تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی

تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی

ویژگیهای فرهنگ سازمانی
الگوهای شناخت فرهنگ سازمانی
پایان نامه فرهنگ سازمانی
دانلود پایان نامه فرهنگ سازمانی
ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت
شکل گیری فرهنگ سازمان
دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

تشریح الگوها و دیدگاه های صاحبنظران در زمینه فرهنگ سازمانی

 

 

 

مقدمه در گذشته نه چندان دور مدیران در سازمانها به اداره و سرپرستی شش عامل موثر در بهره وری توجه داشتند . این عوامل عبارت بودند از : نیروی کار ، سرمایه ، تکنولوژی ، مواد اولیه، بازار و مهارت مدیریتی . اما امروزه دانشمندان علوم مدیریت معتقدند که عامل مهمتری نیز وجود دارد که به شکل دهی ، هدایت، و تقویت شش عامل بالا می پردازد و آن فرهنگ سازمانی است . به همین دلیل افرادی مثل چستر بارنارد ، فلیپ سلزنیگ ،پیترز و واترمن بیان میکنند که وظیفه اساسی مدیریت شکل دهی و هدایت ارزش های اساسی و فر هنگ سازمانی است.در واقع نقش اساسی رهبران سازمان را مدیریت ارزش ها در سازمان می پندارند. حتی برخی دانشمندان عملکرد عالی را با دستیابی و حاکم بودن ارزشها و هدف های متعالی در سازمان می سنجند. همچنین بسیاری از محققین به این نتیجه رسیده اند که حتی اگر هدف سودآوری فقط باشد بدون توجه به ارزش های فرهنگ سازمانی نمی توان به اهداف خود دست یافت و لذا در بسیاری از سازمانها مدیران توجه و سرمایه گذاری لازم در مورد مدیریت فرهنگ سازمانی دارند.تعریف فرهنگ سازمانیاز فرهنگ سازمانی تعاریف مختلفی از سوی اندیشمندان علوم رفتاری مدیریت بیان شده است . بطور کلی تعاریف فرهنگ سازمانی بین دو حد (روش انجام کار ها) و ( روش فکر کردن در مورد کارها ) قرار می گیرد. در واقع در یک طرف محور ، فرهنگ سازمانی را میتوان به عنوان روش انجام دادن کارها ی مختلف سازمان و در طرف دیگر آن را به عنوان روش فکر کردن درباره امور مختلف تعریف کرد . البته بعضی نویسندگان فرهنگ را در واژه های فکر و رفتار نیز تعریف کرده اند . برای مثال از فرهنگ چنین تعریف کرده اند : مجموعه ای از اعتقادات و ارزش های مشترک و عمومی و الگو های مشخص رفتار که در یک سازمان موجود است. در این میان مدیران عملیاتی سازمان ، بیشتر تمایل دارند که فرهنگ سازمانی را در قالب واژگان رفتاری مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و در پی تغییر کاربردی در روش ها و رفتارهای افراد سازمان هستند اما دانشمندان مدیریت ،فرهنگ سازمانی را از دریچه شناختی و ادراکی مورد مطالعه قرار میدهند.  مروری بر روش شناسی های مورد استفاده در پژوهش های فرهنگ سازمانیدرخصوص نحوه مطالعه و شناخت فرهنگ سازمان بین پژوهشگران توافق اندکی وجود دارد این عدم اجماع، درمباحث مربوط به استفاده از پژوهش های کیفی در مقابل پژوهش های کمی بخوبی قابل مشاهده است برخی از پژوهشگران معتقدند که در مطالعات فرهنگی، روشهای کمی بسیار تصنعی، ساده انگارانه و کم ارزش هستند ونمی توانند مفروضات و ارزشهای اساسی حاکم بر یک سازمان را مشخص نمایند ، در مقابل عده دیگری از پژوهشگران برا ین موضوع اصرار دارند که پژوهش های فرهنگی باید از روش های تحقیق موجود در انسان شناسی و قوم شناسی فاصله گرفته، با فراتر رفتن از رویکردهای اکتشافی به سمتی حرکت کنند که امکان تدوین چارچوب های تطبیقی و مقا یسه ا ی را فراهم آورند. یکی از راههای توجه به این تفاوتها بررسی مفروضات بنیادی حاکم بر پژوهش های مربوط به فرهنگ سازمانی با توجه به میزان منحصر به فرد بودن  یا گرایش به جهان شمول بودن و تعمیم پذ یر بودن     نتایج آنهاست. در نمایه زیر با توجه به معیارمذکور ، برخی ازمطالعات انجام شده دسته بندی گردیده اند. مطالعات و تحقیقات موجود در باب فرهنگ سازمانی مطالعات و تحقیقات نشان میدهد که فرهنگ تاثیر عمیقی بر تدوین استراتژی ، رفتار کارکنان ، رقابت در دنیای متحول و پیچیده ، خلاقیت ، نو آوری ، انگیزش ، انضباط ، سخت کوشی دارد. همچنین مطالعات نشان داده است  شرکت های موفق دارای فرهنگ قوی و موثر بوده اند و بطور کلی در سازمانها پدیده ای به دور از اثر و نقش فرهنگ سازمانی وجود ندارد.به همین دلیل در مورد فرهنگ سازمانی و نقش آن در سازمانها و نیز چگونگی تغییر و تحول آن تحقیقات زیادی توسط محققین و دانشمندان مدیریت در جریان است که به برخی از این مطالعات و پژوهش ها بصورت خلاصه اشاره می کنیم.مطالعات هافستد یکی از برجسته ترین افرادی که در زمینه فرهنگ مطالعاتی را انجام داده و مطالعات او مورد توجه قرار گرفته هافستد میباشد . مشهورترین تقسیم بندی هافستد در زمینه فرهنگ بقرار زیر میباشد.1. فاصله قدرتبه عنوان درجه ای که هریک از افراد یک کشـــور انتظار و قبول دارد، قدرت به طور نابرابری توزیع شده تعریف گشته است. این مورد راجع به شیوه ای صحبت می کند که افراد بشر در مقابل نابرابری در ارتباط با ظرفیتهای ذهنی و فیزیکشان، موقعیت اجتمـــــاعی و ثروتشان عکس العمل نشان می دهند.2. جمعگرایی در برابر فردگراییهافستد می گوید فردگرایی به جوامعی مربوط است که ارتباطات میان افراد آن ضعیف است. برخلاف آن، جمعگرایی به اجتماعاتی مربوط است که افراد از بدو تولد در گروههای متحد جذب شده اند .این گروهها در طول زندگی فرد به حفظ و حمایت از وی می پردازند.3. صفات زنانه در برابر صفات مردانهبه اعتقاد هافستد، صفات مردانه به اجتماعاتی مربوط است که نقش های جنسیت اجتماعی کاملاً متمایز است (یعنی، مردان متکی به نفس، سخت گیر و متمرکز بر موفقیتهای مادی فرض می شوند در صورتی که زنان متعادل، آگاه و علاقه منــــد به کیفیت زندگی در نظر گرفته می شوند).صفات زنانه به جوامعی نسبت داده می شود که نقشهای جنسیت اجتماعی در حد و  مکانی اعلا قرار دارند (بدین معنا که، هر دو جنس متعادل، حساس و علاقه مند به کیفیت زندگی فرض می شوند).4. اجتناب از شرایط عدم اطمیناناین جنبه مربوط به میزان تهدیدی است که اعضای یک فرهنگ در موقعیتهای ناشناخته حس می کنند. مدل دنیسون:پروفسور دانیل دنیسون تحقیقاتی در زمینه فرهنگ سازمانی و اثربخشی سازمان انجام داد . وی در مدل خود ویژگیهای فرهنگی را اینگونه برشمرد:1- درگیر شدن درکار :  سازمانهای اثربخش افرادشان را توانمند می سازند ، سازمان را بر محور گروههای کاری تشکیل می دهند وقابلیت های منابع انسانی را در همه سطوح توسعه می دهند. اعضای سازمان به کارشان متعهد شده و خود را به عنوان پاره ای از پیکره سازمان احساس می کنند. افراد در همه سطوح احساس می کنند که در تصمیم گیری نقش دارند و این تصمیمات است که بر کارشان مؤثراست و کار آنها مستقیماً با اهداف سازمان پیوند دارد. (درگیری زیاد درکار به معنای درگیر شدن ذهنی کامل با کار است).2ـ سازگاری (ثبات و یکپارچکی ): تحقیقات نشان داده است سازمانهایی که اغلب اثربخش هستند با ثبات و یکپارچه بوده و رفتار کارکنان از ارزشهای بنیادین نشأت گرفته است . رهبران و پیروان در رسیدن به هدف توافق یافته اند (حتی زمانی که دیدگاه متقابل دارند ) وفعالیتهای سازمانی به خوبی هماهنگ و پیوسته شده است . سازمانهایی با چنین ویژگیهایی ، دارای فرهنگ قوی و متمایزند و به طورکافی بررفتار کارکنان نفوذ دارند.3-  انطباق پذیری: سازمانهایی که به خوبی یکپارچه هستند به سختی تغییر می یابند. لذا یکپارچگی درونی و انطباق پذیری بیرونی را میتوان مزیت و برتری سازمان به حساب آورد. سازمانهای سازگار به وسیله مشتریان هدایت می شوند، ریسک می کنند، از اشتباه خود پند می گیرند و ظرفیت و تجربه ایجاد تغییر را دارند آنها به طور مستمردرحال بهبود توانایی سازمان به جهت ارزش قائل شدن برای مشتریان هستند . 4- رسالت :  شاید بتوان گفت مهمترین ویژگی فرهنگ سازما نی رسالت و مأموریت آن است . سازمانهایی که نمی دانند کجا هستند و وضعیت موجودشان چیست معمولاً به بیراهه می روند. سازمانهای موفق درک روشنی از اهداف و جهت خود دارند، به طوری که اهداف سازمانی و اهداف استراتژیک را تعریف کرده و چشم انداز سازمان را ترسیم میکنندمطالعات پِِیس و استِرناین دو محقق در مطالعات خود (( فهرست ویژگی های دانشگاه )) را ابزاری  برای ارزیابی فرهنگ های سازمانی از دید دانشجویان معرفی کرده اند . این فهرست شامل 300 پرسش درباره فعالیتهای دانشگاهی است که برخی از آنها شامل برنامه آموزشی ، فعالیتهای آموزشی ، قانونها و مقررات دانشگاه و تشکلها ، فعالیتهای دانشجویی و مانند آن است . پس از بررسی پاسخ های درست یا نادرست ، فرهنگ سازمانی آنها مشخص می شود.مطالعات کویین و کامروناستفاده از مدل ارزش های رقابتی به عنوان چارچوبی برا ی مطالعه فرهنگ سازمانی گویای نوعی حرکت به سمت فاصله گرفتن از رو یکرد کیفی است که وجه مشخص اکثر پژوهش های فرهنگی محسوب میشود.  مدل مذکور بر این فرض مبتنی است که سازمان ها را می توان با توجه به مجموعه ای از ابعاد یا ویژگی های فرهنگی که در کلیه سازمان ها مشترک است، از یکدیگر متمایز نمود . هرچند استدلال های مشابهی از سوی برخی پژوهشگران دراین زمینه ارائه شده است ,ولی در عمل تلاش های اندکی برای مطالعه فرهنگ از این منظر صورت گرفته است. کامرون و کویین نیزدر ادامه رهیافت فوق، با استفاده از همان چارچوب کلی، چهار نوع فرهنگ سازمانی را از هم متمایز کرده اند که عبارتند از :1- فرهنگ طا یفه ا ی (قبیله ا ی، تعاونی یا همکاری):  با محوریت انسجام درونی سازمان وتقویت روحیه کارکنان.2- فرهنگ ویژه سالار ادهوکراسی : با محوریت انعطاف سازمانی، کارآفرینی و نوآوری.3- فرهنگ مبتنی بر بازار : با محوریت رقابت، کارآیی و بهره وری.فرهنگ سلسله مراتبی محافظه کارانه : با محوریت ثبات و حفظ وضع موجود.مطالعات دنیسون و اسپریتزردنیسون و اسپر یتزر  با بررسی د یدگاههای مطرح شده در زمینه ارزش های رقابتی، فرهنگ های سازمانی را در قالب چهار نوع متمایز دسته بند ی کردند ، این چهار فرهنگ عبارتند از:الف- فرهنگ گروهی : جهت گیری به سمت توسعه منابع انسانی.ب- فرهنگ توسعه ای: جهت گیری به سمت توسعه و تحول.ج-  فرهنگ عقلایی: جهت گیری به سمت بیشینه سازی بازده و نتایج.د-  فرهنگ سلسله مراتبی: جهت گیری به سمت ایجاد انسجام و تعادل.همچنین محققینی مانند دیل و کندی ، پیترز و واترمن ، دیویس نیز  در مورد فرهنگ سازمانی پژوهش هایی را داشته اند اما آنها بیشتر به نمودهای فرهنگ سازمانی توجه داشته اند و به ماهیت اساسی و متغییر های عمیق تر فرهنگ سازمانی کمتر پرداخته اند.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 فرهنگ سازمانی 

مقدمه 

– تعریف فرهنگ

– تعریف سازمان

– حوزه های فرهنگ

– تاریخچه فرهنگ سازمانی 

– منشاء و چگونگی شکل گیری فرهنگ سازمان

– اهمیت فرهنگ سازمانی 

-پویایی فرهنگ سازمانی 

– تعاریف فرهنگ سازمانی 

– تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی 

— دسته بندی رابرت کویین و مایکل مک گارت 

— فرهنگ غالب و خرده فرهنگ ها  

— خرده فرهنگ های افقی 

— خرده فرهنگ های عمودی 

— دیدگاه جفری سانن فلد

— انواع فرهنگ سازمانی از طریق شخصیت الگویی

— دیدگاه چارلز هندی 

– سطوح (لایه های) فرهنگ سازمانی 

– سطوح فرهنگ سازمانی ازدیدگاه ادگار شاین

– مدل پویائی فرهنگی مری جوهچ 

-ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت

–ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه رابینز

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه آندرو دوبرین

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه گرین برگ و بارون

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه ادگار شاین

– ابعاد فرهنگ سازمانی 

– عوامل موثربرفضای فرهنگی یک سازمان

– الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی

— الگوی (AGIL) پارسونز

–الگوی ویلیام اوشی

— الگوی لیت وین و استرینگر

— الگوی مبتنی بر هفت S شرکت مشاوره ای مکنزی

— الگوی کرت لوین

— مطالعات هافستد در زمینه فرهنگ سازمانی

— مطالعات لامرز و هیکسن در زمینه فرهنگ سازمانی

— دیدگاه بارون و والترز

— الگوی پیترز و واترمن

– مدیریت فرهنگ سازمانی

– فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی

– مولفه های فرهنگ سازمانی

–خلاقیت فردی

— حمایت مدیریت

— تعلق سازمانی

— سازش با پدیده تعارض

— سبک رهبری

 

منابع

فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی

فرسودگی هیجانی در پرستاران و بررسی نظریه های مختلف فرسودگی کلمات کلیدی : نظریه های فرسودگی شغلی فرسودگی هیجانی در پرستاران تعریف عملیاتی فرسودگی هیجانی رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی تعریف نظری و مفهومی فرسودگی هیجانی نظریه های مربوط به فرسودگی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی مبانی نظری اندازه گیری کارایی ادبیات و مبانی نظری اندازه گیری کارایی پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی دانلود پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی دانلود مبانی نظری اندازه گیری کارایی فصل دوم پایان…

پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار(ویرایش جدید)

پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار(ویرایش جدید) پاورپوینت فصل دوم کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع انواع اوراق بهادار…

دانلود پاورپوینت بررسی کایزن (وظایف مدیریتی)

دانلود پاورپوینت بررسی کایزن (وظایف مدیریتی) دانلود پاورپوینت بررسی کایزن (وظایف مدیریتی) رفتن به سایت اصلی  دانلود پاورپوینت بررسی کایزن (وظایف مدیریتی) این فایل در قالب فرمت Power Point قابل ویرایش ، آماده پرینت و ارائه به عنوان پروژه پایانی…

پرسشنامه بررسی میزان تاثیر کیفیت خدمات مالی و عدالت بر رضایت مشتری در صنعت بانکداری

پرسشنامه بررسی میزان تاثیر کیفیت خدمات مالی و عدالت بر رضایت مشتری در صنعت بانکداری پرسشنامه کیفیت خدمات مالی و عدالت پرسشنامه رضایت مشتری در بانک پرسشنامه رضایت مشتری در صنعت بانکداری پرسشنامه کیفیت خدمات مالی و عدالت در صنعت…

پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت و برون (1997) با روایی و پایایی

پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت و برون (1997) با روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری دانلود پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی مشتری پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری 22 سوالی پرسشنامه رفتار شهروندی مشتری بتنکورت…

تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها

تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها خلاقیت نقاشی کودکان دانلود پایان نامه خلاقیت در نقاشی کودکان تحلیل نقاشی کودکان تهرانی و ارزیابی خلاقیت در آنها بررسی مشکلات عاطفی کودکان در آثار نقاشی آنها دانلود پایان نامه رشته…

پاورپوینت مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی حسابداری

پاورپوینت مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی حسابداری پاورپوینت مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی حسابداری مقدمه ای بر سیستم های اطلاعاتی حسابداری پاورپوینت سیستم های اطلاعاتی حسابداری تحقیق سیستم های اطلاعاتی حسابداری تحقیق سیستم های حسابداری مدلهای سنتی حسابداری…

دانلود مقاله حمایت کیفری از حقوق ثبت

دانلود مقاله حمایت کیفری از حقوق ثبت حقوق ثبت انواع جرایم ثبتی جرایم و مجازات های ثبتی حمایت کیفری از حقوق ثبت جرائم و كیفرها در حقوق ثبت دانلود پایان نامه حمایت کیفری از حقوق ثبت دانلود مقاله حمایت کیفری…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اشتراک دانش
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اشتراک دانش کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اشتراک دانش مبانی نظری اشتراک دانش پیشینه تحقیق اشتراک دانش پیشینه داخلی اشتراک دانش پیشینه خارجی اشتراک دانش پیشینه پژوهش اشتراک دانش پیشینه نظری اشتراک دانش…

  • پیشینه صنعت کاشی و سرامیک و بررسی نقاط ضعف و قوت
  • پیشینه صنعت کاشی و سرامیک و بررسی نقاط ضعف و قوت تعریف کاشی و سرامیک صنعت کاشی و سرامیک در ایران پیشینه صنعت کاشی و سرامیک بررسی نقاط ضعف و قوت صنعت کاشی و سرامیک دانلود پایان نامه کاشی و…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس امنیت شغلی مبانی نظری احساس امنیت شغلی پیشینه تحقیق احساس امنیت شغلی پیشینه داخلی احساس امنیت شغلی پیشینه خارجی احساس امنیت شغلی پیشینه پژوهش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مالی سازمانها و شرکتها پیشینه تحقیق ارزیابی…

  • ارائه الگوی بهره برداری بهینه استخراج صیانتی نفت از میدان هفتگل
  • ارائه الگوی بهره برداری بهینه استخراج صیانتی نفت از میدان هفتگل تزریق گاز بهینه یابی پویا برنامه ریزی تولید تولید صیانتی نفت بهینه یابی پویای تولید نفت در ایران دانلود تحقیق کارشناسی ارشد رشته نفت ارائه الگوی بهره برداری بهینه…

  • پیشینه و سیر تحول مدیریت زنجیره تامین با تاکید بر تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر آن
  • پیشینه و سیر تحول مدیریت زنجیره تامین با تاکید بر تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر آن مدیریت زنجیره تامین پیشینه مدیریت زنجیره تامین سیر تحول مدیریت زنجیره تامین تاثیر برنامه ریزی منابع سازمان بر مدیریت زنجیره تامین تاریخچه زنجیره…

  • بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی
  • بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی فناوری اطلاعات ساختار سازمانی بررسی رابطه آی تی و ساختار سازمانی تاثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی بررسی رابطه فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی بررسی رابطه بین فناوری اطلاعات و ساختار سازمانی در…

  • بررسی و تشریح پتانسیل جاذبه های گردشگری شهرستان شوش
  • بررسی و تشریح پتانسیل جاذبه های گردشگری شهرستان شوش جاذبه های گردشگری شهرستان شوش بررسی جاذبه های گردشگری شهرستان شوش پتانسیل جاذبه های گردشگری شهرستان شوش معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان شوش دانلود تحقیق جاذبه های گردشگری شوش رفتن به…

  • پرسشنامه بررسی تشخیص و شناخت برند در فروشگاه زنجیره ای
  • پرسشنامه بررسی تشخیص و شناخت برند در فروشگاه زنجیره ای پرسشنامه برند پرسشنامه تشخیص برند پرسشنامه شناخت برند دانلود پرسشنامه تشخیص و شناخت برند رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی تشخیص و شناخت برند در فروشگاه زنجیره ای…

  • بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد
  • بررسی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان مراقبت پرواز فرودگاه مهرآباد رابطه استرس و خطای انسانی تاثیر تنیدگی بر ارتکاب خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی تاثیر استرس بر میزان خطای انسانی در بین کارمندان…

  • السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی
  • السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی رفتن به سایت اصلی "السخریة فی الشعر فی العصر المملوكی" (طنز در شعر دوره‌ی ممالیک) الدکتور نبیل راغب به تعداد 755 صفحه pdf مناسب دانشجویان دکتری رشته زبان…

  • پاورپوینت طراحي برنامه نظام يافته ( فصل ششم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان)
  • پاورپوینت طراحي برنامه نظام يافته ( فصل ششم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان) پاورپوینت فصل ششم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان پاورپوینت فصل ششم کتاب سيستمهاي اطلاعات مديريت رضائیان با عنوان طراحي برنامه نظام يافته فصل ششم کتاب سيستمهاي اطلاعات…

  • بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان
  • بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان رضایت شغلی مهارتهای ارتباطی ارتباط غیرکلامی ارتباط کلامی ارتباط کتبی مهارتهای ارتباطی مدیران رضایت شغلی کارکنان رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله کارشناسی…

  • مقاله ترجمه شده کنترل تغییرات زمان تحویل با استفاده از تجهیزات حمل و نقل معتبر: یک طرح انگیزشی برای هماهنگی زنجیره تأمین
  • مقاله ترجمه شده کنترل تغییرات زمان تحویل با استفاده از تجهیزات حمل و نقل معتبر: یک طرح انگیزشی برای هماهنگی زنجیره تأمین کلمات کلیدی : مقاله ترجمه شده رشته مهندسی صنایع مقاله ترجمه شده درس زنجیره تأمین رشته مهندسی صنایع…

  • پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان
  • پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان مفرغ زیبایی شناسی هنرهای چوبی صنایع دستی زیبایی شناسی مفرغ ‌های لرستان دانلود پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان خرید…

  • بررسی نگرش فقهی و حقوقی به داوری
  • بررسی نگرش فقهی و حقوقی به داوری داوری در حقوق ایران مبانی فقهی داوری بررسی داوری در فقه امامیه بررسی داوری در فقه اهل سنت شرایط و صفات داوری در حقوق داخلی ایران تطبیق داوری در فقه و حقوق پایان…

  • پایان نامه درباره سلامت روانی
  • پایان نامه درباره سلامت روانی کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روان پایان نامه سلامت روانی پایان نامه سلامت روان سالمندان پایان نامه سلامت روان دانشجویان پایان نامه سلامت روان کودکان پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه های سلامت روان…

  • علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری
  • علل و عوامل پرخاشگری و نظریه های مربوط به پرخاشگری کلمات کلیدی : انواع رفتارهای پرخاشگرانه علل و عوامل پرخاشگری انواع رفتارهای پرخاشگرانه نظریه های مربوط به پرخاشگری تحقیق کامل پرخاشگری تحقیق در مورد پرخاشگری رفتن به سایت اصلی پرخاشگری…

  • جزوه ریاضیات کاربردی سطح دکتری
  • جزوه ریاضیات کاربردی سطح دکتری آمار ناپارامتریک تحلیل مسیر تحلیل عاملی تحلیل خوشه ای تحلیل معادلات ساختاریریاضیات کاربردی رفتن به سایت اصلی جزوه دست نویس درس ریاضیات کاربردی سطح دکتری دانشگاه آزاد کرج استاد رستمی بشمنی به تعداد 45 صفحه…

  • پرسشنامه بررسی نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری
  • پرسشنامه بررسی نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری پرسشنامه نقش تبلیغات پرسشنامه پیشبرد فروش پرسشنامه ارزش ویژه نام تجاری پرسشنامه نقش تبلیغات بر پیشبرد فروش پرسشنامه پیشبرد فروش در ارزش ویژه نام تجاری رفتن به سایت…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری مبانی نظری اختلالات رفتاری پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری پیشینه داخلی اختلالات رفتاری پیشینه خارجی اختلالات رفتاری پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری پیشینه نظری اختلالات رفتاری…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 29 (فعالیتهای ساخت املاک)
  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 29 (فعالیتهای ساخت املاک) پاورپوینت استاندارد شماره 16 (آثار تغییر در نرخ ارز) پاورپوینت استاندارد شماره 16 پاورپوینت آثار تغییر در نرخ ارز آثار تغییر در نرخ ارز تغییر در نرخ ارز نرخ ارز تحقیق آثار…

  • گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی
  • گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی جرم جریمه جرائم و مجازاتها حقوق کیفری ایران حقوق جزای ایران دانلود گزارش کارآموزی وکالت با عنوان جریمه و آثار آن از حیث سیاست جنائی گزارش کارآموزی…

  • اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران
  • اصول حاکم بر داوری تجاری در حقوق ایران داوری دانلود پایان نامه داوری تجاری دانلود پایان نامه داوری تجاری در حقوق ایران سازمان های داوری تجاری بین المللی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حقوق اصول حاکم بر داوری تجاری…

  • ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان
  • ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان دانلود پایان نامه بهره وری بهره وری كاركنان عوامل موثر در بهره وری كاركنان ارزیابی عوامل تاثیرگذار در بهره وری کارمندان سازمان بهره وری كاركنان كارخانه‌ آسفالت سازی سازمان مهندسی عمران شهر…

  • توسعه و استانداردسازی روشهای آزمایشی برای موجودات اصلاح شده ژنتیکی و مشتقات آنها
  • توسعه و استانداردسازی روشهای آزمایشی برای موجودات اصلاح شده ژنتیکی و مشتقات آنها توسعه و استانداردسازی روشهای آزمایشی برای موجودات اصلاح شده ژنتیکی و مشتقات آنها رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمهچکیده به همان سان که تجارت GMO در سراسر…

  • ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی کامل شاخص ها و مدل های آن
  • ارزیابی عملکرد کارکنان و بررسی کامل شاخص ها و مدل های آن مقایسه مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان انواع مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان مدل های نوین ارزیابی عملکرد کارکنان پایان نامه ارزیابی عملکرد کارکنان…

  • مدیریت ریسک اعتباری مشتریان حقوقی در بانک تجارت با رویکرد تحلیل پوششی داد ه ها
  • مدیریت ریسک اعتباری مشتریان حقوقی در بانک تجارت با رویکرد تحلیل پوششی داد ه ها ریسک اعتباری رتبه بندی اعتباری مدیریت ریسک اعتباری تحلیل پوششی داده ها دانلود مقالات كارشناسی ارشد رشته مدیریت مدیریت ریسک اعتباری مشتریان حقوقی در بانک…

  • ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان
  • ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی از نگاه…

  • بررسی مقالات تحقیقات تدارکات بشردوستانه: روندها و چالشها
  • بررسی مقالات تحقیقات تدارکات بشردوستانه: روندها و چالشها بررسی مقالات تحقیقات تدارکات بشردوستانه روندها و چالش¬ها رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمهچکیده هدف - هدف از این مقاله ارائه بررسی مقالات تدارکات بشردوستانه (HL) است که با هدف شناسایی روندها…

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *