کارت امتیازی متوازن شاخصهای کلیدی عملکرد شناسایی شاخصهای کلیدی عملکرد با استفاده از کارت امتیازی متوازن شناسایی شاخصهای کلیدی عملکرد با استفاده از پویایی های…

  • بررسی نظریه ها و مدل های تعهد سازمانی
  • بررسی نظریه ها و مدل های تعهد سازمانی کلمات کلیدی : مدل تعهد سازمانی آلن و مایر مدلهای تعهد سازمانی مدل مفهومی تعهد سازمانی مدل سه بخشی تعهد سازمانی انواع مدل های تعهد سازمانی مدل سه بخشی تعهد سازمانی آلن…

  • اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی
  • اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی اطفال بزهکار اصول دادرسی اطفال اصول دادرسی ناظر به اطفال بزهکار تحقیقات مقدماتی جرایم اطفال و نوجوانان دادرسی کیفری ویژه اطفال در حقوق ایران نحوه رسیدگی به جرایم اطفال جرایم اطفال در قانون مجازات…

  • بررسی و تبیین مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری
  • بررسی و تبیین مدیریت دانش و رابطه آن با عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری بهبود عملکرد سازمانی با مدیریت دانش بهبود عملکرد صنعت هتل داری با مدیریت دانش استقرار مدیریت دانش صنعت هتل داری پیاده سازی مدیریت دانش صنعت هتل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش 32 صفحه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش 32 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارض نقش مبانی نظری تعارض نقش پیشینه تحقیق تعارض نقش پیشینه داخلی تعارض نقش پیشینه خارجی تعارض نقش پیشینه پژوهش تعارض نقش پیشینه نظری…

  • طرحهای توجیهی کسب وکار
  • طرحهای توجیهی کسب وکار طرح توجیهی کسب و کار کارآفرینی اشتغال کسب درآمد رفتن به سایت اصلی اگربرای راه اندازی و کسب کار  نیاز به طرح توجیهی  با تمامی رعایت استانداردها دارید فایل حاضر دارای کسب و کارهای گوناگون میباشدکه…

  • عملكرد آگهی ها و چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب
  • عملكرد آگهی ها و چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب دانلود پایان نامه عملكرد آگهی ها دانلود پایان نامه روانشناسی تبلیغات دانلود پایان نامه چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب دانلود پایان نامه مدیریت بازرگانی دانلود پایان نامه عملكرد آگهی ها و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه برنامه ریزی منابع سازمان و زنجیره تامین مبانی نظری erp مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان دانلود مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمان مبانی نظری زنجیره تامین دانلود مبانی نظری زنجیره تامین پیشینه تحقیق…

  • ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده
  • ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل پوششی داده ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با تحلیل…

  • مبانی نظری اسکان غیر رسمی
  • مبانی نظری اسکان غیر رسمی کلمات کلیدی : مبانی نظری سکونتگاه های غیررسمی فصل دوم پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود مبانی نظری سکونتگاه های غیررسمی پیشینه تحقیق سکونتگاه های غیررسمی فصل دوم پایان نامه اسکان غیر رسمی دانلود مبانی…

  • شبكه های بی سیم
  • شبكه های بی سیم دانلود پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر و آی تی شبكه های بی سیم PAN شبکه بلوتوث معماری شبکه Wireless Network شبكه های بی سیم و كابلی دانلود پایان نامه رشته کامپیوتر و آی تی دانلود پایان…

  • مدل های زنجیره تامین چابک و بررسی شاخص ها و عناصر آن
  • مدل های زنجیره تامین چابک و بررسی شاخص ها و عناصر آن کلمات کلیدی : عناصر زنجیره تامین چابک شاخص ها زنجیره تامین چابک مدل های زنجیره تامین چابک بسترسازی چابکی در میان زنجیره تامین ماهیت زنجیره تامین چابک پایان…

  • ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک ملت با DEA
  • ارزیابی عملکرد شعب منتخب بانک ملت با DEA ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها شاخص های ارزیابی عملکرد بانکها شاخص های ارزیابی عملکرد شعب بانک ارزیابی عملکرد بانک با…

  • مبانی نظری سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM
  • مبانی نظری سنجش عملکرد نسبی شرکت های تولید کننده کاشی و سرامیک با روش DEA و EFQM مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی روش های ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها انواع مدل های…

  • پروپوزال ارزیابی علل مدیریتی تاثیرگذار بر بهره وری سازمان از نظر مدیران و کارکنان
  • پروپوزال ارزیابی علل مدیریتی تاثیرگذار بر بهره وری سازمان از نظر مدیران و کارکنان بهره وری سازمان عوامل موثر بر بهره وری سازمان اولویت عوامل موثر بر بهره وری سازمان نقش رهبری در بهره وری سازمان نقش سازماندهی در بهره…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فراتحلیل
  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی فراتحلیل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه فراتحلیل مبانی نظری فراتحلیل پیشینه تحقیق فراتحلیل پیشینه داخلی فراتحلیل پیشینه خارجی فراتحلیل پیشینه پژوهش فراتحلیل پیشینه نظری فراتحلیل ادبیات نظری فراتحلیل چارچوب نظری فراتحلیل رفتن به سایت…

  • مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در حقوق موضوعه ایران
  • مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در حقوق موضوعه ایران مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی دگرگونی های مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون جدید مبانی و ارکان مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مسئولیت کیفری…

  • فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک
  • فصل دوم پایان نامه داده کاوی در بانک کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پایان نامه داده کاوی در بانک فصل دوم پایان…

  • پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری
  • پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری کلمات کلیدی : پاورپوینت نظریه های کژ رفتاری نظریه های کژ رفتاری تحقیق نظریه های کژ رفتاری مقاله نظریه های کژ رفتاری بررسی نظریه های کژ رفتاری پاورپوینت کژ رفتاری آرای متفکران اجتماعی در ایران…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *